AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #1 Skrevet 20. desember 2016 Venninnen min(som er hundeelsker), sier at bare sjimpanser og elefanter kan kjenne seg igjen i speilet(utenom mennesker.) Men alle kattene mine kjenner seg jo igjen? Er det bare mine katter som er intelligente eller hva er det? Anonymkode: e5eb0...09f
_popcorn_ Skrevet 20. desember 2016 #2 Skrevet 20. desember 2016 mine reagerer ikke på speilbildet, og det har ingen katter jeg har hatt tidligere gjort heller. dem er hverken nysgjerrig eller "sinna".
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #3 Skrevet 20. desember 2016 Jeg tror det han mener er at katter ikke kan forstå at det er seg selv de ser, de ser bare en katt som stirrer tilbake. Anonymkode: b5c9f...d00
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #4 Skrevet 20. desember 2016 Det finnes jo omkring 60 000 dyrearter på planeten, og dersom det kun var mennesket, sjimpansen og elefanten som klarer å gjenkjenne sitt eget speilbilde så synes i alle fall jeg at det er litt rart Anonymkode: c1dba...daf 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #5 Skrevet 21. desember 2016 Før de har konkludert med at sjimpanser og elefanter kan gjenkjenne seg selv så er det forsket en del på. Jeg er bare veldig nysgjerrig på hvordan du har funnet ut at katten din vet at det er ens eget speilbilde den ser. Anonymkode: 9d366...65f 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #6 Skrevet 21. desember 2016 Synes å huske å ha sett et program der en kråke (eller var det en skjære?) gjenkjente seg selv i et speil. Det ble satt en prikk med farge på hodet til fuglen, og fuglen begynte å skrape på prikken på seg selv. Anonymkode: 3fc6f...e8d
Gjest Belle âme Skrevet 21. desember 2016 #7 Skrevet 21. desember 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Før de har konkludert med at sjimpanser og elefanter kan gjenkjenne seg selv så er det forsket en del på. Jeg er bare veldig nysgjerrig på hvordan du har funnet ut at katten din vet at det er ens eget speilbilde den ser. Anonymkode: 9d366...65f Kanskje fordi den ikkje reagerer? Mine berre ser på meg, som om eg skulle vore heilt idiot liksom.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #8 Skrevet 21. desember 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Før de har konkludert med at sjimpanser og elefanter kan gjenkjenne seg selv så er det forsket en del på. Jeg er bare veldig nysgjerrig på hvordan du har funnet ut at katten din vet at det er ens eget speilbilde den ser. Anonymkode: 9d366...65f Jeg så en greie om dette en gangn med kråker. De lagde en liten prikk på kråken på en plass den ikke kunne se. Når kråken så seg selv i speilet prøvde den å fjerne denne prikken på seg selv. Veldig facinerende greier. Husker jeg prøvde det på min katt etter å ha sett det, uten samme resultat Anonymkode: fcd58...b72 1
Minya Skrevet 21. desember 2016 #9 Skrevet 21. desember 2016 Delfiner kan også gjenkjenne seg selv i speilet. Katter er nok mer sånn; /careface enn at de skjønner at det er dem selv. Mine katter bryr seg heller ikke, men jeg tror det er mer fordi de ikke har noen andre stimuli av at det er en katt der. De kan se den, men ikke lukte den, høre den eller føle den, og da eksisterer den ikke. Tviler sterkt på at det er fordi de skjønner at det er dem selv. 2
Kaffefrøken Skrevet 21. desember 2016 #10 Skrevet 21. desember 2016 Min katt reagerer heller ikke på sitt eget speilbildet (og hun tror ikke hun ser en annen katt, for da hadde hun hatt en form for reaksjon, annet enn sitt vanlige care face. :-| )!
PaperFlower Skrevet 21. desember 2016 #11 Skrevet 21. desember 2016 Jeg har hatt veldig mange katter gjennom livet mitt men aldri en katt som har kjent igjen seg selv i speilet. Jeg har derimot hatt flere katter som har sett "noe" i speilet. (Om de tror de ser en katt eller et annet vesen det kan vi jo ikke vite.) De har da prøvd å lukte, se etter bak speilet om det er der eller funnet ut at dette var veldig skummelt og begynt å frese, for så å løpe vekk. Spesielt kattunger har reagert sånn. Voksne katter ser ikke ut til å bry seg så mye. Forøvrig en litt morsom video om katter og speil, håper det er greit at jeg poster den: 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå