Gå til innhold

Leilighet i Oslo til 2,7 mill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig? Jeg har 700 000 i egenkapital, og regner med at maksimalt boliglån for meg er 2 millioner. Dvs. at jeg i beste fall har et budsjett på 2,7 å kjøpe for. Det ligger jo nesten ingenting ute nå, men et par små leiligheter ligger ute for 2,2 - 2,5 i prisantydning. Disse kunne jeg i teorien hatt råd til, men så har jeg inntrykk av at alt for tiden går over takst.

Er det noen med innsikt i boligmarkedet som vet om det i realiteten er mulig å få kjøpt leilighet i Oslo til 2,7 million, og eventuelt hvor langt ut av sentrum man må?

Anonymkode: bc4e6...30b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør nok se etter noe taksert til to millioner, det meste går langt over takst.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Du bør nok se etter noe taksert til to millioner, det meste går langt over takst.

Oi, i såfall så er det jo ikke mulig.. Er bare garasjeplasser for den prisen.

Skrevet

Leilighetene i Oslo går vel ca 1 mill over prisantydning? Så du må se etter leiligheter til 2 mill. 

Anonymkode: 64245...3d8

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, i såfall så er det jo ikke mulig.. Er bare garasjeplasser for den prisen.

Du kan jo bare gå opp i inntekt et par hundre tusen kroner? Da får du jo en ekstra million i lønn, og da blir det mye enklere.

Skrevet

Du får nok en romslig ettroms i ytre Oslo til rundt den prisen du ser for deg. Evt en liten toroms. 

Jeg solgte leiligheten min nå i høst. Den lå verken spesielt sentralt eller var nyoppusset. Fikk likevel 2,8 for 38kvm.

Anonymkode: 80c4b...e0b

• Liker 4
Skrevet

Meglerhusene skal ha justert opp prisantydning nå. Det er ikke meningen at ting skal gå 700k - 1 mill over takst. Min leilighet skal selges over nyttår og vil legges ut sånn ca til verditakst og ikke til lokkepris. Dette fikk jeg beskjed om fra begge meglere jeg har snakket med.

lykke til! Anbefaler deg å følge med og gå på masse visninger. Plutselig klaffer det.

Anonymkode: 391b6...5e2

• Liker 4
Skrevet

Meld deg inn i obos/ andre boligbyggelag hvis du ikke allerede er medlem. De fleste leilighetene i drabantbyene er obos ect. Vi bor på Oppsal, trives veldig godt her. Har både Østmarka og østensjøvannet i nærheten og banen tar 15 min til sentrum👍🏼 usikker hva 2-roms går for nå, men er du heldig finner du kanskje noe. Lykke til 😊

• Liker 4
Skrevet
33 minutter siden, amativeReflection skrev:

Du kan jo bare gå opp i inntekt et par hundre tusen kroner? Da får du jo en ekstra million i lønn, og da blir det mye enklere.

Hehe, takk for tilliten, men det skal litt til for at jeg får en ekstra million i lønn (du mente kanskje lån?).. 

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får nok en romslig ettroms i ytre Oslo til rundt den prisen du ser for deg. Evt en liten toroms. 

Jeg solgte leiligheten min nå i høst. Den lå verken spesielt sentralt eller var nyoppusset. Fikk likevel 2,8 for 38kvm.

Anonymkode: 80c4b...e0b

Det er det jeg håper på! Toroms/ettroms med balkong. Skjønner at jeg må inn i OBOS-land, og har heldigvis vært medlem der et par år allerede. Godt å høre at det fortsatt er innen rekkevidde. 

• Liker 1
Skrevet

På tykkeste østkanten, utkant-Oslo, drabantbyer og nærmere Lørenskog etc. kan du muligens få tak i et krypinn, uoppusset uten heis/peis/balkong, til kr 2 mill. 

Anonymkode: 17f45...023

Skrevet

Kjøp leilighet uten balkong, men hvor det er mulig det kommer senere. Det var slik jeg fikk balkong.  Ha generelt lite krav til første leiligheten :) 

Anonymkode: 391b6...5e2

Skrevet

Vi flyttet fra Lambertseter i høst, og fulgte med på prisene i området der rundt salget. En toroms på Lambertseter er innafor rekkevidde hvis du er litt heldig og tålmodig😊

Anonymkode: 0fb26...489

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan rett og slett ikke fatte hvorfor gidder å kaste så mye penger, på ett bittelite bøttekott midt i byen også!

Bare bråk, trafikk, og forurenset luft overalt...

Anonymkode: dfe68...e84

• Liker 1
Skrevet

Sjekk ut Mortensrud. Kjøpte meg leilighet der i fjor.

Nyoppusset og veldig fin, 60kvm og i tillegg 25 kvm balkong. Toget tar 13 min til Oslo så.  

Denne herligheten ga jeg da 1.85  for! Inkl.fellesgjeld ble det 2.1. De har steget noe nå, men du får fortsatt kjøpt for under ditt budsjett. Jeg stortrives her. Og synes jeg har fått mye for pengene!

Anonymkode: 7d00a...d4c

• Liker 6
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi flyttet fra Lambertseter i høst, og fulgte med på prisene i området der rundt salget. En toroms på Lambertseter er innafor rekkevidde hvis du er litt heldig og tålmodig😊

Anonymkode: 0fb26...489

Toromsene på 50 kvm i nabolaget mitt på Lambertseter har nå bikket 3 millioner ... 

Anonymkode: 4c6ed...f05

• Liker 1
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulig? Jeg har 700 000 i egenkapital, og regner med at maksimalt boliglån for meg er 2 millioner. Dvs. at jeg i beste fall har et budsjett på 2,7 å kjøpe for. Det ligger jo nesten ingenting ute nå, men et par små leiligheter ligger ute for 2,2 - 2,5 i prisantydning. Disse kunne jeg i teorien hatt råd til, men så har jeg inntrykk av at alt for tiden går over takst.

Er det noen med innsikt i boligmarkedet som vet om det i realiteten er mulig å få kjøpt leilighet i Oslo til 2,7 million, og eventuelt hvor langt ut av sentrum man må?

Ja, går fint det. Du kan ikke velge og vrake i hvilken bydel som det måtte passe. Det er dessuten en myte at alt går over takst. 

Skrevet

MÅ du bo i Oslo? Lørenskog og Lillestrøm ligger like ved med gode pendlermuligheter (inn til Oslo på 10-15 min som er mindre enn t-bane fra flere steder i Oslo). I tillegg er markedet i balanse ift hva det er i Oslo..

Men fortsetter prisveksten på nyåret blir det dyrere der også.

Anonymkode: 08875...234

Skrevet

Takk for svar alle sammen! 

Skrevet

Jeg kjøpte leilighet i år i Oslo øst, Bjerke bydel (Oslo 5) og jeg ga ca 2,6 mill for den. Jeg  Den har to soverom. Kjøpte leiligheten til prisantydning, og det var ingen budrunde. Jeg var eneste budgiver. Helt utrolig flaks. Den er litt "sliten", trenger å pusses opp, så det sparer jeg til nå. Men det er fullt beboelig her fordet. Lyse/hvite farger.

Anonymkode: 34f9a...4fa

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leilighetene i Oslo går vel ca 1 mill over prisantydning? Så du må se etter leiligheter til 2 mill. 

Anonymkode: 64245...3d8

Nei, ikke nå lenger. Meglerne ble tvunget til å justere prisantydningene, så de er nå mer realistiske.

Anonymkode: 4f560...c10

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...