Gå til innhold

Hva er Streamlabs? Har tydeligvis betalt de over 200 kr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble trekt over 200 kr fra kontoen i går tydeligvis, og det står at det er til Streamlabs, regner med det er noe amerikansk, for det står USD ved siden av. Hva er Streamlabs? Har prøvd å søke opp, og det kommer opp streamlabs.com, en nettside for live streaming eller noe sånt. Jeg holder jo ikke på med det. Flere som er blitt trekt sånn tilfeldig fra denne siden? 

Har sendt de mail, og håper jeg får svar på hva jeg har betalt for... 

Anonymkode: 23c7f...bf4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

streamlabs er en relativt proff side, folk som streamer bruker streamlabs til å travle followers, subscribers og donations m.m. Kan noen andre ha brukt kortet ditt? Det var tidligere kjent som twitchalerts, kjenner du igjen dette?

Skrevet

Det beste er nok å stenge kortet og kontakte banken. 

Anonymkode: c828e...c4c

Skrevet
2 minutter siden, matters2matter skrev:

streamlabs er en relativt proff side, folk som streamer bruker streamlabs til å travle followers, subscribers og donations m.m. Kan noen andre ha brukt kortet ditt? Det var tidligere kjent som twitchalerts, kjenner du igjen dette?

Okei, nei jeg aner ikke hva dette er. Har bruker på Twitch, men bruker den jo ikke til mer enn å se på andre... Har aldri sett streamlabs-nettsiden før da.

Det må jo være noen som har brukt kortet mitt da. Ellers ser jeg ikke hvordan dette har skjedd...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det beste er nok å stenge kortet og kontakte banken. 

Anonymkode: c828e...c4c

Ja, det bør jeg gjøre...

TS

Skrevet

Har du kjøpt noe som helst de siste dagene? Kanskje du har glemt at du kjøpte noe til 200 et sted. Kan du ha klart å begynne å abonnere på noe der du trodde du betalte et engangsbeløp? Kanskje du kjøpte noe for en lignende sum i forrige måned, og nå trekker de hver måned?

Anonymkode: f4543...9e3

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du kjøpt noe som helst de siste dagene? Kanskje du har glemt at du kjøpte noe til 200 et sted. Kan du ha klart å begynne å abonnere på noe der du trodde du betalte et engangsbeløp? Kanskje du kjøpte noe for en lignende sum i forrige måned, og nå trekker de hver måned?

Anonymkode: f4543...9e3

Nei, har hatt lite penger så har prøvd å spare. I går oppdaget jeg at kortet var helt tomt, men tenkte at jeg kanskje hadde handlet litt for mye mat eller noe, så tenkte ikke på det. Men ble jo trekt 200 kr tydeligvis, ser jeg nå.

Kan ikke huske å ha abonnert til noe nei. Jeg betaler fast til en person på twitch, men det er jo 43 kr i måneden og betales ikke til streamlabs. Det vet jeg fordi jeg har abonnert dit i flere måneder så jeg vet jo hvor pengene går. I tillegg har jeg allerede betalt det for denne måneden.

Hm...

TS

Skrevet

Snakk med banken du. Jeg ble plutselig trukket jevnlige småbeløp av "Uber" på min konto over en periode på noen måneder ("vanlige" beløp, og ganske små beløp, så jeg merket ikke at det ble trukket før jeg tilfeldigvis så det på kontoutskriften). Viste seg at det var svindel, og ikke den ekte "Uber" som trakk fra meg. Fikk pengene tilbake fra banken, men måtte sperre kort, politianmelde og sende inn skriftlig krav om pengene.

Så selv om firmaet som det står at trekker pengene er et skikkelig firma, er det likevel mulig at det bare er et skalkeskjul.

Skrevet

Hvordan er det egentlig mulig å trekke penger fra andres kontoer sånn uten videre?

Kan jeg hvis jeg vil trekke penger fra Røkkes konto uten at han merker noe?

Anonymkode: 0570b...9db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...