AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #1 Skrevet 20. desember 2016 Jeg føler jeg ser en sammenheng med at jeg er mye mer deppa og dårlig i magen dagen etter jeg har spist mye godteri eller usunn mat. Feks igår spiste jeg en del godteri da jeg jobbet i helgen var min kosedag igår, idag er jeg helt slapp, ekkel i magen, oppblåst og grinete. Jeg har ikke noe usunt forhold til godteri og jeg får ikke dårlig samvittighet for å spise det, så litt rart om det er psykisk. Andre? Anonymkode: 81ab6...a53
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #2 Skrevet 20. desember 2016 Jeg merke det på psyken om jeg inntar karbohydrater i mengder. Ikke dagen etterpå, men iallfall resten av dagen. Anonymkode: 9d5c4...c0b
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #3 Skrevet 20. desember 2016 kjenner meg igjen Anonymkode: 5fb3a...940
Teriyaki Skrevet 20. desember 2016 #4 Skrevet 20. desember 2016 Legger ikke merke til noe sånt nei, men noen er vel mer følsom for sånt enn andre.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #5 Skrevet 20. desember 2016 For noe tull, aldri blitt depremert av godteri her. Ta dere sammen, alvorlig talt. At karbohydrater gjør dere deprimert må være største helsesprøytet jeg noen gang har hørt. Anonymkode: a157f...ca1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #6 Skrevet 20. desember 2016 Hvis jeg hadde spist 200g sjokolade, ville jeg blitt veeeeldig dårlig i magen og uvel. Men 100g trykker jeg lett ned uten "bivirkninger". Så da bare spiser jeg 100g ofte, og aldri 200g på en dag..tihi Anonymkode: a092f...e12 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #7 Skrevet 20. desember 2016 Jeg føler utrolig deppa når jeg har spist mye godteri. Tror ikke kroppen har godt av det. Sikkert også mye psykisk Anonymkode: 7316b...84e 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #8 Skrevet 20. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg merke det på psyken om jeg inntar karbohydrater i mengder. Ikke dagen etterpå, men iallfall resten av dagen. Anonymkode: 9d5c4...c0b Spiste dette nokså seint, så mulig derfor jeg ikke har reagert før idag. Aner ikke. Anonymkode: 81ab6...a53
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #9 Skrevet 20. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: For noe tull, aldri blitt depremert av godteri her. Ta dere sammen, alvorlig talt. At karbohydrater gjør dere deprimert må være største helsesprøytet jeg noen gang har hørt. Anonymkode: a157f...ca1 Nå blir det vell mer "deppa". Men du vet at andre kan ha annen reaksjon en deg selv. Selv om du aldri har reagert på melk, vil du sa si at ingen kan reagere på det? Så selv om du aldri har blitt slik dagen derpå, betyr ikke det at alle andre i verden er lik deg. Jeg heller ble aldri slik før, men med aldere har det blitt sånn. Og vet du at feks sunn mat er noe man bli rådet til å følge strengt om man sliter psykisk? Du kan jo lese deg opp på det om du ikke tror meg. Du kan jo du forklare hvorfor dette skjer hver gang, nå er deprimert å ta litt i selvsagt men les innlegget igjen så forstår du det ikke er deprimert i sykdomsforstand. Har lest en del på nettet idag, og jeg er langt fra alene. Anonymkode: 81ab6...a53 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #10 Skrevet 20. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler utrolig deppa når jeg har spist mye godteri. Tror ikke kroppen har godt av det. Sikkert også mye psykisk Anonymkode: 7316b...84e Kanskje, men det er liksom ingen grunn til at det skal være pga psykisk. Jeg unner med godteri, og har ingen betenkeligheter med det og får ikke dårlig samvittighet på noe vis. Tenker ikke på at jeg spiste godteri igår liksom dagen etterpå. Anonymkode: 81ab6...a53
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #11 Skrevet 20. desember 2016 Diabetikere reagerer ofte med dårlig humør/sinne når de har høyt blodsukker. Jeg har en teori om at vi ikke-diabetikere kan reagere på samme måte når vi inntar sukker og karbohydrater Jeg reagerer likt som TS. Anonymkode: da99c...818
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #12 Skrevet 22. desember 2016 Blir også i dårlig humør dagen etter. Er faktisk mer glad når jeg ikke inntar noe sukker i kosten. Anonymkode: 82da1...6aa
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2016 #13 Skrevet 24. desember 2016 Kan ikke si at jeg føler meg "deppa", men kjenner det godt i mage og fordøyelse når jeg har spist mye godteri. Kroppen liker ikke sukkerutskeielse, sånn er det bare. Anonymkode: 3f7ef...a2f
..... Skrevet 24. desember 2016 #14 Skrevet 24. desember 2016 Jeg reagerer på mye sukker og karbohydrater. Føler at jeg får hjertebank/angst. Antar at det er blodsukkersvingningene som gjør det. Blir jo også generelt veldig slapp og tung i kroppen etter stort sukkerinntak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå