AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #1 Skrevet 20. desember 2016 Hvis du skal feire jul hos noen andre enn din familie, tar du med gaver du får fra f.eks. venninner og klassekamerater? Anonymkode: f65a0...9b4
Gjest Herr Heftig Skrevet 20. desember 2016 #4 Skrevet 20. desember 2016 Det er en fryktelig uting. Er ekstemt irriterende med fettere og kusiner som skal drive å åpne pakker fra folk på andre sidne av slekta, som vi aldri har hørt om en gang.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #5 Skrevet 20. desember 2016 Selvfølgelig. Anonymkode: fb819...a75 30
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #6 Skrevet 20. desember 2016 Ja ? Hvorfor ikke? De man drar til gjemmer vel ikke vekk de andre gavene de fikk bare fordi jeg er der? Merkelig tankegang. Anonymkode: bc3c8...e21 34
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #7 Skrevet 20. desember 2016 Nei. Unødvendig. For mye søppel og rot. Hvorfor ikke vente til man kommer hjem? Anonymkode: 79ea1...620 4
Serafina. Skrevet 20. desember 2016 #8 Skrevet 20. desember 2016 Selvsagt. Alle gaver åpnes julaften kveld der jeg er. Har aldri tenkt på at man skal ha en egen gaveåpningssermoni for gaver som ikke er gitt av noen av de jeg er sammen med på julaften. 35
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #9 Skrevet 20. desember 2016 Selvsagt. Hadde jo blitt litt stusselig om jeg bare skulle åpne gaver fra svigers, mens de selv mesket seg. Anonymkode: fcec2...3c7 16
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #10 Skrevet 20. desember 2016 Det blir jo litt rart å ikke ha de med all den tid de du feirer hos åpner pakker fra folk du ikke kjenner ? Ellers får jo de flere gaver å pakke opp enn deg, og det kan jo bli litt kjedelig/kleint ? Men det kommer jo litt an på om du får veldig mye gaver fra andre eller ikke. Her i huset tar ikke mannen med pakker fra andre enn sin nærmeste familie når han feirer med min familie, siden han fortsatt får gaver fra en hel haug med tanter og onkler, og det da fører til at nesten alle gavene er til han siden jeg har veldig lite familie (hele min familie er samlet på julaften. Vi er svært få og syntes det blir kleint når 85% av pakkehaugen er til mannen/meg) Anonymkode: dd63a...016 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #11 Skrevet 20. desember 2016 Ja stort sett, med mindre jeg reiser med fly. Anonymkode: 04809...9a8 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #12 Skrevet 20. desember 2016 Hadde komt an på hvem jeg feiret med og hvordan gavekulturen der var. Anonymkode: efa47...a3a
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #13 Skrevet 20. desember 2016 Her tar alle med alle gavene sine. Anonymkode: fee39...705 3
melatonin Skrevet 20. desember 2016 #14 Skrevet 20. desember 2016 Nei. Vi pakker opp ved frokost 1.juledag. 2
SweetM Skrevet 20. desember 2016 #15 Skrevet 20. desember 2016 Nei. Gaver fra andre enn de vi feirer med pakkes opp når vi kommer hjem, eventuelt neste morgen.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #16 Skrevet 20. desember 2016 Jeg pleier å pakke opp gaver fra venner jeg ikke skal feire med der og da. mye triveligere med *utveksle gaver* takke hyggelig *pakke opp gaver* enn å bare putte gaven i et nett eller noe og stikke av. Men vi er ikke så nøye med å rekke julaften, da. Ikke noen grunn til å stresse med slikt. Så noen blir pakket opp i uka før jul, andre mellom jul og nyttår. Anonymkode: 8c1ba...88c
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #17 Skrevet 20. desember 2016 Ja, det gjør jeg! Nå som vi skal feire hos svigers, tar jeg med gaven fra mine foreldre og min søster f.eks. Anonymkode: c3cf6...83e 5
Arkana Skrevet 20. desember 2016 #18 Skrevet 20. desember 2016 5 timer siden, Serafina. skrev: Selvsagt. Alle gaver åpnes julaften kveld der jeg er. Har aldri tenkt på at man skal ha en egen gaveåpningssermoni for gaver som ikke er gitt av noen av de jeg er sammen med på julaften. Enig. Alle gaver tas med. Unntakene er hvis gaven er spesielt stor/skjør eller annet som gjør at den ikke bør fraktes. 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #19 Skrevet 20. desember 2016 Ja, alle gaver åpnes på kvelden julaften. Da jeg gikk på ungdomsskolen og vgs åpnet jeg ikke venninnegaver på julaften. Det var bare bare 100 pakker med småtteri og ræl, men jeg gjør det nå. Anonymkode: fa5d4...5bb 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #20 Skrevet 20. desember 2016 Ja det gjør jeg, har aldri tenkt tanken på noe annet. Det ville jo vært rart ellers. Skulle jeg da åpnet gave fra mor og far og så sitte resten av kvelden og se på mens de åpner gaver fra venner og naboer? Eller skulle de også gjemt bort gavene som ikke var fra meg til jeg hadde reist igjen? Merkelig tankegang, med mindre man får så mye gaver at man ikke klarer frakte dem med seg, da. Tenker kanskje det er dette som ligger bak her, at det er de samme som er "lei gavestyret" som heller ikke vil "dra med seg" gaver. Og da tenker jeg at dette er personer som får veldig mange gaver. Jeg synes ikke det blir det samme å åpne gaver etter jul. Har også blitt en uting i det siste at mange får gaven sin og sier "jeg skal fikse noe til deg etter jul". Det blir rett og slett ikke det samme, jeg gjør alt for at folk skal få gavene sine i tide. Nå har jeg et par gaver som ikke har kommet frem i posten, hvis de ikke kommer så kjøper jeg noe annet til dem før jeg reiser. Anonymkode: 26c40...d5b 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå