Gå til innhold

2016 er det verste året i menneskehetens historie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aldri før har et år vært så ille som 2016 for menneskeheten.

Anonymkode: ba376...bae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor?

!942 1943, 1944, 1945 var nok verre......

Anonymkode: e6ce0...6b5

• Liker 4
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Les historie

30-årskrigen 1618-1648, mongolenes innvasjon av Mesopotamia på 1200-tallet og 2. puniske krig mellom Rom og Karthago 218-201 f.kr førte alle til betydelig nedgang i folketallet i områdene som ble direkte rammet, samt varig utarming av de samme områdene. Under både første og andre verdenskrig steg til sammenligning folketallet i de berørte områdene. 

Skrevet

Man kan gå med på at det har vært en viss opphopning av bedritne begivenheter i år, men som allerede påpekt har det vært EN DEL år i historien som har vært EN DEL verre. I tillegg til eksempler som allerede er nevnt: Midten av 1300-tallet var en smule ubehagelig i store deler av Eurasia; 1500-tallet var en dårlig tid på den vestlige halvkule; og så bortetter. I forhistorisk tid har menneskeheten kommet farlig nær utryddelse minst en gang, sannsynligvis i forbindelse med naturkatastrofer som forstyrret det globale klimaet, det kan heller ikke ha vært spesielt morsomt.

• Liker 2
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ditt verste år, men menneskeheten`s verste er vell å dra den litt langt tror du ikke?

Anonymkode: fb46f...6e5

• Liker 3
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi får det vi ber om når kristendommen blir forfulgt.

Skrevet

Hvis du velger å tro på endel røverhistorier fra media; helt klart.

Hvis du gidder å bruke tid på fakta, analyser og statistikker; verden har aldri vært bedre/mer fredfull enn nå. 

For oss mennesker vel og merke. 

For klimaet og mange plante- og dyrearter derimot; et trist år. 

• Liker 5
Skrevet

Alle år er like ille

Anonymkode: b459b...e9b

Skrevet
På 20.12.2016 den 10.30, AnonymBruker skrev:

Skulle virkelig likt å se begrunnelsen din. Det er dessverre hard konkurranse her, og jeg er ikke helt sikker på at 2016 når helt opp. 

(Jeg synes 2016 har vært skikkelig bedritent på mange områder, men det er for meg personlig. Jeg har ingen illusjoner om at resten av verden påvirkes av de samme tingene.)

Anonymkode: 3a8b0...5bb

Skrevet
På 20.12.2016 den 10.30, AnonymBruker skrev:

Er det jeg ofte heller sverger til dyr, si. 

Skrevet
På 20.12.2016 den 22.02, debatant skrev:

Vi får det vi ber om når kristendommen blir forfulgt.

Er det en slags "Guds straff", mener du?

Anonymkode: b3cf6...ba1

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det en slags "Guds straff", mener du?

Anonymkode: b3cf6...ba1

Vi høster det vi sår, for å si det sånn.

Skrevet
På 21.12.2016 den 17.42, Gorgonzola skrev:

Hvis du velger å tro på endel røverhistorier fra media; helt klart.

Hvis du gidder å bruke tid på fakta, analyser og statistikker; verden har aldri vært bedre/mer fredfull enn nå. 

For oss mennesker vel og merke. 

For klimaet og mange plante- og dyrearter derimot; et trist år. 

Synes det er kjipt at høyreorienterte partier vinner, både i Europa og i USA, at terrorister skal få ødelegge, at vi ikke har kontroll på asylpolitikken(tydeligvis), og Putin varsler 3 verdenskrig. Men vi er bare én del av jordens overflate. Utenom Syria, vet jeg ikke hvordan det går i resten av verden utenfor Europa.

Kjipe greier, og jeg tror enorme ødeleggelser av naturen får konsekvenser for menneskeheten, også. Til å spy av. 

Skrevet
På 20. desember 2016 den 10.30, AnonymBruker skrev:

Da er du rimelig historieløs, om du mener det.

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, Mari Y skrev:

Synes det er kjipt at høyreorienterte partier vinner, både i Europa og i USA, at terrorister skal få ødelegge, at vi ikke har kontroll på asylpolitikken(tydeligvis), og Putin varsler 3 verdenskrig. Men vi er bare én del av jordens overflate. Utenom Syria, vet jeg ikke hvordan det går i resten av verden utenfor Europa.

Kjipe greier, og jeg tror enorme ødeleggelser av naturen får konsekvenser for menneskeheten, også. Til å spy av. 

Det ble ikke startet nye kriger i 2016. Aldri før har færre vært fattige. Noe som igjen gjør at folk blir mer mobile (kan betale menneskesmuglere). Forbruket av bensin er videre ned osv. Men når det fokuseres på det negative så blir det negativt.

Brexit og Trump er sannsynligvis en kortvarig korreksjon. F.eks var Clinton mer opptatt av transkjønnedes toalettilgang enn fattigdom i rustbeltet. Når mainstream politikere engasjerer seg i "vanlige" folks bekymringer igjen så blir det bedre:fnise:

Anonymkode: 9ce65...659

• Liker 1
Skrevet

Bowie døde, Cohen døde. Hvis nå i tillegg Nick Cave skulle få ei kokosnøtt i hodet og dø i løpet av de nærmeste dagene vil jeg faktisk påstå at 2016 ER det verste året i menneskehetens historie.

Gjest The damned
Skrevet

Jaja, bare jeg som har hatt et flott år da.

Gjest Eugene Wrayburn
Skrevet
1 time siden, Agathe skrev:

Bowie døde, Cohen døde. Hvis nå i tillegg Nick Cave skulle få ei kokosnøtt i hodet og dø i løpet av de nærmeste dagene vil jeg faktisk påstå at 2016 ER det verste året i menneskehetens historie.

Vennligst ta og les om 1916 så kom tilbake og fortell meg hvor ille 2016 har vært.

Eller så kan du jo lese om årene til jødene under nazismen og fortelle oss alle hvor ille 2016 har vært

Kanskje du skal lese om 1350 da Svartedauden herjet Europa så kan du fortelle oss hvor ille 2016 har vært-

Faktisk du kan nesten velge ut hvilket som  helst år før 2016 og de vil ha vært verre for menneskeheten. 

Skrevet

Enig, 2016 var året da selv ikke de mest opplagte trolletråder ble gjennomskuet. Håper det blir bedre til neste år.

Anonymkode: 96780...bc6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...