AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #1 Del Skrevet 20. desember 2016 Svar ønskes av flinke kalkun-kokker! Stekepose eller ikke?? Anonymkode: fca62...78f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atea Skrevet 20. desember 2016 #2 Del Skrevet 20. desember 2016 Jeg innrømmer at jeg aldri lager kalkun siden jeg ikke er så begeistret for det, og synes det smaker tørt, men så et matprogram med Hellstrøm. Han brukte ikke stekepose og søker du på nett finner du flere forslag. Her er linkene: http://oppskrift.klikk.no/hellstrøms-nyttårskalkun/3382/ http://mat.tv3.no/oppskrifter/hellstrom-rydder-opp-hjemme/kalkun-med-stuffing-la-hellstrom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 20. desember 2016 #3 Del Skrevet 20. desember 2016 Bruker stekepose slik at kalkunen er sikker på å bli saftig. Men stuffer og smører før den legges i pose. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #4 Del Skrevet 20. desember 2016 Jeg bruker ikke pose lenger. Hiver inni et par epler i båter og et par klatter smør pg smører den med smør, salt og pepper blanding og setter den i ovnen minst 12 timer før mat på 70-75 grader. Dvs hvis dere skal spise sen middag ( 20.00->) Setter du den inn om morgningen. Vi skal spise i 2 tiden nå i romjulen og da setter jeg den inn før jeg legger meg Anonymkode: 2e6ab...849 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elseby13 Skrevet 20. desember 2016 #5 Del Skrevet 20. desember 2016 Bruker stekepose ja, men da får man ikke den gyldenbrune crispy overflaten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 20. desember 2016 #6 Del Skrevet 20. desember 2016 Jeg bruker ikke stekepose. Smører kalkunen med smør, salt og pepper og fyller den med eplebåter og svisker. Den pleier ikke å bli tørr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #7 Del Skrevet 20. desember 2016 Stekepose er juks! Amatørkokker! Piss meg i øret! Anonymkode: df4c8...4d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 20. desember 2016 #8 Del Skrevet 20. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stekepose er juks! Amatørkokker! Piss meg i øret! Anonymkode: df4c8...4d9 I all verden da 😳 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
straamann Skrevet 30. desember 2017 #9 Del Skrevet 30. desember 2017 Er usikker på i morgen. Familien hater tørr kalkun, så de ivrer for stekepose. Men jeg føler det er litt kjipt, og at det ser og smaker best med en vellykket kalkun med stekeskorpe. Hva mener dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 30. desember 2017 #10 Del Skrevet 30. desember 2017 (endret) Jeg bruker aldri pose og kalkunen blir alltid saftig og god. Lager stuffing som jeg fyller inni og smører med smeltet smør, salt og pepper. Lav temperatur og lang steketid. Dessuten blir skinnet sprøtt og godt uten stekepose. Endret 30. desember 2017 av Arkana 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #11 Del Skrevet 30. desember 2017 Størrelse på kalkun har alt å si for om den blir tørr. Jo større jo mindre tørr. Smøres med smør/salt/pepper hver halvtime. Anonymkode: bd7ad...48e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #12 Del Skrevet 2. januar 2018 Litt morsomt at folk er mer opptatt på hvordan kalkunen skal se ut enn hvor saftig og god den skal smaker. Vi steke kalkunen opp ned og i stekeposen med masse krydder, smor, sitron og hvitløk. Folk snakker om denne kalkun enda når vi treffes i sommerferien lol. En mer saftig, smaksfulle kalkun skal du lette lenge etter. Anonymkode: c6370...652 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #13 Del Skrevet 2. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt morsomt at folk er mer opptatt på hvordan kalkunen skal se ut enn hvor saftig og god den skal smaker. Anonymkode: c6370...652 ??? Hvor får du det fra? 11 har svart, én - 1- person har nevnt kalkunens utseende. Anonymkode: 26d75...434 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #14 Del Skrevet 2. januar 2018 Jeg smører med smør under kinnet og over. Fyller kalkunen med sitron, eple, rødløk og timian. Kryddrer og dekker kalkunen med bacon. Langtidsteker kalkunen i 8 timer. Den har aldri blitt tørr. Anonymkode: b1b87...f8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #15 Del Skrevet 2. januar 2018 Jeg legger kalkunen i saltlake dagen før og steker den et par timer med masse smør. Blir både saftig og stekeskorpe hver gang. Anonymkode: 7634d...123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå