Snappa Skrevet 19. desember 2016 #1 Skrevet 19. desember 2016 Nå lurer jeg litt... Når man får kontakt med en mann. Gjerne da på nett, så har jeg opplevd flere ganger nå at i det jeg forteller at jeg jobber i barnehage så blir det stille. Det som er rart er nemlig at jeg først, ved forespørsel, kanskje forteller at jeg nettopp er ferdig utdannet etter tre år på høgskole, og får masse skryt for dette. Så kommer spørsmålet: Hva driver du med da? Jo, så forteller jeg saklig hva jeg gjør (pedagogisk leder ) og at jeg trives godt med det. Så dabber det kjapt av gitt... Er vi så stigmatiserte at vi blir avskrevet?
annebanane Skrevet 20. desember 2016 #2 Skrevet 20. desember 2016 Kan godt være de bare ikke er interessert i barn, og tenker du vil ha det (muligens i nær fremtid) siden du jobber i barnehage. Det er jo en lett kobling å gjøre selv om det ikke alltid stemmer. 1
ajarRun Skrevet 20. desember 2016 #3 Skrevet 20. desember 2016 Jeg har ikke noe i mot damer som jobber i barnehager. Det er ikke like nyttig som de som jobber som bartender eller barista da, men det er jo en helt ok ting å bedrive dagene med, så lenge de ikke blir syk hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #4 Skrevet 20. desember 2016 Det er altfor lite grunnlag å fastslå kausalitet på. Det høres usannsynlig, men ikke utenkelig at ditt yrkesvalg kan føre til virkninger som du nevner. Men det er som sagt usannsynlig, og da bør du ha mer å bygge konklusjonen på enn sammenfall i tid. Jeg har aldri opplevd at en jobb som pedagogisk leder i en opplæringsinstitusjon skulle virke negativt på datingmarkedet for en kvinne. Aldri engang tenkt tanken. Husk at jenter i kassen på Rimi blir sjekket opp utallige ganger daglig. Mest sannsynlig er det andre årsaker til at kontakten dabber av. Det er i alle fall dette sporet du bør forfølge hvis du er interessert i nøste opp i mysteriet. Anonymkode: 3b75c...5ec 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #5 Skrevet 20. desember 2016 Jeg syns det virker tiltrekkende. Det har jeg tenkt over flere ganger når jeg har levert i barnehagen. Med en slik dame og fagfolk i husholdningen. Kan vi menn slippe billig unna det vi hater mest med barneskrik og bleieskift. Da er det bare det koselige igjen med deg å ha små barn. Anonymkode: 2609b...eba
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #6 Skrevet 20. desember 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns det virker tiltrekkende. Det har jeg tenkt over flere ganger når jeg har levert i barnehagen. Med en slik dame og fagfolk i husholdningen. Kan vi menn slippe billig unna det vi hater mest med barneskrik og bleieskift. Da er det bare det koselige igjen med deg å ha små barn. Anonymkode: 2609b...eba Så du tror pedagogiske ledere er eksperter på barneskrik og bleieskift? Da er det ganske utrolig at du våger å levere fra deg ungen til dette stede i 8 timer om dagen. Eksempler fra utlandet hvor de ikke har kompetansekrav til barnehager, viser hvor galt det kan gå. Og tro ikke at traumer barn opplever i denne alderen uansett blir glemt. Førskolealderen er blant de mest formative og definerende årene i et menneskeliv. Anonymkode: 8ba90...754 5
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #7 Skrevet 20. desember 2016 Nei, ikke avtennende. Ikke ofre tid og tanker på set. Pedagogisk leder i barnehage er en trygg, god og bra betalt jobb. Ps. Selv om jeg skriver bra betalt jobb så snakker jeg innom medianen av hva man kan forvente av en høyskoleutdannelse. Så ikke noe lynsjing. Anonymkode: cb926...550 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #8 Skrevet 20. desember 2016 Jeg har møtt en som mente det var helt uaktuelt, og det var nok litt fordi han var opptatt av status og litt fordi han syntes det var så ekkelt med alle bakteriene og sykdommen i barnehagene. Anonymkode: ac234...1f1
Gjest Minesveiper Skrevet 20. desember 2016 #9 Skrevet 20. desember 2016 Hvilke menn er det du har tatt kontakt med? Hadde ikke vært en dealbreaker for meg.
-Skylar Skrevet 20. desember 2016 #10 Skrevet 20. desember 2016 Om det er så, good riddance! Da slipper du å luke ut idiotene som kunne tatt langt lengre tid. 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #11 Skrevet 20. desember 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er altfor lite grunnlag å fastslå kausalitet på. Det høres usannsynlig, men ikke utenkelig at ditt yrkesvalg kan føre til virkninger som du nevner. Men det er som sagt usannsynlig, og da bør du ha mer å bygge konklusjonen på enn sammenfall i tid. Jeg har aldri opplevd at en jobb som pedagogisk leder i en opplæringsinstitusjon skulle virke negativt på datingmarkedet for en kvinne. Aldri engang tenkt tanken. Husk at jenter i kassen på Rimi blir sjekket opp utallige ganger daglig. Mest sannsynlig er det andre årsaker til at kontakten dabber av. Det er i alle fall dette sporet du bør forfølge hvis du er interessert i nøste opp i mysteriet. Anonymkode: 3b75c...5ec argh! Hvorfor gir du kasse arbeiderer på Rimi som eksempel!? De har like nyttig jobb de, som en pedagogisk leder! Skjerpings Anonymkode: 474f8...087 2
VårKonto Skrevet 20. desember 2016 #12 Skrevet 20. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: argh! Hvorfor gir du kasse arbeiderer på Rimi som eksempel!? De har like nyttig jobb de, som en pedagogisk leder! Skjerpings Anonymkode: 474f8...087 ikke at det er noe galt i å jobbe i kassen, men at jobben er like nyttig er vel ikke sant? I flere butikker er det selvbetjening nå, du overlater ikke barna dine til selvbetjening? 4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #13 Skrevet 20. desember 2016 2 timer siden, matters2matter skrev: ikke at det er noe galt i å jobbe i kassen, men at jobben er like nyttig er vel ikke sant? I flere butikker er det selvbetjening nå, du overlater ikke barna dine til selvbetjening? Du må fortsatt ha folk til å hjelpe til, til å stable varer, vaske, hjelpe kunder som ikke finner noe etc... Anonymkode: b1617...fb0
Lee Jones Skrevet 20. desember 2016 #15 Skrevet 20. desember 2016 18 timer siden, Snappa skrev: Nå lurer jeg litt... Når man får kontakt med en mann. Gjerne da på nett, så har jeg opplevd flere ganger nå at i det jeg forteller at jeg jobber i barnehage så blir det stille. Det som er rart er nemlig at jeg først, ved forespørsel, kanskje forteller at jeg nettopp er ferdig utdannet etter tre år på høgskole, og får masse skryt for dette. Så kommer spørsmålet: Hva driver du med da? Jo, så forteller jeg saklig hva jeg gjør (pedagogisk leder ) og at jeg trives godt med det. Så dabber det kjapt av gitt... Er vi så stigmatiserte at vi blir avskrevet? Ikke turnoff, men det viser jo at du er glad i barn. Mange generaliserer sikkert og tenker du er verpeklar.
GammelKaktus Skrevet 20. desember 2016 #16 Skrevet 20. desember 2016 Overhodet ikke turn off, heller det motsatte. 🤗 Tenker at du er heldig som slipper unna feil damer hvis de dukker unna pga. jobben din. Sier en del om dama tenker jeg. 🙄 1
Snappa Skrevet 20. desember 2016 Forfatter #17 Skrevet 20. desember 2016 36 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Overhodet ikke turn off, heller det motsatte. 🤗 Tenker at du er heldig som slipper unna feil damer hvis de dukker unna pga. jobben din. Sier en del om dama tenker jeg. 🙄 JJeg er dame som ser etter menn 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #18 Skrevet 20. desember 2016 Selv jeg som overhodet ikke liker barn, og aldri kunne tenke meg å ha egne barn selv, synes det er turnoff med damer som jobber i barnehage. Anonymkode: 1d274...75b
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #19 Skrevet 20. desember 2016 Jeg tror ikke jeg kjenner noen pedagoger/ansatte i barnehage som er single - så tror ikke folk flest synes det nei. Anonymkode: 6667a...9db 1
Snappa Skrevet 20. desember 2016 Forfatter #20 Skrevet 20. desember 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: argh! Hvorfor gir du kasse arbeiderer på Rimi som eksempel!? De har like nyttig jobb de, som en pedagogisk leder! Skjerpings Anonymkode: 474f8...087 Hmmm... Mener ikke å være nedlatende, men jobben min går ut på ganske mye mer enn å "passe unger". Jeg vet at alle jobber er viktige, men her snakker vi om å legge et grunnlag for små mennesker som er overlatt til andre enn foreldrene sine en hel dag. Det krever en del mer, vil jeg påstå 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå