Gå til innhold

Billig gluten- eller hvetefri mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor finner man det?
Jeg er spesielt interessert i knekkebrød og pasta. Jeg syns spaghettien fra Barilla og Havreknäcke fra Semper er veldig gode, men knekkebrødene koster nesten 40 kroner per pakke (15 stk). Siden jeg spiser minst 10 knekkebrød i uka, så blir det litt dyrt. 

Er det billigere i Sverige? Her står det at den koster 19,5: https://www.coop.se/handla-online/varor/brod/brod/glutenfritt/17927-havreknacke-glutenfri. Er det samme pris på Coop Extra? 

Skrevet

Hvis du har cøliaki får du vel dekket en god del og kan fint kjøpe vanlig glutenfri mat. 

Skrevet
Akkurat nå, Boomonster skrev:

Hvis du har cøliaki får du vel dekket en god del og kan fint kjøpe vanlig glutenfri mat. 

Det har jeg ikke.

Skrevet (endret)

Knekkebrød må du jo lage selv!

Hvis ikke koster det jo både en skjorte og en arm.

Endret av Forundret..
Skrevet (endret)
2 minutter siden, Forundret.. skrev:

Knekkebrød må du jo lage selv!

Hvis ikke koster det jo både en skjorte og en arm.

Hehe... skjønte den kom, men jeg er ikke interessert i å lage selv. Jeg liker ikke knekkebrød med masse frø og korn. Uansett om det går an å lage fine, så gidder jeg ikke det.

Endret av penny_
Skrevet
2 minutter siden, penny_ skrev:

Hehe... skjønte den kom, men jeg er ikke interessert i å lage selv. Jeg liker ikke knekkebrød med masse frø og korn. Uansett om det går an å lage fine, så gidder jeg ikke det.

Den er grei, men da må du også betale for det.. :tunge1:

Skrevet
Akkurat nå, Forundret.. skrev:

Den er grei, men da må du også betale for det.. :tunge1:

Jeg kan betale et glutenfritt kosthold for en hel familie om jeg vil det, men jeg gidder ikke å kjøpe det i Norge om man kan få det til halv pris i Sverige.

Hvis du ikke har noe relevant å komme med, så kan du la være å svare.

Skrevet

Snerpete du skulle være da.. 

Vel, det pleier å være rimeligere i Sverige. Men skal du kjøpe i Sverige så må du jo også regne med kronekursen, bestiller du så må du jo legge på frakt. 

Skrevet

Hvorfor lever du glutenfritt hvis du ikke har cøliaki?

Skrevet
11 minutter siden, Boomonster skrev:

Man kan være allergisk mot gluten, det er ikke det samme som cøliaki.

Til TS;

Det meste glutenfrie er billigere i Sverige, og utvalget er også mye bedre.

Anonymkode: b38bf...205

Skrevet

Bruker risnudler i stedet for pasta/ spagetti. Smaker noe annerledes, men jeg digger det.

Når det gjelder knekkebrød ville jeg prøvd noen laget av frø: http://www.mytaste.no/s/glutenfrie-linfrø-knekkebrød.html

Ellers spiser jeg andre ting, mer grønnsaker, nøtter og den slags. Bruker ikke penger på ferdiglagede glutenfrie produkter

Anonymkode: 5ea83...5d6

Skrevet
10 timer siden, penny_ skrev:

Hvor finner man det?
Jeg er spesielt interessert i knekkebrød og pasta. Jeg syns spaghettien fra Barilla og Havreknäcke fra Semper er veldig gode, men knekkebrødene koster nesten 40 kroner per pakke (15 stk). Siden jeg spiser minst 10 knekkebrød i uka, så blir det litt dyrt. 

Er det billigere i Sverige? Her står det at den koster 19,5: https://www.coop.se/handla-online/varor/brod/brod/glutenfritt/17927-havreknacke-glutenfri. Er det samme pris på Coop Extra? 

Det lønner seg å handle i sverige :)

Anonymkode: 3122b...67d

Skrevet

Svenskene får vel sin statsstøtte gjennom billigere produkter, mens i Norge får man stønad fra staten om man f.eks. har cøliaki. Så det er billigere i Sverige ja. Og bedre utvalg.

Anonymkode: afe89...924

• Liker 1
Skrevet (endret)
11 timer siden, Boomonster skrev:

Jeg lever ikke glutenfritt, men jeg kan nevne flere tilstander hvor man ikke tåler enten gluten eller hvete: Cøliaki, glutenallergi, hveteallergi, hveteintolleranse og IBS. Det finnes sikkert flere...

Takk til dere andre ;)

Endret av penny_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...