Gå til innhold

Pergotime avskrives - alternativer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har PCOS, ikke eggløsning og prøver å få barn. Har vært prøver ca et år.

Jeg har hørt at Pergotime avskrives nå i desember, finnes det noen fullgode alternativer?

Jeg er henvist til gynekolog, har første time i januar. Begynner å bli litt stresset, og håper jeg "ikke mister" muligheten for noe som kunne hjulpet oss.

Håper noen har erfaring med Pergotime/alternativer :) 

Anonymkode: 5648c...61d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har mange cyster i livmoren, så kanskje du må inn til lap for å stikke hull på de? Vises godt på ultralyd når du skal til gynekologen. Det skal forhåpentligvis hjelpe ved å få i gang eggløsning. 

Manglende eggløsning her å. Jeg gikk på pergo, men det funket ikke på meg. Ikke så rart, siden jeg i ettertid har funnet ut at jeg ikke har pcos, men egglederne mine som er tette... 

Ellers, så har jeg hørt at sunt kosthold og trening er gode tips for de med PCOS. 

Skrevet

Pergotime er jo bare ett av flere Klomifenpreparater på markedet. Jeg brukte 2-3 ulike merker da jeg var under behandling, da Pergotime stadig var utsolgt. 

Skrevet (endret)
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har PCOS, ikke eggløsning og prøver å få barn. Har vært prøver ca et år.

Jeg har hørt at Pergotime avskrives nå i desember, finnes det noen fullgode alternativer?

Jeg er henvist til gynekolog, har første time i januar. Begynner å bli litt stresset, og håper jeg "ikke mister" muligheten for noe som kunne hjulpet oss.

Håper noen har erfaring med Pergotime/alternativer :) 

Anonymkode: 5648c...61d

Du kan bruke Femar / Letrozol istedenfor. Faktisk er det gjort studier som viser at dersom man har PCOS, kan ofte dette virkestoffet ha bedre effekt en pergotime (og andre klomifenpreparater).

Endret av miore
Skrevet

Metformin, provera og feamar har hjulpet meg med å få min første eggløsning. Sluttet på p pillene i Sept 2015 og ventet helt siden da på å få tilbake mensen/bli gravid... Mistenker tette eggledere :/ 

Anonymkode: 5b62e...f29

Skrevet

Fsh injeksjoner fikk jeg i lavdosis da jeg ble gravid. 

Anonymkode: 8e81f...b9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...