Gå til innhold

Leie leilighet med storrøyker under?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så på en leilighet som var helt genial og perfekt for meg. 

Eneste ulempe: en storrøyker bor under og alt stinker røyk. Det er felles inngang. 

Leilighetrn stinker som om noen røyker inne det. Skjerfet mitt stank etter en halvtime på visning. 

Utleier sier at han ikke får gjort noe med det. 

Tror jeg må takke nei. 

Men det er veldig synd. 

Noen som har en god ide?

Anonymkode: 58066...6c2

Skrevet

Er det så dårlig isolert mellom leilighetene? Kan det ikke være de forrige leieboerne i leiligheten som røykte? Siden utleier tydeligvis lar folk røyke innendørs?

Anonymkode: ff399...03d

Skrevet

Lukten stiger oppover. Den kommer inn gjennom peisen og trappen...

Angivelig har ingen røyket i leiligheten i det siste. Vanskelig å vite hva som er sant.

Skrevet

Jeg ville absolutt ikke ha flyttet inn der. 

Anonymkode: e4758...4db

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Angivelig har ingen røyket i leiligheten i det siste. Vanskelig å vite hva som er sant.

Eh, at så mye lukt skulle komme inn gjennom peisen og via trappen tviler jeg på. Det er nok vanskelig å få leid ut en leilighet som det har bodd røykere i, så kanskje utleier prøver seg med å legge skylda på naboen under? Dermed slipper utleier å vaske ned leiligheten også. Men det er hva jeg tror. 

Vi har peis i underetasjen og i hovedetasjen, men det kommer ikke lukt i hovedetasjen om vi fyrer i underetasjen. Er det brannfarlige hull i pipa så ville ikke jeg bodd der. 

Men om du ikke tar sjansen, så leter du videre etter leilighet. 

Anonymkode: ff399...03d

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er strengt tatt irrelevant om leiligheten er innrøkt eller om det trekker opp fra naboen. Leiligheten stinker og det kommer ikke til å forsvinne av seg selv. Det er tilnærmet umulig å vaske bort røyklukt, maling kan hjelpe men det er ikke en garanti. Siger lukta opp nedfra er det ingenting å gjøre. 

Skrevet

Når det er såpass ille etter bare å ha vært på visning der, tenk da på hvordan det vil bli å bo der. Jeg hadde takket nei.

Gjest Loffeliten
Skrevet

Hadde takket nei, hadde ikke orket å bo der.

Vi hadde en storrøykende nabo under oss der vi bodde tidligere, merket heldigvis ingenting inne i leiligheten vår men siden naboen tilbrakte alle sommerdager fra tidlig morgen til seint på kveld ute på terrassen med røyken i kjeften var det umulig for oss å ha terrassedøren åpen (eller enda verre, faktisk bruke terrassen vår!) uten å stinke røyk. Syns det var mer enn irriterende nok... 

Skrevet

Har vært i samme situasjon. Ikke gjør det. Du kommer til å stinke dritt uten at du vet om det. Det var så deilig når vi kjøpte selv og ble 100% røykfri.

Skrevet
På 19.12.2016 den 20.57, onyx skrev:

Det er strengt tatt irrelevant om leiligheten er innrøkt eller om det trekker opp fra naboen. Leiligheten stinker og det kommer ikke til å forsvinne av seg selv. Det er tilnærmet umulig å vaske bort røyklukt, maling kan hjelpe men det er ikke en garanti. Siger lukta opp nedfra er det ingenting å gjøre. 

Det er en myte. Jeg har bodd i en leilighet der det var røyking forbudt innendørs. I starten røykte jeg ute, men etter mye tull&tøys fra utleier begynte jeg å gi f.... og røykte inne på en liten ekstra-stue. Og der inne ble det røykt med "begge hender", dvs. mye. Når vi flyttet, vasket jeg vegger og tak først med salmiakk og vann, deretter med eddik og vann. Og deretter sto vinduet halvåpent i 10-12 dager. 

Da vi flyttet ut, var det mye frem og tilbake vedr. utvasking av bad og kjøkken. Men utleier sa at han var glad for at det i det minste ikke hadde blitt røykt inne. 

Anonymkode: 55f90...ce1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...