Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor godt pakker folk inn gavene du får til jul?
Her har jeg mottatt noen gaver fra et par personer allerede, og jeg SER jo hva noen av tingene er. Det er så åpenbart, de ville ha liste og fikk det, og jeg ser at det er noe fra lista. Sånn er det ofte, jeg får pakker som omtrent er formet som det som er pakket inn! Skulle ønske folk var litt mer kreative. Bok? Pakk inn i avispapir og bobleplast; skap en ugjenkjennelig form (bøker bør jo uansett polstres før man begynner med julepapiret). For et luksusproblem! :)

Anonymkode: 88dd5...f92

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men ikke gjør som min mor. Hun kan pakke hjemmestrikka sokker i den tomme esken til PS4-en hun kjøpte seg i fjor og sånn. Det hender at barn sitter der med tårer i øynene fordi det som er inni esken ikke helt kan matche det det er bilde av utenpå......:fnise:

Skrevet

Det har jeg aldri tenkt over. I alle fall ikke til voksne mennesker. 

• Liker 26
Skrevet
5 minutter siden, antbug skrev:

Men ikke gjør som min mor. Hun kan pakke hjemmestrikka sokker i den tomme esken til PS4-en hun kjøpte seg i fjor og sånn. Det hender at barn sitter der med tårer i øynene fordi det som er inni esken ikke helt kan matche det det er bilde av utenpå......:fnise:

Den var lei!

• Liker 6
Skrevet

Min bestefar var ekspert på kreativ innpakking. Husker spesielt en jul tidlig på 80-tallet da jeg var sikker på at han hadde kjøpt en kassett jeg ønsket meg. Men ingen av pakkene så ut som en kassett, og den eneste pakken jeg fant "til SweetM fra morfar" var til min store skuffelse myk... Han hadde pakket kassetten inn i en lue og et stort skjerf :fnise:

• Liker 9
Skrevet

Tenker at det ikke er så miljøvennlig å bruke for mye papir og greier. Man kan alltids spare esker fra året som har gått da.

Anonymkode: 22681...d7b

• Liker 11
Skrevet
9 minutter siden, antbug skrev:

Samboeren min er også sånn, ble veldig glad da jeg innså at jeg ikke fikk en grandiosa til julegave :fnise: 

• Liker 18
Skrevet

Om du absolutt vil bli overrasket så ikke skriv ønskeliste da vel. 

• Liker 9
Skrevet

Fokuser heller på å glede deg over gavene du får, i stedet for å klage over at de er for dårlig innpakket! Og hvis du vil bli overrasket, ikke skriv en liste da vel! 

Anonymkode: c02ca...a2a

• Liker 4
Skrevet

Jeg vil heller ha en gave jeg tror jeg skjønner hva er enn en haug med emballasje, men det går i alle fall an å pakke inn så man ikke ser gjennom papiret. 

• Liker 6
Skrevet
12 minutter siden, antbug skrev:

Uff da, den er jo litt lei da... men slik du kan le av det nå, gjør de også det om noen år! Er hendelser som blir typ familieskatter, som blir dratt frem med latter gang på gang! ;)

Skrevet

Jeg er så dårlig til å pakke inn at jeg er glad om papiret henger sammen i det hele tatt ;) ser ikke noe problem med å pakke inn en bok så det ser ut som en bok, man ser jo ikke hvilken bok det er. 

Anonymkode: eeaba...d4d

• Liker 9
Skrevet
53 minutter siden, antbug skrev:

:laugh:

Skrevet

Man bruker jo esker, kartonger, aviser etc som man har fra før når man pakker inn gaver. Hvis en vil "kamuflere" innholdet. Tror ikke mange går i butikken og handler 20 VG for å ha til innpakking.

Så miljøet lider ikke ekstra av dette.

Har man ønsket seg en spesiell bok, så blir jo overraskelsen null hvis man ser det er en bok inni innpakningen.

Og siste setning til TS er, "for et luksusproblem". For de som MÅ komme med "du bør være takknemlig etc".

• Liker 2
Skrevet

Samboer får hodepute til jul, og jeg har vært så kreativ at jeg faktisk har pakket den inn i KID posen, med rødt bånd rundt. Lurer på om han skjønner hva det er :laugh: skal sies at jeg gjorde det fordi jeg hadde ingen eske eller noe annet til å endre formen, så han ville skjønt hva det var i vanlig julepapir uansett og så hadde vi ikke nok papir :dry:

Han får andre gaver han ikke skjønner hva er da. Prøver ellers også å pakke inn ting i f.eks pappesker så man ikke kan gjette hva det er. Men da må jeg ha det liggende, gidder ikke å kjøpe inn ting til det :) 

Skrevet
På 12/19/2016 den 20.43, antbug skrev:

så kjedelig :( man kan "leke" på den måten med voksnke kanskje, men barn?

Skrevet

Jeg kunne også ønske at folk pakket inn litt uforståelig. Jeg bruker alltid noe papp, aviser osv for å skjule det. Syns det bare er ett pluss og litt ekstra spennende om andre pakker inn så man ikke forstår. Men gleden og takknemligheten for gaven er like stor uansett. 

Anonymkode: 4b9fd...a82

Skrevet

Jeg ville aldri tenkt å gjemme en gave under en pakking, faktisk :) gaven må pakkes pent, med papir og sløyfe, jeg er ikke særlig glad i gave-poser og bruker dem veldig sjelden.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, evelynn skrev:

Jeg ville aldri tenkt å gjemme en gave under en pakking, faktisk :) gaven må pakkes pent, med papir og sløyfe, jeg er ikke særlig glad i gave-poser og bruker dem veldig sjelden.

Det er mye fine gaveposer, men hvis man ikke limer dem igjen så syns jo innholdet. Så da ender jeg stort sett med å pakke inn gavene og legge dem i posen. Enda mer sløsing :laugh: Gaveesker derimot er jeg glad i. En gudegave for oss som sliter med å pakke inn fint. Men det er ikke alltid man finner noe som passer inn i esken da. Liker godt å fylle inn tomrommene med noen smågaver, og disse eskene blir som regel godt mottatt. Og kan gjenbrukes året etter :) 

Anonymkode: eeaba...d4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...