AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #1 Del Skrevet 19. desember 2016 Kjenner du noen som tilsynelatende blir styrt av kjæresten/kona si? Jeg vet om én, som blir det i veldig stor grad. Han tok hennes etternavn da de giftet seg, og når jeg har møtt ham i byen (med henne), har han nesten ikke fått lov til å snakke med meg! Hun drar ham med seg videre; han skal ikke gi andre oppmerksomhet. Han forsøkte å innlede en samtale, men ble røsket med videre. Jeg ble helt sjokkert jeg, det var skikkelig spesielt, ikke opplevd maken. Det er bare veldig mange ting ellers også som gjør at jeg tenker at her har vi en mann som ikke tør å si meningen sin; en god, gammeldags tøffelhelt. Svogeren min var sammen med en dame for noen år siden (som var utro og stakk av, visst). Han ble også sånn, hun bestemte alt! Han la seg bare langflat og turte ikke å si imot henne. Hun bestemte interiøret, hun bestemte når og om de skulle ha fester (som var hver helg, selv om han egentlig ikke ønsket det (det turte han å si til moren sin i hvert fall)), hun bestemte ditten og datten. Han diltet etter som en tøffelhelt, han også. Jeg er glad jeg er sammen med en mann som tør å si det han mener, som tør å være uenig, som har baller for å si det sånn. Hadde aldri i verden orket en mann som bare sa: «ja, kjære, selvfølgelig», hele tiden! Kjenner du noen sånne mannfolk? Anonymkode: 89e57...c2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #2 Del Skrevet 19. desember 2016 En mann som lar seg styre av kvinner vil aldri oppleve en trofast kvinne. Anonymkode: 40787...b38 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zienna Skrevet 19. desember 2016 #3 Del Skrevet 19. desember 2016 Det er lett å ta feil når man bare betrakter et par utenfra. Er kvinnen utadvendt og selvstendig, og mannen mer stille, så har vi lett for å tro at det er ubalanse i forholdet. Det behøver det slett ikke være. Mannen har tatt kvinnens etternavn, og hva så? De fleste kvinner tar jo menns etternavn! Vi ser da ikke på dem som "tøffelheltinner" av den grunn? Nei, vi tenker at de har bestemt det selv. Jeg kjenner menn (og kvinner) som ikke er det minste interessert i interiør. De er overlykkelige for å slippe å saumfare butikker etter ny sofa, og overlater gladelig den jobben til den de mener kan det best. De er ikke tøffelhelter av den grunn. Nei, jeg kjenner ingen tøffelhelter. Men kvinnelige sådanne kjenner jeg mange av. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #4 Del Skrevet 19. desember 2016 Vi har en sånn venn. Eller hadde, kan man vel si. Traff ei dame som var noen år eldre. Hun flyttet inn med en gang. Hun var morsom og sjarmerende, men alt måtte dreie seg om henne. Så dreit han seg ut en gang, og det lar hun han aldri glemme. Ikke oss heller, det er ikke måte på alle detaljene vi har hørt om hans utilstrekkeligheter. Det var krangling hele tiden, og han måtte alltid ta skylden fordi han hadde driti seg ut en gang. Når det var gått over et år sa vi at hun må ta et valg, så da trakk hun seg unna oss. Nå ser vi han sjeldent. Og aldri uten oppsyn av henne. Familien hans har trukket seg unna. Han har blitt fryktelig tynn, og ser ut som en.... tøffel! Vi håper det skal bli slutt, og at han kanskje finner noen som er glad i han. Men jeg er redd han sitter for godt i klisteret. Anonymkode: 759da...090 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #5 Del Skrevet 20. desember 2016 Ja, kjenner noen av dem (eller rettere sagt kjente, med tanke på at enkelte har trukket seg helt unna og ikke gitt lyd fra seg på ti år). Fryktelig synd egentlig, men det er jo dessverre også et valg å la seg overkjøre... Anonymkode: 5def2...7c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trex90 Skrevet 20. desember 2016 #6 Del Skrevet 20. desember 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: En mann som lar seg styre av kvinner vil aldri oppleve en trofast kvinne. Anonymkode: 40787...b38 er det kriteriet for at en kvinne skal v're trofast _ hahah herregud, da har dere synket lavt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #7 Del Skrevet 20. desember 2016 2 minutter siden, Trex90 skrev: er det kriteriet for at en kvinne skal v're trofast _ hahah herregud, da har dere synket lavt Tror nok det er en mann som har skrevet det du svarer på. Det heter sunket lavt. Anonymkode: 24c32...171 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trex90 Skrevet 20. desember 2016 #8 Del Skrevet 20. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tror nok det er en mann som har skrevet det du svarer på. Det heter sunket lavt. Anonymkode: 24c32...171 spiller vell ingen rolle mann eller dame som har skrevet det...om min dame kunne blitt kontrollert...eller hatt litt dårlig selvtilitt så hadde jeg no aldrig brukt henne eller utnyttet henne på noen måte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herremann Skrevet 20. desember 2016 #9 Del Skrevet 20. desember 2016 (endret) barn, samliv, sjekking, sex. dagens kvinne sitter på makta med det meste. Er derfor ikke rart at mange menn blir tøfler. jeg for min egen del holder meg singel til jeg finner ei jeg kan ha et sunt forhold med. Endret 20. desember 2016 av herremann 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 20. desember 2016 #10 Del Skrevet 20. desember 2016 Alle som "lar seg styre" som det sies her gjør det fordi de VELGER dette av årsaker kun de kjenner, sånn til ettertanke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #11 Del Skrevet 20. desember 2016 Kjenner flere! Min far er den største tøffelen av de alle. Han får ikke lov å treffe ungene har har med mamma. Stemor er et monster og han sitter så godt i klisteret at han har integrert seg inn som lim. Orker ikke å skrive alt for da slår jeg i stykker tastaturet av frustrasjon Ei venninne er sammen med en skikkelig tøffel. Hun har alltid vært kjent for å være bestemt og ha et svingende temperament, men herregud! Hun kan brøle over den minste ting. Hun sitter også og snakker høyt om hans udugelighet i hans nærvær. Han sier selvsagt ingenting og sitter med kroket rygg og tar imot. Prøver vi andre å forsvare han blir hun stille så stemningen blir dårlig. Og da skyter tøffelen inn at ja, han er jo ganske ubrukelig og dum. Da er kjerringa sur i mange måneder på de som forsvarer mannen. Jeg har ikke kontakt med henne mer enn en gang i året nå. Han får aldri lov til å gå på byen og når de har sex blir han kjeftet på for alt han gjør er feil og han har liten pikk. Det sa hun også foran alle Jeg kjenner også en som gjør alt for dama si. Hun er ikke ille som hun over med kjefting og brøling, men hun er så ekstremt bortskjemt! "Hans, hent vann til meg" Hans går og henter vann. "Hans, skru på TVen." Hans skrur på TVen. "Hans, hent posten" Hans går og henter posten. Hun gjør ikke en damn shit selv Men hun setter uendelig pris på han og de virker lykkelige, selv om han tusser rundt og gjør alt Våkennetter tok han seg også av da hun var i permisjon og han jobbet! En venn av eksen min måtte alltid gå fra fest når dama ringte. Klokken ble ofte maks 9 på kvelden før han ble kommandert hjem. Selv var hun ute og festet hele natten! Hun ringte flere ganger i timen de få timene han fikk lov til å være med gutta. Dere kan tro de var glad i henne! Nå er de gift og eksen min har fortalt at de nesten aldri ses lenger. Kompisen har flere ganger jugd om når han kommer hjem fra jobb (jobber på sjøen) for å være med kompisene. Hadde hun funnet ut det tør jeg ikke tenke på hva som hadde skjedd! Anonymkode: 5cae2...ed5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #12 Del Skrevet 21. desember 2016 Det du beskriver i HI kan være en mann som blir utsatt for psykisk vold. Det kan være forskjell på en "tøffelhelt" og en mann som er ontrollert av partneren sin. Samme med svogeren din. At han ikke turte å si imot henne er ikke bra. Man skal ikke være redd for å si imot partneren sin. Da har det gått lenger enn å være tøffelhelt. Anonymkode: a9b8e...de1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #13 Del Skrevet 21. desember 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjenner flere! Min far er den største tøffelen av de alle. Han får ikke lov å treffe ungene har har med mamma. Stemor er et monster og han sitter så godt i klisteret at han har integrert seg inn som lim. Orker ikke å skrive alt for da slår jeg i stykker tastaturet av frustrasjon Ei venninne er sammen med en skikkelig tøffel. Hun har alltid vært kjent for å være bestemt og ha et svingende temperament, men herregud! Hun kan brøle over den minste ting. Hun sitter også og snakker høyt om hans udugelighet i hans nærvær. Han sier selvsagt ingenting og sitter med kroket rygg og tar imot. Prøver vi andre å forsvare han blir hun stille så stemningen blir dårlig. Og da skyter tøffelen inn at ja, han er jo ganske ubrukelig og dum. Da er kjerringa sur i mange måneder på de som forsvarer mannen. Jeg har ikke kontakt med henne mer enn en gang i året nå. Han får aldri lov til å gå på byen og når de har sex blir han kjeftet på for alt han gjør er feil og han har liten pikk. Det sa hun også foran alle Jeg kjenner også en som gjør alt for dama si. Hun er ikke ille som hun over med kjefting og brøling, men hun er så ekstremt bortskjemt! "Hans, hent vann til meg" Hans går og henter vann. "Hans, skru på TVen." Hans skrur på TVen. "Hans, hent posten" Hans går og henter posten. Hun gjør ikke en damn shit selv Men hun setter uendelig pris på han og de virker lykkelige, selv om han tusser rundt og gjør alt Våkennetter tok han seg også av da hun var i permisjon og han jobbet! En venn av eksen min måtte alltid gå fra fest når dama ringte. Klokken ble ofte maks 9 på kvelden før han ble kommandert hjem. Selv var hun ute og festet hele natten! Hun ringte flere ganger i timen de få timene han fikk lov til å være med gutta. Dere kan tro de var glad i henne! Nå er de gift og eksen min har fortalt at de nesten aldri ses lenger. Kompisen har flere ganger jugd om når han kommer hjem fra jobb (jobber på sjøen) for å være med kompisene. Hadde hun funnet ut det tør jeg ikke tenke på hva som hadde skjedd! Anonymkode: 5cae2...ed5 Hvorfor har du venner som ikke bare psykisk mishandler partnerne sine, men som også åpenlyst henger dem ut og blir sinna på dere når dere ikke finner dere i oppførselen hennes? Sånne venner koster det meg ikke femti øre å bryte båndet med. Anonymkode: 5def2...7c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #14 Del Skrevet 21. desember 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har du venner som ikke bare psykisk mishandler partnerne sine, men som også åpenlyst henger dem ut og blir sinna på dere når dere ikke finner dere i oppførselen hennes? Sånne venner koster det meg ikke femti øre å bryte båndet med. Anonymkode: 5def2...7c0 Jeg har ikke disse vennene nå lenger da jeg har flyttet til andre kanten av landet. Men jeg fader de ut en stund før jeg flyttet. Vi snakkes på facebook innimellom, men kan ikke akkurat si at jeg pleier vennskape. Anonymkode: 5cae2...ed5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chouette Skrevet 21. desember 2016 #15 Del Skrevet 21. desember 2016 Har et familiemedlem som er godt styrt av kjerringen ja. Synd, for de svært få gangene han er sosial uten henne er han supergøyal å være sammen med. Når hun er der er det umulig å stille ham et spørsmål uten at hun svarer for han. Irriterer meg grenseløst. Vi sees (heldigvis) sjelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå