Gå til innhold

Tine nøkkelost vegetarvennlig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

pasteurisert melk, syrekultur, salt, krydder, mikrobiell løpe og surhetsregulerende middel (kalsiumklorid)

Sånn jeg leser dette så er den innafor,men under oversikter over oster som vegetarianere kan spise står ikke denne oppført og det er alltid tine sin norbo ost som trekkes frem som et eksempel på den osten til tine som kan spise av vegetarianere. Noen andre vegetarianer som spiser denne?

Anonymkode: 272b3...365

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboeren spiser denne. Veggis på 10. året. 

Skrevet
5 minutter siden, dillyduzit skrev:

Samboeren spiser denne. Veggis på 10. året. 

Takk :) Er ganske ny i gamet,men elsker nøkkelost så ble litt redd jeg måtte gi slipp på den.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk :) Er ganske ny i gamet,men elsker nøkkelost så ble litt redd jeg måtte gi slipp på den.

Det er forsatt relativt mye du kan spise. Nå er det sikkert flere her inne som kan "gamet" bedre enn meg, men som regel finnes det alltid en god erstatning. Får du muligheten, og fryser, kjør til Sverige. Utvalget av frossen vegetarmat er så mye større. Ellers, så spiser vi som regel vanlig ost, nøkkelost, melkeprodukter og egg. Vi bruker hovedsakelig kun veganost og rismelk på grunn av laktoseintoleranse. 

Skrevet

Gjesp

Anonymkode: 14699...aad

Skrevet

Jeg spiser den ikke selv, men tror tine nøkkelost skal være vegetar siden det blir brukt mikrobiell løpe og ikke animalsk løpe. Vegetaroversikten over oster og diverse er nok ikke helt oppdatert kan jeg tenke meg :) 

Skrevet
8 minutter siden, Fredsmegleren skrev:

Jeg spiser den ikke selv, men tror tine nøkkelost skal være vegetar siden det blir brukt mikrobiell løpe og ikke animalsk løpe. Vegetaroversikten over oster og diverse er nok ikke helt oppdatert kan jeg tenke meg :) 

Nei den virker ikke helt oppdater

Skrevet
15 minutter siden, dillyduzit skrev:

Det er forsatt relativt mye du kan spise. Nå er det sikkert flere her inne som kan "gamet" bedre enn meg, men som regel finnes det alltid en god erstatning. Får du muligheten, og fryser, kjør til Sverige. Utvalget av frossen vegetarmat er så mye større. Ellers, så spiser vi som regel vanlig ost, nøkkelost, melkeprodukter og egg. Vi bruker hovedsakelig kun veganost og rismelk på grunn av laktoseintoleranse. 

Takker ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...