Gå til innhold

Å ta kontakt eller sjekke hans interesse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært på fire dater. Den siste var middag hjemme hos meg. Vi har ikke kysset enda, kun en klem og ett kyss på kinnet fra han når vi møtes og går fra hverandre. 

Jeg er ikke vant med dette, normalt sett har de få mennen jeg har datet kysset meg 2-3date. Denne mannen er vanskelig å forstå seg på. Han bruker ofte lang tid på å svare, men når han gjør det er det alltid lange, hyggelige og omtenksomme svar jeg får. Han vil alltid møtes, og de gangene det ikke passer så foreslår han en ny dag. 

De tre siste gangene har jeg tatt initiativ til å møtes, og etter kvelden hjemme hos meg så er jeg så usikker på om jeg skal sende en ny melding eller på om jeg skal vente for å sjekke hans interesse. Nå er det gått to dager siden vi møttes. Jeg liker ikke spill, men jeg er så lei av menn som kun holder meg på gress. Fordi jeg ofte er den som tar initiativ og opprettholder kontakten. 

Bør jeg avvente med å sende, eller vise interesse ved å sende en melding? Uten å invitere til noe nytt, men gi han muligheten til å føre samtalen i den retningen? 

Anonymkode: 9d8df...0ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har nylig befunnet meg i en lignende situasjon. I dette tilfellet fikk jeg ofte meldinger mellom datene, men ikke en invitasjon om ny date. Jeg tok initiativ til de fleste datene vi hadde og ble til slutt oppgitt og lei. Man skal selvsagt gi hverandre rom og tid, men man skal også kunne møtes eller ha såpass kontakt at man faktisk blir kjent. Jeg bestemte meg til slutt for å ta det opp med han, til tross for at jeg var redd for at det kunne skremme han bort. Fikk et bedre svar en forventet, men det kom fram at han var litt usikker, noe jeg hadde regnet med. Nå vet både han og jeg at veien videre ligger i "hans hender". Om han ikke tar kontakt eller initiativ på en stund, så vet han at jeg ikke orker å involvere meg i dette mer. Slik blir det ikke forviklinger og misforståelser. 

Tror det er lurt å ta slike ting opp, selv om det kan virke litt tidlig. Er ikke kjekt å bli sittende å vente. Ved å ta det opp viser du også respekt overfor deg selv, dybde, og en side ved deg selv som kanskje daten din finner ut at han liker ("jeg har funnet en jente som vet hva hun vil og som står opp for seg selv")

Anonymkode: 85450...e52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...