Gå til innhold

Deler dere ut andres telefonnummer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis dere har venner og bekjente - deler dere ut andres venner telefonnummer hvis noen spør etter telefonnummeret?

Hvis ja, hvorfor?
Hvis nei, hvorfor ikke? 

Anonymkode: 7dc75...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, amativeReflection skrev:

Ja, de står jo i telefonkatalogen uansett. 

Nei, mange reserverer seg mot 1881. 

Anonymkode: f0244...08f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Høres helt idiotisk ut. Hele poenget med en telefon er jo at man kan ringe den.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, amativeReflection skrev:

Hvorfor det? Høres helt idiotisk ut. Hele poenget med en telefon er jo at man kan ringe den.

Det betyr ikke nødvendigvis at man ønsker at hvem som helst skal vite nummeret. Man kan ønske at de nærmeste kan ringe uten at man ønsker at vilt fremmede personer skal kunne gjøre det.

Logikken din er totalt bak mål som vanlig.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, amativeReflection skrev:

I enkelte yrker er det nesten slik at man må reservere seg. Det gjelder oftest leger, jurister og politi. Da jeg ble meddommer i tingretten ble jeg oppfordret av administrasjonen til å fjerne meg fra nummeropplysningen. Det gjelder både nummer og adresse.

Til spørsmålet; nei jeg gir ikke ut andres nummer før jeg har spurt vedkommende, ei heller adresse etc.

Anonymkode: 985a2...05d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, amativeReflection skrev:

Gjorde det selv etter innbrudd, der ukjent nummer ringte fasttelefonen min en uke i forveien. Tok den ikke fordi jeg ikke gadd. Innbrudd mens jeg var hjemme. Kan ha vært tilfeldig, men tviler på det, fordi det var ferietid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aldri. da spør jeg heller vedkommende som har nummeret først. 

mitt nr er hemlig, grunnet en person som ikke skal nå meg. så jeg har ikke adresse eller telefonnr på nett. det at folk gir ut andres nummer i hytt og pine er en uting

Anonymkode: d766b...31f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere har venner og bekjente - deler dere ut andres venner telefonnummer hvis noen spør etter telefonnummeret?

Hvis ja, hvorfor?
Hvis nei, hvorfor ikke? 

Kommer helt an på situasjonen. 

En venninne som har mistet nummeret til vår felles venninne får nummeret. 

En kåt mann som sier døh, harru nummeret til det scthøkket der? Han får nei. 

Anonymkode: 9f2d7...ba8

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer helt an på situasjonen. 

En venninne som har mistet nummeret til vår felles venninne får nummeret. 

En kåt mann som sier døh, harru nummeret til det scthøkket der? Han får nei. 

Anonymkode: 9f2d7...ba8

Dette. 
Etter å ha hengt på KG har jeg igrunnen funnet ut at det ikke finnes mange spørsmål her i livet som kan besvares entydig med ja eller nei. Ingen problemstilling for liten ingen problemstilling for stor  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I enkelte yrker er det nesten slik at man må reservere seg. Det gjelder oftest leger, jurister og politi. Da jeg ble meddommer i tingretten ble jeg oppfordret av administrasjonen til å fjerne meg fra nummeropplysningen. Det gjelder både nummer og adresse.

Til spørsmålet; nei jeg gir ikke ut andres nummer før jeg har spurt vedkommende, ei heller adresse etc.

Jeg husker så vidt min egen adresse, så den holder jeg for meg selv. Men telefonnummer er jo helt uskyldig. Skjønner ikke hvorfor leger skal være ukontaktbare...

1 time siden, jabx skrev:

Det betyr ikke nødvendigvis at man ønsker at hvem som helst skal vite nummeret. Man kan ønske at de nærmeste kan ringe uten at man ønsker at vilt fremmede personer skal kunne gjøre det.

Logikken din er totalt bak mål som vanlig.

Skjønner ikke, man trenger jo ikke svare selv om noen ringer. Jeg filtrerer telefonsamtalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mulig det, men det er som sagt ikke det det står. Det står. Lær deg å lese.

Sitat

Hvis ja, hvorfor?
Hvis nei, hvorfor ikke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, amativeReflection skrev:

Jeg husker så vidt min egen adresse, så den holder jeg for meg selv. Men telefonnummer er jo helt uskyldig. Skjønner ikke hvorfor leger skal være ukontaktbare...

Skjønner ikke, man trenger jo ikke svare selv om noen ringer. Jeg filtrerer telefonsamtalene.

Ok, så du gjør dette? :) 
Hva har en lege med saken å gjøre? Bare sånn midt inni alt står det: "Skjønner ikke hvorfor leger ikke er ukontaktbare". Det har ikke helt en sammeheng. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvem er i såfall den vedkommende du oppgir adresser og telefonnumre til? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok, så du gjør dette? :) 
Hva har en lege med saken å gjøre? Bare sånn midt inni alt står det: "Skjønner ikke hvorfor leger ikke er ukontaktbare". Det har ikke helt en sammeheng. :) 

Se hva som står i sitatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjorde det selv etter innbrudd, der ukjent nummer ringte fasttelefonen min en uke i forveien. Tok den ikke fordi jeg ikke gadd. Innbrudd mens jeg var hjemme. Kan ha vært tilfeldig, men tviler på det, fordi det var ferietid. 

Jeg har jo lest og sett skrevet en del om dere som jobber i noen telefonselskaper.
Jeg aner ikke  men mobilnettet har vel en fast regel, men jeg vet ikke - 1881 mener noe annet, og selve myndighetene er litt uenige tror jeg. Jeg er enig med myndighetene. Så dere gir ut adresser i forbindelser med en lege til en venn eller venninne, i mens dere jobber i mobilselskaper? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Margit Spat skrev:

Dette. 
Etter å ha hengt på KG har jeg igrunnen funnet ut at det ikke finnes mange spørsmål her i livet som kan besvares entydig med ja eller nei. Ingen problemstilling for liten ingen problemstilling for stor  :fnise:

Nemlig. :) Men noen har jo en sånn standars ja, eller nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Loki Laufeyson skrev:

Nei, det er jo ikke sikkert vedkommende ønsker at telefonnummeret skal utleveres.

Godt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...