Gå til innhold

Har du vært på visning hvor leiligheten har vært veldig skuffende og du synes den var stygg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 3 år siden, så hadde jeg veldig dårlig råd og sleit med å finne ny leilighet. Fikk tilbud om en komunalbolig i en blokk leilighet i byen. I en sånn bygård. Det var en før meg som takket nei til leiligheten og nå skjønner jeg hvorfor. 

Jeg møtte en dame fra kommunen og vi dro inn. Daa vi kom inn i blokka, så ble jeg skeptisk. Det var veldig shabby og slitt. Det var også en del tægging på både vegg og dører. Luktet røyk gjorde det og.Det første jeg ser da vi kom inn, var at den felles uteplassen var rett utafor stuevinduet. Der satt det to afrikanske menn og røyka. Det var en kjøkkenkrok og en knøttliten stue. Hvordan jeg skulle få plass til en vanlig sofa og bord skjønner ikke jeg. Helt greit soverom, men badet var knøttlite og var felles vaskerom. Det var fliser på badet uten varme og sprekker i veggen. Det så ganske shabby ut der. Damen sa rett ut det bor noen narkomane her, så jeg måtte regne med litt bråk. Ble det for mye, så var det jo bare ringe politiet. 

Da vi gikk, så kom det en mann fordi som så helt herja ut. Tydelig rusa på noe. Jeg flyttet ikke inn der for å si det sånn og fant heldigvis leilighet like etterpå. 

Anonymkode: 76c3e...c36

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det har jeg ikke. Foreløpig har jeg kun blitt positivt overrasket. 

Men i ditt tilfelle hadde jeg og takket nei

• Liker 1
Skrevet

I Oslo selges det nå råtne leiligheter med insekter/larver overalt til 100 000 kr pr m2.

Jo, verre jo bedre.

Anonymkode: 0639d...b03

Skrevet

Har vært på flere visninger hvor det ble vurdert om den som skreiv annonsen var høy mens h*n skreiv..

Men fukt så ille som det der har jeg ikke sett TS 😋

Skrevet

Var desperat etter leilighet og fant en som så grei ut på Finn. Ikke så mange bilder, men ga det en sjanse. 

Leiligheten var MYE mindre enn hva jeg trodde. Det var ikke soverom, så måtte ga sovesofa i stua. Jeg hadde felles inngang med 3 andre og heller ingen uteplass. Verste var at han sa det hadde dødd en dame her for mange år siden  (gammelt hus) og det freaka meg helt ut. Takket nei.

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I Oslo selges det nå råtne leiligheter med insekter/larver overalt til 100 000 kr pr m2.

Jo, verre jo bedre.

Og her har vi en staut bygdekar, antar jeg? 

Anonymkode: af9e4...2a1

• Liker 5
Skrevet

Selvsagt. Det tror jeg gjelder alle som har vært på visning i prisklasse under 2 mill. :ler:

Vi har den gangen jeg var på visning et sted der du hørte hvert bidige lille skritt fra etasjen over (i annonsen stod det "murbygning". Tro'kke det nei. :lol: )

Så har vi den bygårdsleiligheten der det var så lavt under taket at jeg måtte bøye meg ned for å se ut vinduet. Det stod det ikke noe om i annonsen, gitt. Jeg er 160(!) Var som å være på visning i Lileputthammer.

Så har vi den som luktet som om noen hadde død der og blitt liggende. Lenge. Jeg sjekket aldri om det var fakta. :sjokk: 

Vi har den der de strategisk hadde utelatt plantegning. Badet hadde inngang fra bak kjøkkenet og så ikke ut som det fulgte noen form for norm eller byggningslovverk. :Hehe: 

Og så har vi den der badet var så smalt at jeg bare kunne gå sidelengs forbi doen for å komme til dusjen. Trokke det, nei! :dry: 

Det er så mye rart, at.

Anonymkode: 7e9a7...d6f

Skrevet

Var på visning på en som var et lite bøttekott. Må vært den minste leiligheten jeg har sett :ohmy: i stua var kun plass til en liten toseter og et lite bord. Tv måtte i så fall hengt på veggen. En knøttliten kjøkkenkrok med en liten benkplate og en liten hybel komfyr. Takket nei

En annen kjellerleilighet hvor jeg kunne høre de over snakke. Var skikkelig lytt der og de hadde 4 barn under 7. Nei takk.

Anonymkode: 2d6f9...100

Skrevet

for 3 års tid siden var vi på visning på en leilighet i en gammel firemannsbolig. Bildene var jo fine de. For det var jo forsåvidt nylig oppusset. første problemet vi la merke til var at han som hadde pusset opp virkelig hadde null kompetanse hverken med sag, hammer eller en malingsrulle. ALT var så dårlig utført at vi hadde måttet gjøre alt på nytt igjen. Den nye laminaten knirket uansett hvor vi gikk, og han tufsen hadde jo dekt over inspeksjonsluka til ildstedet med murpuss og maling. Han hadde også tatt en real runde på badet, og alle fugene hadde sprukket, samt at fallet var helt feil vei. Sluken var på en liten "bakketopp" kan man si. Alt dette hadde det jo vært mulig å rette opp i. men så la vi merke til råten som var øverst på alle vegger mot yttervegg. Han hadde prøvd å malt over det, men malingen boblet og det var lett å se at fukt fremdeles var et stort problem. Vi kom frem til at den leiligheten måtte jo totalrenoveres, kanskje hele bygården måtte få en overhøvling og, så kanskje hadde det vært "rimelig" å by 1,5 mill for den. men neida, den gikk faktisk for 3 mill! prisantydningen var på 2,4. helt vanvittig!

Anonymkode: 075e3...d3a

Skrevet

Se kun på den tekniske verdien, den er viktig i forhold til prisantydning.

Skrevet

Da jeg kjøpte leilighet var jeg i forkant på visninger av diverse ja. De fleste var fine, men med sine svakheter (som handlet om mine preferanser, ikke svakheter i seg selv). Men noen tok kaka. Alt fra hull i vegger som ikke var tettet, til parkett som bare var lagt på deler av gulvet og til leiligheter uten bad eller toalett...

Anonymkode: b94b3...8ad

Skrevet

Nei har bare vært på visning i flotte leiligheter fordi jeg har råd

Skrevet
13 timer siden, aiba skrev:

Så fint for deg da.  *skryt skryt*

Anonymkode: 5f9de...fd0

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, aiba skrev:

buzescu5.jpg

ja, vi har nok av sigøyner turister i norge som tigger på gata, men hjemme i Romania har de sine palasser!

• Liker 1
Skrevet

Jeg har selv hatt visning i en leilighet mange ble skuffet over :laugh: men så var det jo forskjell på de som nærmest rynket på nesa og snudde i døra, og de som gikk rundt og så potensiale for oppussing og skjønte at de kunne gjøre et godt kjøp. Solgt ble den, og er i dag kjempefin. Så bilder da han solgte den på nytt :) Det er forresten interessant hvordan en del oppfører seg på visning. Utrolig hva folk kan få seg til å si, med eieren tilstede. Ta "rottereir" som et eksempel. Og det om en leilighet det ikke feilet noe annet enn litt utdatert tapet og original kjøkkeninnredning. 

Anonymkode: 19717...5eb

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har selv hatt visning i en leilighet mange ble skuffet over :laugh: men så var det jo forskjell på de som nærmest rynket på nesa og snudde i døra, og de som gikk rundt og så potensiale for oppussing og skjønte at de kunne gjøre et godt kjøp. Solgt ble den, og er i dag kjempefin. Så bilder da han solgte den på nytt :) Det er forresten interessant hvordan en del oppfører seg på visning. Utrolig hva folk kan få seg til å si, med eieren tilstede. Ta "rottereir" som et eksempel. Og det om en leilighet det ikke feilet noe annet enn litt utdatert tapet og original kjøkkeninnredning. 

Anonymkode: 19717...5eb

Den er jeg enig i. Jeg har vært på dårlig visning, men holder kjeft om hva jeg egentlig mener. Eier kan sikkert se det på kroppsspråk at jeg ikke var fornøyd, men sa ingenting. 

Anonymkode: 76c3e...c36

Skrevet

Ja, vel jeg har alltid holdt leilighetene mine i ganske bra stand. Men merker jo at det er mer normen enn unntaket at det er ting som ikke fungerer som det skal. Synes det er rart, for jeg som er arbeidsledig og ikke får jobb klarer å holde hus og hjem 100 ganger bedre enn folk som bor 2 sammen med arbeid og masse penger til renovasjon. Har alltid synes at det er rart jeg, men så ordner jeg problemet med engang istede for å vente til det råtner. Kanskje det har noe med innstillingen min. Synd at jeg ikke er i jobb, da jeg sikkert har mye mer ressurser enn mange andre surrehoder har.

Anonymkode: 5e5c9...c92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...