Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lei meg
Skrevet

I går kom min mann hjem fra fotballtur med noen kompiser. Når jeg snakket med ham på turen, nevnte han flere ganger at han hadde kjøpt gave til meg. Kjempekoselig, særlig siden jeg sjelden får noe av ham. Han hadde kjøpt fine gaver til ungene, og de ble glad for dem. Så hadde han kjøpt supporterutstyr til seg selv; jakke, lue, skjerf, genser og krus. Til meg hadde han kjøpt en fin bukse i supporterfargene. Kjempeflott, bortsett fra at den var minst to nummer for liten. Jeg ble lei meg da det viste seg at den ikke passet, og da ble han sur og sa at han fant ikke noen større. Buksa var i str 40, og jeg bruker 44. Jeg sliter med noen kilo for mye, og kiloene synes han at jeg bare "kan gjøre noe med". Det ble ekstra sårt når det skulle bli så voldsomt understreket av gaven. Kunne han ikke heller kjøpt en genser, det er liksom litt lettere å kjøpe til andre?

Det er godt mulig jeg overdimensjonerer dette og tar på vei for ingenting, men jeg føler meg ofte lite verdsatt av ham i sånne sammenhenger. Gaver er noe han aldri har vært flink med. Til jul pleier vi som regel å kjøpe noe i fellesskap som vi trenger. Til bursdagen min "får han ikke tid" til å ordne med noen gave. Som regel er det et eller annet han finner på nærbutikken. Til sist bursdag sukket han tungt og sa han ikke hadde fått kjøpt en gave, men var det greit om jeg fikk en time på et velværesenter i nærheten? Jeg ble kjempeglad, endelig en gave med litt omtanke! Det er nå 10 måneder siden, og jeg har ennå ikke fått gaven. Selvsagt kunne jeg bestilt meg en time og dratt, det er det samme om jeg eller han betaler. Men det var liksom så lettvint for ham å love det som gave og så bare "glemme" det. Jeg har flere ganger ymtet frampå om at nå hadde det vært godt med litt massasje, men han later som ingenting. Egentlig skulle jeg bare kjørt samme linja overfor ham, men jeg får meg ikke til det. Gaver skal være gjennomtenkte og gitt med omtanke. Det trenger ikke å være noe dyrt, men det skal vise at man bryr seg om mottakeren.

Er jeg urimelig som ble fryktelig lei meg for at gaven ikke passet? Tårene kom etter at jeg hadde lagt meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvordan samtalen utviklet seg mellom dere, om det gikk i lås med frekke kommentarer fra begge osv?

Han kunne jo sagt at du kan bare bytte buksa, i stedet for gå ned noen kilo, men det sa han ikke, og om han følte seg fornærma av deg først, så gikk han vel til angrep "i selvforsvar" kanskje...

Uansett, er det ganske frekt å komme med hint om utseendet og par ekstra kilo. Om du vil slanke deg, er det ditt problem, ikke hans... sånne kommentarer kan jo sette i gang spiseforstyrrelser hos unge jenter men han har kanskje ikke så mye greie på slikt...

Bytt buksa, så er det ute av verden? Du vil vel uansett ikke ha noen fine minner til den, så hvorfor ikke bytte...

Gjest Madam Felle
Skrevet

Beklager, men ejg syns mannen din virker frekk, egoistisk og utrolig lite medfølende. Jeg hadde blitt rasende, om min kjære hadde gjort noe slikt.

Om han hadde sagt at jeg skulle gå ned noen kg, for å passe gaven ahn kjøpte til meg, da hadde han fått gaven i fjeset sammen med noen mindre pene gloser. Han skulle virkelig fått krype, og bedt om godt vær, for at jeg eventuelt skulle fortsatt neo forhold med han. For å være så respektløs ovenfor partneren sin, ahdde jeg aldri akseptert.

Nå sier ikke jeg at du skal kaste han ut, men dere bør ta dere en alvorssamtale om tingene. Og han bør forstå hva du sier, uten å gå i forsvarsposisjon. Da først kand ere bygge videre på forholdet.

men ja, din mann er arrogant og frekk, og tar absolutt ikke hensyn til deg i det hele tatt. Sitter med en følelse, av at han kanskje tror at du alltid vil være der uansett.

Gjest Litjmæ
Skrevet

Jeg synes faktisk den der med å ikke "ha tid" til å kjøpe gave etc. var frekkere enn det å ha kjøpt for liten bukse - det ville jeg blitt såret av! Greit om man ikke kan størrelsen, men kommentarer om å gå ned i vekt kan han jo faktisk spare seg... Synes ikke han virker særlig snill og grei jeg heller...

Skrevet

Vel, kan jo rett og slett hende at han faktisk syns buksa så passe ut da!? Og at dere fornærmet hverandre litt, og derav gikk han i selvforsvar.

Jeg syns faktisk det er mye dårligere av han å ikke "ha tid" til å kjøpe gaver til deg. Forventer ikke at bedre halvdeler eller andre alltid skal treffe på str osv. Men en viss omtanke kan det godt ligge bak gaven syns jeg da..

(Bestille noe over internett er jo en mulighet du kan nevne for han hvis det er det at han ikke liker å gå i butikk)

Ang at han ikke "husker" på denne bursdagsgaven din, hva med å si rett ut at en dag før jul har du veldig lyst til å "løse inn" bursdagsgaven din, hadde vært hyggelig om han også ville være med. Kan du si ifra når det er bestilt og betalt. (passer best for meg da og da er jo også mulig å si). Han har jo lovd deg det, å holde det man lover er jo et greit motto.

Skrevet
Jeg synes faktisk den der med å ikke "ha tid" til å kjøpe gave etc. var frekkere enn det å ha kjøpt for liten bukse - det ville jeg blitt såret av!

:enig_animasjon:

Gjest Lei meg
Skrevet

Jeg prøvde buksa da jeg fikk den, og da det viste seg at den ikke var passelig, sa jeg bare at det var veldig synd, og han så at jeg var lei meg. Buksa var fin, og jeg var veldig glad for å få en gave. Det var han som ble sur, jeg sa ingenting mere. Det ble ikke snakket mer om det, derfor ble jeg veldig lei meg. Han hadde kjøpt gave, og det var mitt problem at den ikke passet, virket det som. Det er ikke bare å få byttet den, for den er kjøpt i utlandet på supporterbutikk. Derfor tenkte jeg at han kunne vel kjøpt en genser, som jo er lettere å vurdere størrelsen på enn en bukse. Han har tross alt aldri kjøpt et plagg til meg før. Men jeg sa ingenting om det til han, annet enn at det var kjempesynd at den ikke passet da jeg prøvde den.

Ang bursdagsgaven, tenker jeg å vente til neste bursdag og si at jeg ønsker meg det samme som i fjor...

Skrevet

Sorry..å si det...vi mannfolk suger når det gjelder å kjøpe ting til damer. Syens du skal se bort i fra det at buksa ikke passet, og heller være glad for at han i det hele tatt prøvde å kjøpe noe til deg. Når dette var ne presang du får helt ut at det blå, bør du være eksta fornøyd også.

Bursdager husker jeg aldri alikevel, så presanger kan dama i hvertfall glemme. Men det er bare meg. Kan jo være at han ikke hadde råd til å kjøpe noe til deg i forrige bursdag? Verre er det sikkert ikke? kanskje han har råd til en ting neste bursdag?

Gjest Madam Felle
Skrevet
Sorry..å si det...vi mannfolk suger når det gjelder å kjøpe ting til damer. Syens du skal se bort i fra det at buksa ikke passet, og heller være glad for at han i det hele tatt prøvde å kjøpe noe til deg. Når dette var ne presang du får helt ut at det blå, bør du være eksta fornøyd også.

Bursdager husker jeg aldri alikevel, så presanger kan dama i hvertfall glemme. Men det er bare meg. Kan jo være at han ikke hadde råd til å kjøpe noe til deg i forrige bursdag? Verre er det sikkert ikke? kanskje han har råd til en ting neste bursdag?

Javel, så suger dere mannfolk når det gjelder å kjøpe gaver. Dine ord :wink: Men hvordan klarer du bare å se presangen i det innlegget, for du snakker jo absolutt ikke noe om oppførselen hans, som faktisk er det verste. Eller er det liksom slik, at vi kvinnfolk skal bare akseptere at dere "suger"?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg var glad for å få gave, men det jeg ble lei meg for var at han var sur fordi jeg ikke passet oppi gaven. Og jeg ble fryktelig lei meg fordi det liksom ble nok en gang understreket at jeg ikke passer inn i idealet. Han sa jo at det var den største buksa han fant.

Han husker godt bursdagen min, for vi har flere venner som har bursdag samme dag, og dem husker han å ringe/sende melding til. Men han har det alltid for travelt til å "huske" å kjøpe gave. At han ikke hadde råd til gave er i alle fall bare tull. Vi har felles økønomi, og den er ikke så dårlig.

Skrevet

Han hadde jo aldri kjøp klær før? Ikke rart han bommet da? Alt jeg har kjøp før har blitt byttet alikvel. Jeg bryr meg ikke om størrelse eller farge. Hun springer jo straks ned for å bytte i noe hun liker :) Så lenge hun har noe å bytte..hun fornøyd og ikke sur= mindre mas på meg

Hva var det han gjorde som var då dårlig? Han kjøpte jo en pakkesang?

Skrevet

Sprry..så nå..det var ikke fullt så bra. Blir litt dumt å kreve at du skal passe til alt han kjøpte. BLir som meg og undertøy..alt for lite nede og for stort oppe.. Hun har ikke passet EN gang. Men jeg har enda ikke blitt sur...

Gjest Anonym nå
Skrevet

Neste gang du skal kjøpe gave, kjøp en susp men en kjempe stor.

Kjøp en svær dildo til deg selv og legg den synlig på nattbordet ditt!

Si at du ikke merker noe særlig når du har sex med han.

Neida fra spøk til alvor.

Syns at mannen din virker lite følsom og empatisk.

Føler med deg, vet hvor vondt slikt er, spesiellt fra en man er sammen med.

Har fått slike menn i halsen.

Kan ikke gi deg råd men syns du bør gjøre det klart for han hvor unødvendig sårende slikt er.

Håper du har det bra ellers og ikke mister selvtillitten pga han.

Skrevet

Må innrømme at jeg ikke reagerte så voldsomt på det første avsnittet i innlegget ditt. Tenkte bare at mannfolk kan være utrolig tankeløse av og til.

Men problemet ligger vel i avsnitt nr 2, og problemet dreier seg vel egentlig ikke om buksa?

Hvis du i lengre tid har vært en smule frustrert over gaver og ikke gaver, og han topper det hele med å kjøpe ei bukse(var det seriøst ei supporterbukse?) som i tillegg er for liten, så er reaksjonen din ikke så urimelig i det hele tatt, synes jeg. :)

Skrevet
Jeg synes faktisk den der med å ikke "ha tid" til å kjøpe gave etc. var frekkere enn det å ha kjøpt for liten bukse - det ville jeg blitt såret av! Greit om man ikke kan størrelsen' date=' men kommentarer om å gå ned i vekt kan han jo faktisk spare seg... Synes ikke han virker særlig snill og grei jeg heller...[/quote']

Helt enig med Litjmæ.Hadde en en gang som ikke hadde råd (han har gjort opp for seg nå ;) ),men tid??

ALT for dårlig.I mine øyne virker det som om han ikke setter noe særlig pris på deg.

Synes han skal få tilbake med samme mynt jeg :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...