AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #1 Skrevet 19. desember 2016 Hei, jeg går på UiB samfunnsvitenskapelig fakultet og har meldt meg på et emne hvor jeg ikke har de obligatoriske forkunnskapene. Jeg fikk melde meg på emnet, men det kom samtidig beskjed om at jeg ikke har "forkunnskapene oppfylt". Hva betyr egentlig det? Betyr det at jeg kommer til å bli fjernet fra emnet i fremtiden eller betyr det at jeg likevel får lov til å ta emnet? Emnet som er obligatorisk forkunnskapskrav er et emne jeg egentlig skulle tatt, men som jeg ikke fikk bestått i. Så jeg har jo tenkt til å ta emnet neste år når det kommer opp igjen. Anonymkode: 0fb7b...2b9
Gjest Aqua Skrevet 19. desember 2016 #2 Skrevet 19. desember 2016 Her ville jeg sendt en e-post til universitetet og sjekket 😊 Jeg har tatt emner hvor et fag tidligere i studiet var obligatorisk. Var ikke noe problem å gå videre selv det obligatoriske faget ikke var bestått for min del, men jeg fikk heller ikke noe varsel slik som du har fått.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #3 Skrevet 19. desember 2016 Noe forteller meg at du ikke burde ta opp en studieplass som ville passet bedre til en annen. Du har ikke forkunnskapene som skal til for å ta det faget. f.eks om man skal ta Matte 2 og det krever bestått matte 1, og man ikke bestod matte 1 ved eksamen, ja da har man ikke forkunnskapene som kreves for å starte matte 2. Anonymkode: 507c3...11a
Gjest Aqua Skrevet 19. desember 2016 #4 Skrevet 19. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Noe forteller meg at du ikke burde ta opp en studieplass som ville passet bedre til en annen. Du har ikke forkunnskapene som skal til for å ta det faget. f.eks om man skal ta Matte 2 og det krever bestått matte 1, og man ikke bestod matte 1 ved eksamen, ja da har man ikke forkunnskapene som kreves for å starte matte 2. Anonymkode: 507c3...11a Det vet du da ingenting om. Det kan være mange grunner til at man ikke får tatt en eksamen der og da.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #5 Skrevet 19. desember 2016 Der hvor jeg er betyr det at du ikke får ta eksamen, og da er det der det eneste varslet vi får. Siden du ikke besto det emnet som er forkunnskapskravet, er det noe vits i å ta det andre emnet da? Er jo en grunn til at det er et krav. Anonymkode: a05eb...791 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå