AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #1 Skrevet 19. desember 2016 Tidligere valpekjøper hadde tydeligvis ikke lest annonsen min nøye før hun kjøpte hunden, og hadde fått for seg at det var en annen blanding. Det fikk jeg vite i ettertid når hun spurte om informasjon om foreldrene. Kan godt hende hun var i psykose, eller ruset når hun leste annonsen. Hun virket som en kjempe bra hundeeier og hadde så mye erfaring, men viste seg at hun hadde tatt feil av blandingen. Det var blandet med to type hunder. Hun påsto at jeg hadde sagt moren var 3 forskjellige hunderaser, noe som overhodet ikke stemmer, og dette stusset jeg veldig på. Hun sa hun ville ha tilbake 4000kr og levere valpen, så skulle hun ha mer penger pga reisen osv, noe hun selv skal stå for. Når jeg sa meg enig med at jeg ville kjøpe valpen tilbake og hente den selv, så trakk hun seg, men kanskje fordi jeg sa hun ikke kunne kreve penger for buss/togreisen hennes. For det er faktisk ikke mitt problem at hun ikke har lappen og må ta tog og buss eller betale folk til å kjøre. Hun har prøvd flere ganger å stikke av uten å betale for valpene. virket som hun prøvde å unngå å betale valpen jeg solgte henne også. Lata som hu glemte det hele tiden. Hun påsto at hu skulle politianmelde meg osv, så sa jeg at hun kunne bare anmelde meg for at hun har lest feil, har til og med meldingbevis på der jeg skriver hva valpen er blandet med. Kanskje en slags utpressing for penger, ikke vet jeg, dama er gal iallfall. Hun sa hun hadde solgt valpen plutselig. Og nå har hun prøvd å legge meg til kanskje 4-5 ganger på face med 3 forskjellige brukere på 3 mnd.. Hva tenker dere? Hva burde jeg sagt? Hun må vel forstå jeg ikke vil ha kontakt med ei som sier hun har solgt hunden videre, og ikke får jeg navnet på nye eiere osv. Hvorfor skal jeg ha kontakt med henne når hun ikke har valpen hu kjøpte, har da ingenting å gjøre men henne lenger da? Anonymkode: 8b80c...a45
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #2 Skrevet 19. desember 2016 Har klart gitt en streng singal til henne, hadde en ufin samtale. Anonymkode: 8b80c...a45
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #3 Skrevet 19. desember 2016 Jeg vil tro at hun er ute etter å plage deg enda mere, desverre. Hvis hunden er solgt, så får du jo bare blokkere henne og de nye profilene som dukker opp. Håper vofsen har det bra. Anonymkode: 17452...6e2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #5 Skrevet 19. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg vil tro at hun er ute etter å plage deg enda mere, desverre. Hvis hunden er solgt, så får du jo bare blokkere henne og de nye profilene som dukker opp. Håper vofsen har det bra. Anonymkode: 17452...6e2 Vofsen skal visst ha det bra, sa jeg skulle kontakte mattilsynet. Har gjort det også. Jeg sa jeg skulle kontakte de fordi jeg trodde valpen ikke hadde det bra, da sa hu valpen hadde som egget i plomma. Jeg tror ikke hun er dyreplager, hun har en hund fra før av. Anonymkode: 8b80c...a45
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #6 Skrevet 19. desember 2016 2 minutter siden, Loki Laufeyson skrev: Blokker henne da vel. Tenker at jeg kan virke som en useriøs person om jeg blokkerer. Kan hende hun faktisk ikke forstår at hun selv har tatt feil. Anonymkode: 8b80c...a45
ajarRun Skrevet 19. desember 2016 #7 Skrevet 19. desember 2016 Hvorfor blokkere? Jeg hadde gitt henne en epostadresse og bedt henne kommunisere via den. Da får du full dokumentasjon på hva som er sagt og kan bruke det videre. Hvis hun sier hun vil politianmelde deg må du for all del ikke vike, si at du oppfordrer henne sterkt til å anmelde deg dersom hun mener du har brutt en eller flere lover. Be henne diskutere saken med politiet. Siden dette er et sivilrettslig problem kommer hun selvsagt ingen vei, men uintelligente personer truer med å anmelde hele tiden, dette skremmer andre uintelligente personer til å føye seg. Vis at du gjerne vil bli anmeldt, å bli anmeldt i en slik sak er det beste som kan skje. Blir du innkalt til avhør nekter du respektfullt (avhør er for idioter, legg fram saken din i retten). Sannsynligvis blir saken henlagt før den går til retten da, dessverre. Hvis hun prøver en sak i forliksrådet vil hun selvsagt også tape, men henvis henne gjerne til Forbrukerrådet eller FTU. Å få henne til å ta dette gjennom riktige kanaler er utelukkende positivt. At hun har solgt valpen videre er irrelevant i denne saken, men prisen hun solgte den for er relevant. Du har selvsagt ingen rett til å få vite navn eller kontaktinformasjon til ny eier. Hvis produktet (hunden) ikke var som avertert og den ble solgt til en lavere pris på grunn av dette vil du kunne måtte betale tilbake mellomlegget. Å gå videre med den veien er meningsløst. Hvis du fortsatt er villig til å ta tilbake hunden sier du at du er villig til å hente hunden, og refundere hele summen (eventuelt deler). Da har du tilbudt henne å heve kjøpet, som er din plikt. Du må også hente hunden dersom hun bor innenfor rimelig avstand, du har ingen plikt til å betale hennes bussbillett. Men oppfordre henne til å anmelde deg, ta deg til Forbrukerrådet, til FTU og forliksrådet. Idioter er livredde for disse instansene, men folk som har rett har ingenting å bekymre seg for. Dra dit, legg fram saken ryddig, få en bindene rettskraftig dom og vær ferdig med saken. Ikke kast bort tid, legg fram et tilbud, og oppfordre motparten til å ta riktige rettslige skritt hvis de mener det ikke er i tråd med gjeldene regelverk. 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #8 Skrevet 19. desember 2016 Enig i at du skal gi henne e-posten din og be hun ta kontakt via mail. Si at bruker Facebook utelukkende til personlige ting. Hun kommer sikkert ikke til å gidde å sende deg en e-post en gang. Anonymkode: fe6aa...e82 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå