Gå til innhold

Bendelorm katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten min fikk medisin for noen timer siden og spydde nå opp bendelorm, noen som vet om hun da skal ha en ny dose med medisin i morgen eller er det unødvendig? Tenkte om noen har opplevd det samme så det ikke er vits i å ringe veterinær :)

Anonymkode: cca75...248

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har du sikker fått svar, men svarer nå likevel 😊

Så vidt jeg vet er det vanlig at de kvitter seg med orm etter at de har fått medisin. Er det piller eller sånn som du setter i nakken? Med pillene skulle vi gi over flere dager, med den i nakken var det én gang, og ved mer alvorlige tilfeller kunne vi sette ny etter en uke, i fall det var egg

men om du er i tvil, ring dyrlegen 😊

Skrevet
5 timer siden, Ginny skrev:

Nå har du sikker fått svar, men svarer nå likevel 😊

Så vidt jeg vet er det vanlig at de kvitter seg med orm etter at de har fått medisin. Er det piller eller sånn som du setter i nakken? Med pillene skulle vi gi over flere dager, med den i nakken var det én gang, og ved mer alvorlige tilfeller kunne vi sette ny etter en uke, i fall det var egg

men om du er i tvil, ring dyrlegen 😊

Ja jeg ringte veterinær og kunne gi henne ny pille om en måned :) vi kjøper vanligvis i Sverige, men fikk resept på milbemax. Var kun 2 piller i esken og sto ikke noe særlig i bruksanvisningen heller 

Skrevet

Spørsmålet er om katten har spydd opp pillen. Ring veterinær og hør.. De medisinene jeg har gitt har alltid vart over flere måltider/dager. Husk å velge en pille som BÅDE tar orm og ormeegg. Det er mange piller som kun tar ormen.

Anonymkode: 7fe89...1c4

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet er om katten har spydd opp pillen. Ring veterinær og hør.. De medisinene jeg har gitt har alltid vart over flere måltider/dager. Husk å velge en pille som BÅDE tar orm og ormeegg. Det er mange piller som kun tar ormen.

Anonymkode: 7fe89...1c4

Jeg spurte om det, men hun sa bare at jeg ikke skulle gi henne mer før om en måned. Har ikke sett noe mer orm, så velger å stole på veterinæren her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...