AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #1 Skrevet 19. desember 2016 Hei! Jeg vil studere veterinær-medisin etter videregående. Men problemet er at jeg ikke tror jeg kommer inn... Jeg vet jo ikke hva jeg får av karakter på eksamener til våren, men tror jeg akkurat ikke får 5,5 som er snittet i fjor i Oslo. Realistisk er 5,4. Går vg3. Derfor tenker jeg på utlandet, men frister ikke til Polen/Ungarn. Jeg vil gjerne studere i Tyskland, for jeg har vært i Berlin og elsker byen og itillegg er det gratis skole. Men jeg finner ikke karaktersnittet for å komme inn? Lette på linken under og på google. http://www.fu-berlin.de/en/einrichtungen/fachbereiche/fb/vetmed/index.html Og har noen erfaringer om å studere i Tyskland? Er det lett å få seg venner der, selv om man er litt introvert? Anonymkode: c4ee3...605
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #2 Skrevet 19. desember 2016 Det er ikke noe problem å studere i Tyskland. Selv brukte jeg tre måneder på å lære språket godt nok til å få toppkarakter i det semesteret jeg var der, og da skal det sies at jeg ikke kunne tysk fra før. Ser at studiet ditt er på engelsk, så da bør det ikke være noe stress – men lær deg fortsatt språket! Mitt intrykk er at tyskere er mer åpen enn vi er her i Norge, slik at det kan faktisk være en fordel for deg å studere der dersom du sliter med å ta initiativ. Det bør derimot sies at språket vil være et handikap den første tiden med mindre du kan det veldig bra. Selvsagt vil det jo stå på deg som person om du klarer å få mange venner der, men vist du oppsøker folk, så bør det ikke være noe problem. Det er selvsagt noen forskjeller mellom systemet i Tyskland og i Norge. Jeg følte at de ikke var så fokusert på å unngå juks på eksamen, enn det vi er i Norge (gjennomførte eksamen i auditorium, mens medstudenter satt rett ved siden av). En annen ting er at de er litt mer gammeldags. For å melde meg på kurs, så måtte jeg snakke med professoren, mens i Norge melder man seg bare opp på nettet. De har også kortere kurs (mindre studiepoeng pr. kurs), som gjerne kommer i bolker etter hverandre. Anonymkode: bcf7e...838
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå