Gå til innhold

Vaskehjelp - timepris?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har behov for hjelp til rengjøring en gang i uken, og lurer på hva folk betaler (helst i Oslo)? Jeg finner ikke så mange rengjøringsbyråer på nettet som vasker privat, og svært få av dem oppgir timepris på hjemmesidene sine så jeg synes det er greit å forhøre seg litt før jeg ringer dem. Jeg er litt skeptisk også, er dere som har hjelp fornøyd? Jeg har kanskje sett litt for mange program på tv med hemmelige opptak hjemme hos folk, der det f.eks er rengjort med dobørste i hele huset. :ohmy: Og dette er via byrå der man i alle fall må forvente en viss standard, men åpenbart er det ikke garantert. Å slippe fremmede mennesker inn i huset som ikke er via et byrå er jeg også litt skeptisk til, men samtidig må jeg ha hjelp. Hvordan vet man hvem folk utenfor byrå er? Sjekker dere eventuelt pass? Hvor mye koster disse vs proffe folk? Takknemlig for svar. 

Anonymkode: 7925d...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pass?

Anonymkode: 6e7a4...387

Hehe, nei jeg vet ikke, jeg. Men sett at man kjøper vasketjenester av en som jobber svart. Vedkommende kan jo være en helt annen en h*n utgir seg for å være, og dra avgårde med hele smykkeskrinet uten at man har mulighet til å spore vedkommende. Jeg skjønner jo at det er worst case scenario. Egentlig lurer jeg på hvordan folk løser sitt behov for vaskehjelp/til hvilken timepris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde byrå før, men sa opp avtalen etter avsløringen på TV2 hjelper deg. Istedet vasker naboens au pair for oss og vi er kjempefornøyde. Mye bedre enn byrå og til samme pris. 

Anonymkode: 569d1...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedre å få noen du kjenner, som du har et forhold til, til å vaske.

Disse vaskebyråene er lugubre greier.

Anonymkode: 188c2...3f6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ut jobben på mittanbud.no, og presiser at arbeidsforholdet vil meldes inn til skattemyndighetene.

Anonymkode: 94ed8...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vaskehjelp, Oslo Vest. Ei som jobber for seg selv og som flere venninner også bruker, men jeg innberetter skatt og avgifter på henne via Altinn, det er en veldig grei ordning. Ender da på ca 550 i timen mener jeg. 

Jeg har kameraer i huset, det er hun gjort oppmerksom på. Jeg har også tidsstyrt lås på døren, så den åpnes og lukkes samtidig som alarmen blir skrudd av/på, akkurat mens hun er der. Blir hun litt forsinket ringer hun meg, så kan jeg overstyre dette via telefon. Usikker på om jeg hadde turt å ha vaskehjelp om det ikke var for alarmsystemet, da ville jeg nok lagt det til når jeg hadde hjemmekontor eller kunne flekse på jobb. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Athene skrev:

Jeg har vaskehjelp, Oslo Vest. Ei som jobber for seg selv og som flere venninner også bruker, men jeg innberetter skatt og avgifter på henne via Altinn, det er en veldig grei ordning. Ender da på ca 550 i timen mener jeg. 

Jeg har kameraer i huset, det er hun gjort oppmerksom på. Jeg har også tidsstyrt lås på døren, så den åpnes og lukkes samtidig som alarmen blir skrudd av/på, akkurat mens hun er der. Blir hun litt forsinket ringer hun meg, så kan jeg overstyre dette via telefon. Usikker på om jeg hadde turt å ha vaskehjelp om det ikke var for alarmsystemet, da ville jeg nok lagt det til når jeg hadde hjemmekontor eller kunne flekse på jobb. 

Tusen takk for konkret informasjon, den var veldig nyttig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mye bedre å få noen du kjenner, som du har et forhold til, til å vaske.

Disse vaskebyråene er lugubre greier.

Anonymkode: 188c2...3f6

Det er også mitt inntrykk, jeg får forsøke å finne noen via venner eller venners venner. Ut fra hva @Athene skriver vet jeg sånn cirka prisnivå for gode folk. De er sikkert etterspurte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde byrå før, men sa opp avtalen etter avsløringen på TV2 hjelper deg. Istedet vasker naboens au pair for oss og vi er kjempefornøyde. Mye bedre enn byrå og til samme pris. 

Anonymkode: 569d1...332

Vil du avsløre prisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder til i Drammen, men timeprisen er 300pr time. Og på mine 150 kvadrat bruker hun 2 timer. Dette er inkl moms. Hun har vist et ENK.

Anonymkode: e9178...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil du avsløre prisen?

Du var veldig opptaty av priser, jobber du som renholder eller vil gjøre det og lurer kanskje mest på priser utfra det?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Holder til i Drammen, men timeprisen er 300pr time. Og på mine 150 kvadrat bruker hun 2 timer. Dette er inkl moms. Hun har vist et ENK.

300 kr dekker ikke lønn, skatt og moms. Hadde du sjekket, så finner du det ut

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Athene skrev:

Så hun blir overvåket? Det syns du er greit?

Rart ingen her reagerer på det.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du betaler vaskehjelpen 300 kroner timen så fortjener du nesten at de vasker toalettet ditt med tannbørsten din :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har behov for hjelp til rengjøring en gang i uken, og lurer på hva folk betaler (helst i Oslo)? Jeg finner ikke så mange rengjøringsbyråer på nettet som vasker privat, og svært få av dem oppgir timepris på hjemmesidene sine så jeg synes det er greit å forhøre seg litt før jeg ringer dem. Jeg er litt skeptisk også, er dere som har hjelp fornøyd? Jeg har kanskje sett litt for mange program på tv med hemmelige opptak hjemme hos folk, der det f.eks er rengjort med dobørste i hele huset. :ohmy: Og dette er via byrå der man i alle fall må forvente en viss standard, men åpenbart er det ikke garantert. Å slippe fremmede mennesker inn i huset som ikke er via et byrå er jeg også litt skeptisk til, men samtidig må jeg ha hjelp. Hvordan vet man hvem folk utenfor byrå er? Sjekker dere eventuelt pass? Hvor mye koster disse vs proffe folk? Takknemlig for svar. 

200 i timen er vanlig. Vær klar over at tjener de under titusen i året slipper de å betale skatt og moms blir heller ikke aktuelt. Man slipper å oppgi med andre ord. Husk at ferier som påske og sommer blir det ingen vasking, dermed kommer dere garantert under titusen i året. For å vite at de er til å stole på kan du be om referanser /attester utstedt av tidligere arbeidstakere, boligutleiere etc., og også be om å møte de hjemme hos seg selv hvis du føler at du ikke fikk dannet et godt nok bilde. Ville også spurt om hvilke rutiner de har på rengjøring.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som vasker inkludert moms ;)

Anonymkode: a6aea...fbe

De som vasker oppgir vel en  pris uten moms, så kommer moms i tillegg dersom de har et ENK og har komemtseg nærmoms-grensen. 

Jobber de svart (som jo alle vet er ulovlig) opererer de selvsagt heller ikke med moms. 

Anonymkode: 5fb0f...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hun blir overvåket? Det syns du er greit?

Rart ingen her reagerer på det.

Vi har kameraer utenfor og i huset. Hun er informert om at de er der, og det henger også informasjon om dette på dører og vinduer. Og jeg har sagt at vi ikke sitter og følger med når hun er hjemme hos oss, noe vi også respekterer i praksis. Samtidig er hun (samt handverkere og andre som er hjemme hos oss) klar over at det kan finnes opptak dersom det skjer noe uregelmessig. 

Du blir overvåket når du beveger deg rundt i byen, på en flyplass, i butikker og ved en minibank. Ja selv i trafikken da det nå er trafikkovervåkingskameraer overalt. Jeg er klar over at de fleste jeg besøker har kameraer som er koblet til et alarmanlegg. Så dette har blitt veldig vanlig - nettopp derfor ingen reagerer på det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...