AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #1 Skrevet 19. desember 2016 Jeg hadde planlagt å gå på konsert med en venn som er blitt syk. Nå skal jeg ta med en annen venn, som er blitt spurt dagen før konserten og sa ja. Skal vedkommende som blir med betale billetten, eller bør den som er syk betale den? Jeg er redd for at det virker gnient å la den som blir med betale når han ikke opprinnelig hadde planlagt det? (Jeg har ikke nevnt betaling ennå.) Anonymkode: 556d2...285
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #2 Skrevet 19. desember 2016 Jeg syns den som blir med betaler. Jeg har gått på konsert flere ganger med den løsningen. Alternativet er jo ofte å ikke få med noen slik at biletten går til spille. Velger man å bli med på noe må man regne med at det koster noe. Og blir man syk kan man ikke noe for det. Så jeg tenker at om man blir syk og ingen blir med - så taper den som er blitt syk de pengene (og må betale billetten). Blir noen andre med og overtar må den som overtar betale. Anonymkode: 36868...033 7
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #3 Skrevet 19. desember 2016 Kommer jo helt an på hvordan du spør syns jeg. Sier du noe sånt som; hei, jeg har en ekstra bilett til konserten, har du lyst til å kjøpe den så kan vi gå sammen, så sier det seg selv at du tilbyr vedkommende å kjøpe den. Sier du derimot; jeg har en ekstra bilett om du vil være med på konserten, så er det litt vanskelig å vite om du vil ha betaling for den eller om det er en gave. Så akkurat på sånne ting må man være konkret syns jeg. Anonymkode: a86c6...280 5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #4 Skrevet 19. desember 2016 Hm, her skulle du sagt det med en gang....... Anonymkode: ed86e...485 1
nadiine Skrevet 19. desember 2016 #5 Skrevet 19. desember 2016 Her tenker jeg at du må snakke med den som har betalt for billetten. Det er jo mulig at han/hun vil prøve å selge billetten sin først.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #6 Skrevet 19. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hm, her skulle du sagt det med en gang....... Anonymkode: ed86e...485 Ok, så da kan jeg ikke forvente betaling... Ja, jeg har bare spurt om han ville bli med på konserten, og prisen har ikke vært nevnt eller spurt om. Anonymkode: 556d2...285
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #7 Skrevet 19. desember 2016 36 minutter siden, nadiine skrev: Her tenker jeg at du må snakke med den som har betalt for billetten. Det er jo mulig at han/hun vil prøve å selge billetten sin først. Nei, vedkommende har bare overlatt det til meg om jeg ville spørre noen andre. Anonymkode: 556d2...285
Mari Y Skrevet 19. desember 2016 #8 Skrevet 19. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde planlagt å gå på konsert med en venn som er blitt syk. Nå skal jeg ta med en annen venn, som er blitt spurt dagen før konserten og sa ja. Skal vedkommende som blir med betale billetten, eller bør den som er syk betale den? Jeg er redd for at det virker gnient å la den som blir med betale når han ikke opprinnelig hadde planlagt det? (Jeg har ikke nevnt betaling ennå.) Anonymkode: 556d2...285 Dersom du har råd, kan du sikkert bare legge ut, og personen betaler tilbake senere.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #9 Skrevet 19. desember 2016 Hva med å dele på prisen så de betaler halvparten hver? Anonymkode: 508d8...179 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #10 Skrevet 19. desember 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, så da kan jeg ikke forvente betaling... Ja, jeg har bare spurt om han ville bli med på konserten, og prisen har ikke vært nevnt eller spurt om. Anonymkode: 556d2...285 Da må du enten vente på at han han evt spør om hvor mye biletten kostet eller la det være en julegave feks Anonymkode: a86c6...280
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #11 Skrevet 19. desember 2016 5 minutter siden, Mari Y skrev: Dersom du har råd, kan du sikkert bare legge ut, og personen betaler tilbake senere. Ja, jeg har allerede lagt ut. Anonymkode: 556d2...285
Myrthel Skrevet 19. desember 2016 #12 Skrevet 19. desember 2016 Jeg synes det er for sent å komme i etterkant å kreve penger. Du burde sagt ifra om betaling når du spurte "reserven" om å være med. Når man spør om noen vil være med så sent opp mot datoen, regner man med at billetten er betalt og "tapt" uansett for den som er syk. 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #13 Skrevet 19. desember 2016 Ja, dette ble veldig vanskelig. Nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 556d2...285
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #14 Skrevet 19. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns den som blir med betaler. Jeg har gått på konsert flere ganger med den løsningen. Alternativet er jo ofte å ikke få med noen slik at biletten går til spille. Velger man å bli med på noe må man regne med at det koster noe. Og blir man syk kan man ikke noe for det. Så jeg tenker at om man blir syk og ingen blir med - så taper den som er blitt syk de pengene (og må betale billetten). Blir noen andre med og overtar må den som overtar betale. Anonymkode: 36868...033 Jeg ser flere mener dette. Så jeg kan altså forvente betaling selv om jeg ikke har nevnt det når jeg spurte? Jeg har ikke tenkt å spørre etter betalingen selv, men hvis han selv spør hva det kostet kan jeg vel la han betale? Anonymkode: 556d2...285
Minlillesky Skrevet 19. desember 2016 #15 Skrevet 19. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde planlagt å gå på konsert med en venn som er blitt syk. Nå skal jeg ta med en annen venn, som er blitt spurt dagen før konserten og sa ja. Skal vedkommende som blir med betale billetten, eller bør den som er syk betale den? Jeg er redd for at det virker gnient å la den som blir med betale når han ikke opprinnelig hadde planlagt det? (Jeg har ikke nevnt betaling ennå.) Anonymkode: 556d2...285 Den som blir med betaler..det er rettferdig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå