Lisahg Skrevet 19. desember 2016 #1 Del Skrevet 19. desember 2016 Sitter å ser litt på reiser til Gran Canaria i påskeferien (Midten av april). Hadde håpt noen hadde vært her før og har noen tips? Hvor en bør være og om det er varmt der i den tiden ? Utfluker en kan ha osv. Sett litt på å være der i 15 dager men er litt usikker på om det kan være litt lang tid om det ikke er så mye å gjøre der. Har sett på et hotell som ligger i Maspalomas som så fint ut. Noen som har vært her ? Veldig lite erfaringer herfra så setter veldig pris på tips og innspill :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #2 Del Skrevet 19. desember 2016 Vi var der i høstferien (midten av oktober). Vet ikke hvordan temperaturen er om våren, men kanskje omtrent lik høst-temperaturen? Vi hadde i allefall 25-26 grader hver dag, og det var varmt nok til å bade i basseng og strand, barna badet omtrent hele tiden. Men ikke så varmt at det var hett eller plagsomt. Etter en dag ved bassenget, var det veldig godt å ta en lang, varm dusj på hotellrommet. Vi bodde på Lopesan Baobab, i Meloneras, rett ved Maspalomas. Sanddynene var veldig flotte og det var nydelig strand der. Laaaang og fin sandstrand. Vi leide bil noen dager, det var lett å finne leiebiler. Kjørte rundt til andre byer, og opp i fjellene, på smale, svingete veier. Tok taxi til Palmitos park og så på delfinene og de andre dyrene. Var på utflukt med u-båt i Puerto Mogan. Hadde en dag i las Palmas. Veldig fint å gjøre det som avveksling fra basseng/strandlivet. I allefall når man har småbarn som krever sitt, slik at man uansett ikke får ligget på solseng og lest bøker... Vi var der bare i en uke. Hadde gjerne blitt der en uke til - i allefall om jeg ikke hadde hatt barna med. Da ville jeg tatt med en stabel gode bøker og lest ved bassengkanten. Anonymkode: 2491f...759 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caroprins Skrevet 21. desember 2016 #3 Del Skrevet 21. desember 2016 Når det gjelder god temperatur så kommer det ann på hva du mener med det. Jeg er der for det meste om vinteren. Dvs. Desember til februar og da har jeg hatt temperarur fra 16 grader om kvelden til opp mot 27 I solen midt på dagen. Har også hatt regn og ruskevær. Har vært på Tenerife I Mars/April og har hatt noenlunde samme temperatur. Sør siden på Grand Canaria regnes som varmere og mere værstabilt øst så velger dere hotel fraPuerto Mogan, Puerto Rico, Amadores, og playa del Tauro og opp til Arginnequin så er det statistisk varmest sies det men vær er jo uforutsigbart så det kan være like bra på Maspalomas, Meloneras, Playa del Ingles, San Augustin , Bahia Feliz og Las Palmas. Vil Uansett råde dere til å velge hotell med oppvarmet basseng hvis dere ikke liker kaldt vann, sånn ca 19 grader. Atlanterhavet har ofte store bølger og farlige understrømmer så velg badested med omhu om dere vil prøve havet. Amadores stranden er fin å bade på. Man kan jo velge seg flere typer hotel og jeg personlig foretrekker leilighet for da kan jeg lage mat når jeg vil og også spise ute når det passer. Sparer noen kroner på maten slik.Velger dere all inklusive, som jeg også har gjort noen ganger så,synes jeg generelt at det blir mye repetisjon og ensformig mat.Velger du vanlig hotellrom så legg til en god slump ekstra kroner på å spise ute gjennom hele oppholdet. Jeg er stort sett 14 dager av sted om gangen og du trenger ikke kjede deg på Grand Canaria. Her har du en fin dyrepark( Palmitos park), stort vannland, Texas park, middagsshow på Garbo, flott turmuligheter, shoppingsenter, kultur og historie ( las palmas), kamelridning ( maspalomas), fornøyelsespark ,tur med undervannsbåt , lokale markeder og en mengde flotte utflukter rundt på øya. Reiser dere med charter så har de fine utfluktspakker. Til og med en dagstur til Loro Park på Tenerife kan du få med deg. Det er en flott park. Det er dessuten billig og enkelt å busse rundt på egenhånd og taxi er også rimelig å greit å bruke. Veldig mange godt voksne nordmenn stasjoner seg ved Puerto Rico og mange yngre på Playa del Ingles. Barnefamilier velger ofte Sunwing Arginnequin eller et av hotellene på BahiaFeliz. Tåler dere litt vind og vil ha en rolig plass så er Bahia Feliz et godt alternativ. Hvis bad og strand er viktig så velg Amadores og hvis lekre,hoteller , flatt område og dyre merkevarer er viktig så velg Meloneras. Uansett så velg først et sted der der kan tenke dere å bo og så ha det som utgangspunkt. Så kan du busse rundt der du vil utfra hva du har lyst til å gjøre den dagen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå