AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #1 Skrevet 19. desember 2016 Kort om meg: 29 år gammel kvinne. Vært singel i ett år etter et langt forhold (åtte år). Kort om min tid på Tinder: Prøvde det med en gang jeg ble singel og slettet det igjen etter en uke. Har nå hatt det ca. fire måneder. Erfaring: Mitt inntrykk er at Tinder kan være ganske usunt både for enkeltpersoner og for dating generelt. Utvalget blir kunstig stort. Det kan være vanskelig å slå seg til ro med en som virker bra, fordi det kanskje er noe enda bedre der ute. I den virkelige verden er det høflig å svare folk når de sier noe til deg, på Tinder ignorerer man eller blir ignorerert selv om man har matchet og i utgangspunktet godkjent personen. Noen blir avhengig av oppmerksomheten og bekreftelsen de får. Bruk og kast er mye enklere når tilgangen på nye matcher er så stor. Jeg er en attraktiv og godt utdannet kvinne som ute på byen, blant kollegaer og i andre sosiale settinger får mange komplimenter og positiv oppmerksomhet. Jeg er snill, hyggelig og blid. Men på Tinder føler jeg meg som en annen: En som blir oversett og selv overser. En som dømmer folk basert på utseendet. En som, ut fra bare bildene, blir bedømt som mindre interessant enn mange av de andre damene. En som blir lei seg og føler seg mislykket fordi hun til tross for så mange menn der ute, fortsatt er singel. Såklart er det solskinnshistorier på Tinder også. Jeg kjenner flere som har funnet partneren sin der og som er lykkelige sammen. Og det er klart at man får muligheten til å møte andre man ellers ikke ville møtt. Så ideelt sett er appen en fin måte å finne en kjæreste. Men når det hele ender med at mange som er der inne ikke klarer å slå seg til ro fordi utvalget tilsynelatende er så stort og behandler andre uten respekt, frykter jeg at vi også er mange som går tapende ut av det. Jeg har derfor bestemt meg for å gå inn i 2017 uten Tinder og se hva året likevel bringer. Anonymkode: fa3c2...fca 13
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #2 Skrevet 19. desember 2016 Det tror jeg er lurt av deg. Er nok mange kvinner - spesielt i din situasjon - som blir helt overveldet av Tinder. Et uendelig utvalg av menn som aldri stopper opp. Hvis det ikke er 200 % match ved første møte så er det NEXT! Et forhold får aldri tid til å utvikle seg og følelser får aldri tid til å komme. Det kan jo hende gresset er grønnere på den andre siden? Er han ikke litt lav egentlig? Har han ikke antydning til måne? Er ikke tennene litt skjeve? Tilbake på Tinder! Anonymkode: 33e95...aae 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #3 Skrevet 19. desember 2016 Takk for svar. Jeg tror dessverre også endel menn går i Tinder-fella. En god kollega har fortalt at bestekompisen hans har blitt helt følelsesmessig avstumpet etter å ha vært en stund på Tinder og Happn. Han klarer ikke å slutte å lete etter noe enda bedre. Dette er en alminnelig kjekk og hyggelig mann, ikke en typisk "hunk" som alle damer vil synes er tiltrekkende. Utløsende for mitt innlegg var nok at jeg har vært på flere dater med en veldig hyggelig mann som jeg hadde bra kjemi med (har ikke hatt sex). Han har vært den som har tatt initiativ hele veien og spurte forrige uke om vi snart kan møtes igjen. Nå er det helt stille fra hans kant og han svarer ikke på den siste meldingen min. Kan selvfølgelig være flere grunner til det, men tenker vel bare han har møtt en eller flere andre interessante kandidater. Da er det liksom over og ut, ikke en gang en melding hvor han "avslutter". Synes jo det er normal høflighet, jeg! Men det er vel kanskje derfor jeg ikke passer så godt på Tinder 😟 Anonymkode: fa3c2...fca 8
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #4 Skrevet 19. desember 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utløsende for mitt innlegg var nok at jeg har vært på flere dater med en veldig hyggelig mann som jeg hadde bra kjemi med (har ikke hatt sex). Han har vært den som har tatt initiativ hele veien og spurte forrige uke om vi snart kan møtes igjen. Nå er det helt stille fra hans kant og han svarer ikke på den siste meldingen min. Kan selvfølgelig være flere grunner til det, men tenker vel bare han har møtt en eller flere andre interessante kandidater. Da er det liksom over og ut, ikke en gang en melding hvor han "avslutter". Anonymkode: fa3c2...fca Jeg tror det er du som er det største problemet her: -Du tar ikke initiativ -Flere dater uten nærhet/sex -Du er overlegen i din beskrivelse av deg selv Jeg tror du bør se deg selv i speilet, du har sikkert noen gode kvaliteter, men tenk litt på hvordan du framstår for folk som ikke kjenner deg. Når du er snart er 30 år og nærmer deg seriøs hekketid, så bør du tenke på at utseende ikke er alt lenger og at menn ikke letter etter vakre isdronninger for i denne aldersgruppen. Anonymkode: 8abb5...0e2 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #5 Skrevet 19. desember 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det er du som er det største problemet her: -Du tar ikke initiativ -Flere dater uten nærhet/sex -Du er overlegen i din beskrivelse av deg selv Jeg tror du bør se deg selv i speilet, du har sikkert noen gode kvaliteter, men tenk litt på hvordan du framstår for folk som ikke kjenner deg. Når du er snart er 30 år og nærmer deg seriøs hekketid, så bør du tenke på at utseende ikke er alt lenger og at menn ikke letter etter vakre isdronninger for i denne aldersgruppen. Anonymkode: 8abb5...0e2 Seriøst?? Men tro meg. Menn på Tinder er kalde. De hamstrer damer de kan flørtet med og forkaster over en lav sko. Helt uten samvittighet. Anonymkode: d9cd7...582 10
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #6 Skrevet 19. desember 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det er du som er det største problemet her: -Du tar ikke initiativ -Flere dater uten nærhet/sex -Du er overlegen i din beskrivelse av deg selv Jeg tror du bør se deg selv i speilet, du har sikkert noen gode kvaliteter, men tenk litt på hvordan du framstår for folk som ikke kjenner deg. Når du er snart er 30 år og nærmer deg seriøs hekketid, så bør du tenke på at utseende ikke er alt lenger og at menn ikke letter etter vakre isdronninger for i denne aldersgruppen. Anonymkode: 8abb5...0e2 Jeg har også tatt initiativ, men han har tatt mer. Har ikke lagt skjul på at jeg gjerne vil møte han igjen. Det kan godt være flere "vakre isdronninger" der ute, men jeg er absolutt ikke en av dem. Tvert imot er jeg åpen, blid og imøtekommende, noe alle jeg møter kommenterer. For all del, jeg er ikke perfekt. Men i dette tilfellet er det nok ikke noe jeg kunne gjort annerledes. 😌 Anonymkode: fa3c2...fca 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #7 Skrevet 19. desember 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Seriøst?? Men tro meg. Menn på Tinder er kalde. De hamstrer damer de kan flørtet med og forkaster over en lav sko. Helt uten samvittighet. Anonymkode: d9cd7...582 Det er litt mitt inntrykk at folk på Tinder, både kvinner og menn, gjør dette. Godt å se at det ikke bare er jeg som reagerer. Jeg skrev ikke innlegget mitt fordi jeg tror jeg er perfekt, men fordi jeg tror Tinder ødelegger for folk som egentlig kunne vært perfekte for hverandre. ☺️ Anonymkode: fa3c2...fca 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #8 Skrevet 19. desember 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Seriøst?? Men tro meg. Menn på Tinder er kalde. De hamstrer damer de kan flørtet med og forkaster over en lav sko. Helt uten samvittighet. Anonymkode: d9cd7...582 Haha, dette var dagens vits. Nei du, de fleste menn hamstrer ikke damer på tinder. De fleste menn er fornøyd om de bare får et par matcher hvis de sveiper til høyre helt til dagsgrensen, for det er realiteten for 90% av menn på tinder. De resterende 10% som matcher med så og si alle (fordi de er de mest heldige utseendemessig) kan nok heller passe beskrivelsen din. Anonymkode: db313...d86
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #9 Skrevet 19. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For all del, jeg er ikke perfekt. Men i dette tilfellet er det nok ikke noe jeg kunne gjort annerledes. 😌 Anonymkode: fa3c2...fca ergo så menneskene på Tinder under ditt nivå. Anonymkode: 8abb5...0e2
King in the North Skrevet 19. desember 2016 #10 Skrevet 19. desember 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Seriøst?? Men tro meg. Menn på Tinder er kalde. De hamstrer damer de kan flørtet med og forkaster over en lav sko. Helt uten samvittighet. Anonymkode: d9cd7...582 Menn på tinder er helt vanlige menn som du møter på hver dag. Hvis du har hatt dårlige opplevelser, så har du enten vært uheldig, eller ikke vært noe disse "samvittighetsløse" mennene vil bruke mer tid på.
Maleficenta Skrevet 19. desember 2016 #11 Skrevet 19. desember 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det er du som er det største problemet her: -Du tar ikke initiativ -Flere dater uten nærhet/sex -Du er overlegen i din beskrivelse av deg selv Jeg tror du bør se deg selv i speilet, du har sikkert noen gode kvaliteter, men tenk litt på hvordan du framstår for folk som ikke kjenner deg. Når du er snart er 30 år og nærmer deg seriøs hekketid, så bør du tenke på at utseende ikke er alt lenger og at menn ikke letter etter vakre isdronninger for i denne aldersgruppen. Anonymkode: 8abb5...0e2 Hæ? Isdronning fordi mannen hun deita ikke fikk sex med en gang? Hadde han vært inyeressert hadde han gladelig venta 10
Gjest Lykke_ Skrevet 19. desember 2016 #12 Skrevet 19. desember 2016 Hei! Jeg er like gammel som deg og gikk ut av ett langvarig forhold for litt over ett år siden. I likhet med deg har jeg også prøvd Tinder og jeg sitter igjen med det samme inntrykket. Har også ei venninne som fortsatt er medlem og hun har møtt mye rart, hun har blant annet opplevd å bli blokkert etter daten uten noen forklaring. Det virker som det er en veldig bruk og kast mentalitet på Tinder. Man dømmer jo mennesker utifra bilder og selvfølgelig blir det overfladisk. Jeg har hørt om folk som har funnet den store kjærligheten på Tinder, men tror nok disse har vært veldig heldige. Jeg har hørt mye mer om negative opplevelser. Jeg satser også på 2017 uten Tinder eller andre daitingsider. Vil heller håpe på å møte den rette på den gamle måten.
Maleficenta Skrevet 19. desember 2016 #13 Skrevet 19. desember 2016 9 minutter siden, Lykke_ skrev: Hei! Jeg er like gammel som deg og gikk ut av ett langvarig forhold for litt over ett år siden. I likhet med deg har jeg også prøvd Tinder og jeg sitter igjen med det samme inntrykket. Har også ei venninne som fortsatt er medlem og hun har møtt mye rart, hun har blant annet opplevd å bli blokkert etter daten uten noen forklaring. Det virker som det er en veldig bruk og kast mentalitet på Tinder. Man dømmer jo mennesker utifra bilder og selvfølgelig blir det overfladisk. Jeg har hørt om folk som har funnet den store kjærligheten på Tinder, men tror nok disse har vært veldig heldige. Jeg har hørt mye mer om negative opplevelser. Jeg satser også på 2017 uten Tinder eller andre daitingsider. Vil heller håpe på å møte den rette på den gamle måten. Tror de som finner kjærligheten går etter mer enn å bare like de typiske hote folka. Tror de liker de som ser helt vanlige kjekke ut og som virker som ålreite ut fra resten av profilen. Og så er det en del flaks sikkert og. Vanskelig å luke ut de useriøse 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #14 Skrevet 19. desember 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha, dette var dagens vits. Nei du, de fleste menn hamstrer ikke damer på tinder. De fleste menn er fornøyd om de bare får et par matcher hvis de sveiper til høyre helt til dagsgrensen, for det er realiteten for 90% av menn på tinder. De resterende 10% som matcher med så og si alle (fordi de er de mest heldige utseendemessig) kan nok heller passe beskrivelsen din. Anonymkode: db313...d86 Du har ingen anelse om hva som skjer der virkelig. Jeg vet om så enormt mange menn som aktivt bruker sjekkeapper for å få sex. Menn kan fint gå ut med en haug damer samtidig. Og det er mer enn 10 % av mannfolka Ikke prøv å fortell oss damer hvordan vi har det her. Det har du faktisk ingen anelse om. At du ikke får noen matcher har vel med din profil og gjøre. Anonymkode: d9cd7...582 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #15 Skrevet 19. desember 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Seriøst?? Men tro meg. Menn på Tinder er kalde. De hamstrer damer de kan flørtet med og forkaster over en lav sko. Helt uten samvittighet. Anonymkode: d9cd7...582 Det samme kan sies om kvinner der. -Kvinner på Tinder er kalde. De hamstrer menn de kan flørtet med og forkaster over en lav sko. Helt uten samvittighet. Anonymkode: 8c655...d16 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #16 Skrevet 19. desember 2016 Nå er det jo ikke slik at de "kjekke" gutta er kjekke for alle heller. Jeg har da selv matchet med helt gjennomsnittlige menn på tinder, som av en eller annen grunn "drukner" i matcher. Det blir svært feil av menn her på KG å fortelle oss kvinner at vi alle går etter de samme mennene, og at det sitter en drøss av vonbrotne (selvsagt fantastiske) menn uten matcher. Anonymkode: 817d5...51a 6
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #17 Skrevet 19. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det jo ikke slik at de "kjekke" gutta er kjekke for alle heller. Jeg har da selv matchet med helt gjennomsnittlige menn på tinder, som av en eller annen grunn "drukner" i matcher. Det blir svært feil av menn her på KG å fortelle oss kvinner at vi alle går etter de samme mennene, og at det sitter en drøss av vonbrotne (selvsagt fantastiske) menn uten matcher. Anonymkode: 817d5...51a Det at enkelte menn drukner i matcher forteller jo nøyaktig det at kvinner går etter de samme mennene. Så du motbeviser din egen påstand. Anonymkode: 33e95...aae
Maleficenta Skrevet 19. desember 2016 #18 Skrevet 19. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det at enkelte menn drukner i matcher forteller jo nøyaktig det at kvinner går etter de samme mennene. Så du motbeviser din egen påstand. Anonymkode: 33e95...aae Er ørti mennesker på tinder. Umulig for andre å vite hvem som drukner i matcher og ikke. Dessuten betyr ikke en match en dritt når ingen gidder å sende mld til hverandre de bare klikker videre på ennå en match og glemte den forrige line fort. Både menn og kvinner blir fucka i hodet av tinder. Romantikken er død 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #19 Skrevet 19. desember 2016 Synes Tinder er en glimrende måte å få kontakt med dater på jeg. Enten man vil eller ikke så betyr utseende endel. Utrolig effektivt å bare kunne sveipe til venstre om du ser en stygg jente, og slik kan du fortsette til du finner ei som tilfredsstiller din standard. Det høres brutalt ut. Men det er ihvertfall ærlig.. Anonymkode: 114a1...197
Maleficenta Skrevet 19. desember 2016 #20 Skrevet 19. desember 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes Tinder er en glimrende måte å få kontakt med dater på jeg. Enten man vil eller ikke så betyr utseende endel. Utrolig effektivt å bare kunne sveipe til venstre om du ser en stygg jente, og slik kan du fortsette til du finner ei som tilfredsstiller din standard. Det høres brutalt ut. Men det er ihvertfall ærlig.. Anonymkode: 114a1...197 Another one bites the dust. Du bekrefter bare det jeg sa. Romantikken er død. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå