AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #1 Skrevet 19. desember 2016 Jeg har prøvd å trene yoga rundt 10 ganger, men det har ikke gitt meg noe særlig. Liker de siste minuttene når vi ligger på gulvet og mediterer, men ellers er det bare å stå opp og ned i lette stillinger. Jeg har mange venninner som forteller at yoga har reddet livene deres, og at de har blitt så mye sterkere psykisk av å yoga. Hvordan er det mulig? Hvorfor blir man sterkere psykisk av å stå i disse stillingene? Må man være "spirituelt anlagt" for å få utbytte av yoga mon tro? Jeg er realfagsjente og ateist, og er ikke så keen når det blir for kvasi. Men jeg har issues som andre mennesker, og tenker at det kunne vært fint å fått noe igjen for timene, sånn rent mentalt. Jeg ser jo at de er blitt sterkere i kroppen også, og blir imponert av hva de får til etter år med yoga-trening. Føler at det er en kode jeg ikke har knekket her, eller kanskje det er bare å innse at yoga ikke er for meg? Anonymkode: 02d68...de0
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #2 Skrevet 19. desember 2016 Det er mange forskjellige typer yoga. Hvis du etter denne videoen ikke får noe ut av det så kan du si det samme. Lykke til. Anonymkode: 3f2e9...8ed
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #3 Skrevet 20. desember 2016 Kommer vel an på hva slags yoga du trener. Selv foretrekker jeg en mer fysisk yoga ala asthangayoga eller hot yoga. Pust har enormt mye å si innen yoga og det tar lang tid å lære dette for å kjenne forskjellen. Man får mye større kontakt med kroppen med riktig pust. Prøv å gå litt mer i deg selv og kjenn etter i kropp og sjel. Ikke bare utfør øvelsene mekanisk. Anonymkode: 97f7e...f86
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #4 Skrevet 20. desember 2016 Kommer nok an på hvilken yoga du trener- men effektene som er mer synlige kommer etter flere enn 10x. Jeg trente 2-4 x i uken før og de beste effektene var: bedre søvn, bedre fordøyelse, sterkere kjernemukilatur og bedre/jevnere humør. Hvis du liker avslapningen så er jo det er tegn på at yoga kan være bra for deg. jeg gjorde Iyengaryoga. Prøvd andre typer, men den likte jeg best! Anonymkode: 3eee2...917
liljene Skrevet 20. desember 2016 #5 Skrevet 20. desember 2016 Jeg er veldig glad i henne: https://www.youtube.com/results?search_query=yoga+with+adriene Ekhart yoga har også en del videoer ute. Har trent med ulike lærere, og liker Adriene best.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå