Gå til innhold

Utro - si det eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp hatt en diskusjon med ei venninne. Om du har vært utro, affæren er over og mannen ikke har fått ferten av det: bør du si det eller ei?

Jeg mener man bør holde kjeft og leve med samvittigheten, at å si det vil ødelegge forholdet fullstendig.

Venninnen min mener man må si det, fordi mannen har rett til å velge om han vil bli eller ei, og at man har en moralsk plikt til å 'come clean' i et forhold.

Hva mener dere? Jeg bør legge til at dette er en hypotetisk diskusjon mellom meg og venninnen (med mindre det er noe hun ikke forteller meg... :o ), så om det er noen med erfaringer den ene eller andre veien så hadde det vært spennende å høre fra dem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ideeelt sett så burde man kanskje si det, men nei.. jeg ville ikke gjordt det.

Er det over og man er sikker på at det ikke får noen konsekvenser for forholdet jeg var i så ville jeg nok ikke sagt det nei...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ville ikke greid å leve med det. Kunne aldri sett ham i øynene.

Gjest John Doe
Skrevet

Jeg er elendig til å lyve. Klarer nesten ikke å dra en liten hvit en. Dette hadde jeg ikke klart å tidd om. Må da være veldig vanskelig å leve i et forhold der du ikke her noen respekt for deg selv eller partneren lengre. Du bør fortelle og la det være opp til partneren om dere skal fortsette å være sammen.

Skrevet
Jeg ville ikke greid å leve med det. Kunne aldri sett ham i øynene.

Samme her!

Men hadde jeg ikke vært så utrolig gjennomsiktig, så hadde jeg nok tidd om det..

Gjest Litjmæ
Skrevet

Det er ganske enkelt å finne ut hva dere EGENTLIG mener om dette. Bare tenk deg motsatt situasjon - hva om partneren din hadde vært utro mot deg - hadde du villet vite det? For min del er svaret JA, og derfor hadde jeg heller ikke kunnet tie. Og for min del er utroskap = slutt på forhold også, så da er jo den saken grei...

Skrevet
Det er ganske enkelt å finne ut hva dere EGENTLIG mener om dette. Bare tenk deg motsatt situasjon - hva om partneren din hadde vært utro mot deg - hadde du villet vite det? For min del er svaret JA' date=' og derfor hadde jeg heller ikke kunnet tie. Og for min del er utroskap = slutt på forhold også, så da er jo den saken grei...[/quote']

Svaret blir for min del akkurat det samme - jeg ville ikke ønsket å vite det om han hadde vært utro mot meg og var ferdig med det heller...

Skrevet

Jeg synes det eneste riktige er å si det ..

Partneren bør få mulighet til å velge om man vil fortsette med et menneske som velger å svikte.

Den som har vært utro har selv valgt dette .. og det samme valget bør partneren få.

Og tro at det at en har vært utro ikke vil få noen form for konsekvenser for forholdet virker for meg ganske naivt. Det er alltid ting som vil spille inn... enten det er den dårlige samvittigheten eller de løynene som har blitt servert. - utroskap vil alltid på en eller annen måte påvirke et forhold - og ikke minst .. det er så godt som alltid noen som vet.. og ting har en utrolig tendens til å komme for en dag..

Gjest John Doe
Skrevet

Dette hørtes veldig lovende ut. Nå vet jeg ikke for den siste gjesten, men virker som om jentene er villig til å lyve/ holde tett i disse sakene her. Nå får men da vel aldri en slik situasjon, hvor dette aldri kan komme ut heller. Om mannen ikke vet noen nå, betyr ikke det at han kan få greie på det seinere.

Blir vel verre at han finner det ut seinere, når dere er lykklige gift med unger og lån over pipa. At han skal finne det ut da..og hive dere ut døra?

Skrevet

jeg har vært i situasjonen, og jeg fungerer på samme måte som LilleBille i denne typen situasjon.

det eneste rette for meg var å være ærlig om det og gi ham valget om han fremdeles ville ha ett forhold til meg eller ikke, når han da visste at jeg hadde gjort det jeg gjorde.

Han ønsket å ikke vite, og ville heller levd uten denne kunnskapen, det visste jeg ikke før etterpå, for dette hadde vi ikke pratet om.

jeg hadde uansett ikke kunnet levd med det uten å være ærlig om det, så da hadde jeg måttet gjort det slutt. Om han hadde fått valget mellom å vite, og velge selv om vi skulle fortsette eller ikke, eller ikke vite og at jeg går pga at jeg ikke kan leve med det uten at han velger å leve med meg etter det jeg hadde gjort, da vet jeg ikke om han hadde svart det samme.

Det funket ikke i lengden uansett, og han var utro senere, i en så sterk grad at jeg aldri kunne tilgitt!!

om jeg hadde vært så dum å la det skje igjen, så hadde jeg gjort det samme om igjen.

Dersom min kjære hadde vært utro, så ville jeg også foretrukket å vite, uansett hvor over det hadde vært!! Jeg vil få velge hvem jeg vil dele livet mitt med, på ærlige premisser, ikke falske.

Skrevet
Jeg vil få velge hvem jeg vil dele livet mitt med' date=' på ærlige premisser, ikke falske.[/quote']

Det er vel egentlig dette det koker ned til..

Gjest Anonymous
Skrevet
og han var utro senere' date=' i en så sterk grad at jeg aldri kunne tilgitt!! [/quote']

Setter dere grenser ved utroskap? Hvor i såfall. klining er da like sterkt utroskap som et knull? Hva var forskjellen på dere?

Skrevet

.. det er kanskje lettere for noen å "akseptere" et ONS i fylla enn et forhold på si i lengre tid.

Skrevet

personlig så hadde jeg nok kunnet levd med at typen klina med ei i fylla en tilfeldig gang (det var det jeg gjorde) , det jeg ikke kunne levd med var det han gjorde, han hadde sex med ei felles venninde av oss, i overetg av vår leilighet mens jeg lå nede på soverommet og sov, dette foregikk over en lengre periode og han nektet når jeg konfronterte ham med det.

ja, jeg synes det er forskjell på utroskap og utroskap, noe kunne jeg tilgitt, andre ting kunne jeg ikke tilgitt.

ville du behandlet disse to hendelsene helt likt?

Gjest Anonymous
Skrevet
ville du behandlet disse to hendelsene helt likt?

Jeg ville ikke gjordt noe forskjellig i disse sakene. Klining eller sex, sms eller nettsex...det er alle form for utroskap og er dårlige egenskaper. Ikke noe jeg tålrerer.

Hadde dama mi, klint med en annen type, hadde det vært på hodet ut.

Gjest John doe
Skrevet

Horer kysser ikke...fordi det er forbeholdt det dem er glad i. Men de gir mer enn gjene litt head eller mer. Og dert virker jo som mange her inne, kan det med å knulle uten følslser..slik som horene gjør

Kyssing er like mye utroskap synes jeg.

Skrevet

Hmm.. har selv vært i samme situasjon, og valgte å ikke si noe, fordi jeg var for feig. Forholdet gikk i dass til slutt, da han ikke var den rette for meg. I ettertid har jeg jo skjønt at jeg visste dette før jeg var utro, og det var ikke sånn at jeg ødela et forhold som var "ment å vare livet ut".. ikke det at det unnskylder oppførselen min.. :( jeg har i ettertid fått vite at eksen også klinte litt rundt, men syns det var like greit jeg ikke visste noe om det da, nå vet jeg hvertfall at det ble slutt fordi jeg ville det selv. ikke fordi jeg var sint fordi han var utro.

idag er jeg i et forhold som er helt anderledes, og som jeg virkelig har tro på. Da tror jeg at jeg må si at jeg ville visst at kjæresten min var utro, fordi jeg vil dele livet mitt med han på ærlige premisser (som aline skriver) og ville ha sagt det til han om jeg selv hadde vært utro.. :)

Skrevet
Horer kysser ikke...fordi det er forbeholdt det dem er glad i. Men de gir mer enn gjene litt head eller mer. Og dert virker jo som mange her inne, kan det med å knulle uten følslser..slik som horene gjør

Kyssing er like mye utroskap synes jeg.

Hva er det som er problemet ditt? Er du ute etter å provosere noen til å bli sint på deg? *oppgitt*

Greit at du har det standpunktet du har, ingen angriper deg for det, men da får du jammen la andre ytre sine meninger også uten å slenge ut av sånne tåpelige kommentarer...

Gjest john Doe
Skrevet
Hva er det som er problemet ditt? Er du ute etter å provosere noen til å bli sint på deg? *oppgitt*

Greit at du har det standpunktet du har, ingen angriper deg for det, men da får du jammen la andre ytre sine meninger også uten å slenge ut av sånne tåpelige kommentarer...

Hva er problemet ditt? ikke noen ting. Jeg bare skrev det eksemplet for for å vise at noen faktisk synes kyssing er verre enn å ha sex. JEg synes ikke det, men mener det er likestillt.

ER ikke ute etter å provosere..ble du det, så beklager jeg. Forstår ikke hva du reagerer på jeg. Jeg har ikke på noen måre angrepet noen....er det noen som angriper her..så er det faktisk du. Jeg svarereda bare på trådstarters/ aline, mens du går til angrep mot meg. ER det noen som har tåpline kommentarer her, så de det faktisk deg Suzy..Get over it.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...