Gå til innhold

Vil han ha vennskap, eller hva?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet at bare han sitter på svaret, men..

Jeg traff en kar på en fest for noen uker siden. Vi klikket i grunn ganske godt, å ble snakkende store deler av kvelden. Han er broren til en jeg kjenner, men jeg har aldri hilst på han før. På vei til byen, stoppet han meg opp, å da sa han at den som endte opp med meg, kom til å bli verdens heldigste mann, fordi jeg var visst så utrolig kul, morsom og pen og alt sammen. Utover kvelden kom det frem at han drev å styret med noen, og skulle på middag til familien hennes neste uke, å gruet seg til det. Og at han var veldig glad for å ha truffet en jente som var like ivrig på han, som han var på henne. Ok, da regnet jeg med det var en kommentar sagt som en kompis. Jeg hadde også noe på gang med en kar, som ikke gikk helt slik jeg håpet, men vi holdt nå på da. 

En ukes tid etter festen, dukket han opp som venneforslag på face. Altså, jeg tror kanskje han har vært å snoket på profilen min, aldri sett han før. Så la jeg han til. Han begynte å sende meg meldinger med en gang, og spurte også om jeg hadde snap. Siden dette, har jeg brutt med han jeg styret med, og jeg har fortalt situasjonen gjennom tiden til han her, å fått mye støtte. Han har sendt meg snapper om at jeg er pen, at han syns det var synd at jeg ikke sa i fra at han jeg var med hadde ditchet meg den ene kvelden jeg skulle ha filmkveld med han, for han kunne godt komme å se film å spise godteri med meg, osv. Ene dagen sendte han også snap fra senga, hvor jeg skrev han var heldig som kunne pakke seg inn i dyna, mens jeg måtte jobbe. Da svarte han at vi kunne pakket oss inn sammen.. Han sender bilder hver dag, gjerne morsomme meme osv. 

Plutselig kan han nevne henne han styrer med igjen (med sjeldne mellomrom) men at han skal med henne, eller har vært med henne. Men han har gjort masse for å komme på besøk hit, uten at det har passet for oss begge. (syns han har lagt veldig mye innsats i å prøve å komme på besøk) Men denne uken, fant han ut at han har noen timer fri samtidig som jeg har fri, og da lurte han på om han kunne komme å se film og sånn (om det tilbudet fremdeles sto). 

Jeg er litt forvirret.. Hva skal jeg tenke om dette? Jeg syns jo uansett det er rart å stifte nytt bekjentskap med en singel dame, om man er på vei inn i et forhold? Samtidig tør jeg ikke spørre han, fordi jeg er redd for å beskylde han for noe som overhodet ikke stemmer, å høres innbilsk ut. Hva ville dere tenkt? Jeg liker jo han fyren her, men jeg har jo ikke lyst til å havne i et trekantdrama, eller slike ting. Og jeg vil heller ikke høres innbilsk ut, eller ha forhåpninger som ikke bør være der. 

Anonymkode: 42dae...92c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brøt forøvrig ikke med han jeg styret med pga noe med han, det gjorde jeg fordi han jeg var med, var en drittsekk ovenfor meg, bare sånn for å ha fått de frem. (så det kunne misforstås)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har noen tanker? Jeg har helt skrekken for å fremstå som innbilsk, men jeg har absolutt ikke lyst til å surre meg opp i noe tull heller :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok han har lyst å ha deg som et lite sidesprang. Du kan jo finne på noe med ham i det offentlige rom, også se hvilken signaler han sender. Kanskje han bare vil ha deg som venn...men da kommer han ikke til å ta på deg, se deg dypt i øynene, flørte eller prøve å kysse deg og slike ting. Du burde kanskje spørre.

Anonymkode: bbf47...2f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok han har lyst å ha deg som et lite sidesprang. Du kan jo finne på noe med ham i det offentlige rom, også se hvilken signaler han sender. Kanskje han bare vil ha deg som venn...men da kommer han ikke til å ta på deg, se deg dypt i øynene, flørte eller prøve å kysse deg og slike ting. Du burde kanskje spørre.

Anonymkode: bbf47...2f7

Takk for tips :) han har jo da altså lyst til å komme hjem til meg. Og det er jo ikke noe i veien med det forsåvidt, jeg bare lurer litt på hvordan jeg bør tolke det? Er det jeg som tenker 'for mye' når jeg syns det er litt rart å komme på besøk hos ei jente han møtte for noen uker siden, når han styrer med noen, mtp de tingene han har sagt? Han har jo ikke lagt skjul på hu andre heller, så veldig redd jeg tolker uskyldige kommentarer feil.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han prøvde ikke på noenting når han var her, derimot syns jeg han virket noe.. Flørtende? Han skulle liksom se om han klarte å treffe med smågodt i munnen min hvis han kasta det, lente seg over i min sofa, kom med noen tilfeldige 'koffert-kommentarer' (som feks at han kommenterte at han aldri hadde skjønt greia med de som bare holdt ut tre minutter, skjer med det liksom) (fordi de snakket om det i filmen), og litt sånn andre småting. Jeg bare syns i grunn hele greia er veldig rar, og det er en veldig spesiell setting og tid for han å bli kjent med en ny, singel jente syns jeg da, mtp at han faktisk styrer med noen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil kanskje:

1: Ha deg som reserveløsning, i tilfelle det ikke blir noe mer med hun andre.

2: Ha i pose og sekk (dere begge 2 og evt også flere damer samtidig)

Anonymkode: 8c511...809

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han vil kanskje:

1: Ha deg som reserveløsning, i tilfelle det ikke blir noe mer med hun andre.

2: Ha i pose og sekk (dere begge 2 og evt også flere damer samtidig)

Så for deg så anser du det som liten sjanse for at han bare vil ha vennskap? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.12.2016 den 13.53, Minesveiper skrev:

Virker som han vil holde på med flere samtidig.

Det kan ikke bare tolkes som at han syns jeg var en kjempeålreit person, og gjerne ville ha et vennskap da? Jeg har ikke tenkt til å holde på med noen, som holder på med en annen, for å si det sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan ikke bare tolkes som at han syns jeg var en kjempeålreit person, og gjerne ville ha et vennskap da? Jeg har ikke tenkt til å holde på med noen, som holder på med en annen, for å si det sånn..

Slik som han oppfører seg gjør man ikke mot venner. Se for deg at han gjorde den samme flørtingen mot en mannlig venn som han gjør mot ts (deg?)...er det normalt synes du, å flørte med en venn som man ser på som kun en venn?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så for deg så anser du det som liten sjanse for at han bare vil ha vennskap? 

Ja.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange går også rundt i mange år og later som om de er en god venn, når deres mål er noe heeelt annet enn vennskap...

Mange menn "legger inn aksjer" hos mange kvinner, for å forhåpentligvis ha noen å få sex fra dersom tilgangen på sex andre steder plutselig skulle ta slutt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde han ikke skrevet at du var pen, at han ville pakke seg inn i dyna med deg osv. Han flørter med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Minesveiper skrev:

Da hadde han ikke skrevet at du var pen, at han ville pakke seg inn i dyna med deg osv. Han flørter med deg.

Hmm, nei, altså, jeg kan godt si til en venn at han/hun er pen, men syns det var litt spesielt å skrive 'har noen sagt at du har utrolig fine øyne/så pen du er ' og sånn, og den med å pakke seg inn, gjorde jo at jeg begynte å tvile veldig på hva han egentlig tenker/vil frem til. 

Takk for alle andre svar også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 21.12.2016 den 11.06, AnonymBruker skrev:

Mange går også rundt i mange år og later som om de er en god venn, når deres mål er noe heeelt annet enn vennskap...

Mange menn "legger inn aksjer" hos mange kvinner, for å forhåpentligvis ha noen å få sex fra dersom tilgangen på sex andre steder plutselig skulle ta slutt.

Den er jo forsåvidt grei den, men denne fyren er angivelig på vei inn i et forhold med en han er veldig gira på selv (som er veldig gira på han) så jeg ser liksom ikke helt hans behov for å bli kjent med meg i utgangspunktet da.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil ha deg, ingen tvil!! Men om han vil bytte deg ut med hun andre, eller hva, er ikke godt å si. Hvor lenge har de vært sammen da?

Anonymkode: 2f2da...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker
På 23.12.2016 den 17.03, AnonymBruker skrev:

Han vil ha deg, ingen tvil!! Men om han vil bytte deg ut med hun andre, eller hva, er ikke godt å si. Hvor lenge har de vært sammen da?

Anonymkode: 2f2da...484

Når jeg ble kjent med han, styret de bare angivelig (men fikk et inntrykk av at de var på vei inn i et forhold) men siden han har opprettholdt denne kontakten med meg, så har jeg vært usikker på hva han egentlig ville, og om de egentlig styret så seriøst. Men har vel fått svaret mitt nå.

I romjulen snakket vi litt frem og tilbake, og han sa han skulle jobbe en del. Så spurte jeg om han kanskje ville finne på noe på nyåret. Da svarte han at det skulle vi få til, alltids tid til venner... (følte litt at han skulle gni det litt inn, han har aldri sagt det sånn før)

Plutselig under romjula har han tatt en del kontakt igjen, spesielt på kveldene/på morgen, eller når han var på jobb. Ene dagen var han på fylla, og da snappet han masse selfies, å skrev at han syns det var utrolig at han klarte å oppføre seg/skrive såpass pent med meg, på tross av at han var full. (han har da tidligere skrevet dette om at vi kunne pakket oss inn i dyna sammen, at jeg er pen, vært her å sett film, spurt hvorfor jeg ikke bootycalla han når han jeg styret med ditcha meg osv osv, alle disse tingene har han skrevet i edru tilstand)

I går snappet vi litt frem og tilbake. Jeg var veldig full, å spurte om han skulle ut. Han sa kanskje. Jo fullere jeg ble, jo mer irriterte dette opplegget meg, så jeg sendte til slutt melding om han ville ta en tur på nach til meg.. Med meg.. (ganske underliggende hva jeg mente) Disse meldingene åpnet han ikke, men svarte meg på snap, at han var/skulle med dama (var de plutselig sammen nå?) og litt annet surr. Etterhvert spurte han hvor jeg var, og om jeg ville komme dit han var, og at han hadde en singel kompis han ville jeg skulle møte. Først så har han da flørtet med meg, så har jeg bitt på, så avviser han meg, så skal han introdusere meg for en kompis? Dette ble selvfølgelig ikke veldig godt mottatt av meg, så jeg skrev at jeg trenger da overhodet ikke han til å introdusere meg for kompiser av han, men selvfølgelig kan jeg sikkert møte dere, men hvis han kompisen din ikke er noe for meg, så kommer jeg til å si det rett foran trynet på han, så hvis han er forberedt på å potensielt utsette kompisen sin for noe sånt, kjør på, og at jeg nå er dritt lei av fuckboys og faenskap. Og at jeg skal møte en venn av meg etterpå. 

Da svarte han; tror ikke kompisen min er noe for deg jeg.. (tror han oppfattet meg som dønn frekk, og det er i grunn ikke rart, det var hele poenget) Trodde du kjente meg bedre enn som så (jeg har jo ikke kjent han her veldig lenge) og at jeg fikk bare gå å møte kompisen min da. 

Så gikk tiden litt, og jeg angret litt på hele greia.. Så jeg gikk inn igjen på meldinger, å skrev at jeg ser jeg har skrivd en del piss, og at de meldingene her kan han i grunn bare drite i. Fikk til svar at ja, du har skrivd mye piss ;) (som om jeg helt uten grunnlag har prøvd meg på noe jeg overhodet ikke burde) svarte bare nei, sier du det ;) jeg blir en idiot på fylla, så du får bare slette meg da vettu, får ikke gjort noe med det uansett ;)

På morgenen fikk jeg plutselig melding om at jeg var langt i fra en idiot. Svarte med at nei, men jeg visste jeg kom til å bli det i går (nyttårsaften er generelt sett en grusom dag for meg) og at jeg tydelig har tråkka veldig feil en plass.. Fikk tilbake; åh, har du tråkka feil? Så skrev jeg at jeg mente ikke bokstavelig, men jeg har jo tydeligvis sagt/gjort noe galt. Dessuten skjedde det en del drit i går, havnet nesten i slosskamp og greier. Da svarte han bare åh, var du i slosskamp!? Og ellers har han bare fullstendig oversett alt som hadde med det andre å gjøre, og bare svart på meldinger som vanlig, like blid (bortsett fra noen timer på kvelden, hvor jeg så han var aktiv flere ganger på face, men åpnet ikke, og svarte ikke på meldingen min før halv 11 på kvelden) 

Jeg mener jo ganske bestemt at om han mener jeg hsr trådd så voldsomt over en grense jeg ikke burde, og tydeliggjort at jeg faktisk kunne tenke meg å ligge med han, burde han jo virkelig satt foten ned i dag og sagt at jeg tror du har misforstått hele opplegget, beklager, men slike ting kan du ikke si når jeg er i et forhold. Jeg fatter ikke hvorfor han bare ignorerer hele greia nå. Men jeg forsto jo heller ikke poenget med å i det hele tatt ha kontakt med meg, komme på besøk til meg på kvelden (kom ikke å si at dama vet dette), si at han vil pakke seg inn i dyna med meg, kaste godteri i munnen min under filmkvelder osv. Så klart har jeg tatt dette som flørting, men nå føler jeg meg i grunn bare som en kvalm, ekkel idiot som ikke eier grenser... 

Føler jo at han bare holder meg litt varm 'i tilfelle'.. Hva han hadde svart om han var alene, aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...