Gå til innhold

store uenigheter når det kommer til bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi har vært forlovet nå i 4 år og har nå bestemt oss for at vi vil gifte oss, til høsten.

men vi er litt uenig og usikker på flere områder.

Jeg vil definitivt ikke ha noe kirkebryllup, og tanken om samtalen før bryllupet får meg til å spy. Han vil gjerne at vi skal gifte oss i kirken hvor vi hører til. 

Jeg kunne godt tenkt meg å ta det i forbindelse med en ferie f.eks på en strand langt vekke,  det vil han også, men kan overhode ikke gifte seg uten mamma og mormor og resten av familien, for da blir de så skuffet. Selvsagt, kunne tatt med noen, men da hadde det blitt usannsynlig dyrt og det tørr jeg ikke å tenke på en gang.

Vi vil ikke på tinghuset da det føles litt lite og det er full fant inn og ut. 

Begge 2 ønsker en stor fest med familie og venner og jeg ønsker meg en skikkelig fin kjole, men som må passe til anledningen.  Det jeg mener med dette er at blir det I Syden på stranden vil jeg nok ha en noen enklere kjole som ikke er like "kostbar".

Noen erfaringer som vil dele?

Har bare vært i 4 bryllup og to av de da jeg var veldig liten så har jo ingen ide eller noen ting om hvordan dette skal gjøres .

Anonymkode: aec17...32f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å ha en intim seremoni på f.eks ferie, komme tilbake, og ha en stor fest med venner og familie? Da får jo begge to litt av det dere vil ha. Om det er viktig med hans familie der, så burde de kunne betale selv mener nå jeg.

Gift deg i florete kjole på stranden langt bort, og ha en "ordentlig" fest når dere kommer tilbake? Dessuten, familien hans burde også forstå.

• Liker 3
Skrevet

Jeg giftet meg i utlandet og på den store festen her i Norge hadde en liten overraskelse til gjestene - en mini-seremoni som til ca 15 minutter gjort av en prest fra sjømannskirke (du kan jo få en fra humanisk forbund å gjøre det og).  Hadde bryllupskjolen og alt tilbehør :)  Veldig fin og gøy for alle som kunne ikke være med oss på den store reisen. 

Anonymkode: e1276...dc6

• Liker 1
Skrevet

litt skrivefeil der! 

Anonymkode: e1276...dc6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...