Gå til innhold

Borderline/Emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse og graviditet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Er det noen der ute med emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse/borderline personality disorder som har eller er gravid som kan fortelle noe om hvordan dette opplevdes? Ble det verre, bedre, hvordan klarte du å behandle din partner eller andre i den tiden? 

Anonymkode: d5727...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye bedre. Graviditeten/barnet, er ikke problemet, problemet er om omgivelsene har tenkt å støtte deg og gi deg trygghet, eller bruke diagnosen mot deg og dømme deg som uskikket som mor i kraft av den, før du har prøvd.

Hvis du har gode folk rundt deg, som støtter deg og som du vet du kan stole. Kan det gå veldig bra. 

Hvis du ikke har det: prøv å få det og kvitt deg med dem du ikke kan stole på og som gjør deg utrygg. 

Anonymkode: 547b1...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du i alle fall har selvinnsikt nok til å få hjelp/behandling. Min mor har den diagnosen, men nektet å innse at det var noe galt med henne. Hun duret frem på sin destruktive måte i alle år og ødela oppveksten min! Jeg har nå i voksen alder (25) kuttet henne helt ut med et ønske om å aldri se henne igjen. 

Anonymkode: 868f1...692

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tenkt nøye gjennom hvordan det påvirker deg å bli utsatt for lite og avbrutt søvn, samt emosjonelt stress, noe som slettes ikke er uvanlig i babytiden. 

Graviditeten er en ting, barseltiden og småbarnsperioden noe helt annet. 

Anonymkode: f8985...e47

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...