Gå til innhold

Hvorfor gidder egentlig kvinner å arbeide hardt?

Anbefalte innlegg

Gjest Jonasmann
Skrevet

Kvinner er kjønnet som er født med gull under magesekken, med andre ord livmor. Det jeg mener med det er at de er sikkret seg et minimum i livet kun ved å eksistere. Dette er fordi det er en mann som vil akseptere deg, og gi en viss inntekt uansett hva som skjer (om du flytter på deg naturligvis, om du bor i Oslo er det for mange kvinner). Mange vil hevde at dette ikke er en trygg vei å gå pga at mange blir skilt, men faktum er at 2/3 + av alle skilsmisser blir tatt ut av kvinnen i forholdet. 

En mann må så klart arbeide hardt og utdanne seg, for ellers blir han ikke akseptert. Så da er spørsmålet, hvorfor gidder egentlig kvinner flest å arbeide hardt? De arbeider hardere enn de fleste menn i dag kan det virke som :ac:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rett fra r9k. Håper du rakk å skifte sokker før du logget på her

Anonymkode: 95b00...8aa

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Jonasmann skrev:

Kvinner er kjønnet som er født med gull under magesekken, med andre ord livmor. Det jeg mener med det er at de er sikkret seg et minimum i livet kun ved å eksistere. Dette er fordi det er en mann som vil akseptere deg, og gi en viss inntekt uansett hva som skjer (om du flytter på deg naturligvis, om du bor i Oslo er det for mange kvinner). Mange vil hevde at dette ikke er en trygg vei å gå pga at mange blir skilt, men faktum er at 2/3 + av alle skilsmisser blir tatt ut av kvinnen i forholdet. 

En mann må så klart arbeide hardt og utdanne seg, for ellers blir han ikke akseptert. Så da er spørsmålet, hvorfor gidder egentlig kvinner flest å arbeide hardt? De arbeider hardere enn de fleste menn i dag kan det virke som :ac:

Og du er.. 17 år..?

Anonymkode: 4aa3b...976

• Liker 1
Skrevet

Enig, synes det blir for dumt når kvinner liksom skal forsørge familien, og av ren egoisme kaste bort tiden sin på utdanning som heller til fordel kunne vært brukt på å rydde huset og tilfredstille sin mann.

Anonymkode: eed65...46a

• Liker 3
Gjest Jonasmann
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du er.. 17 år..?

Anonymkode: 4aa3b...976

24 år

Skrevet

Du må vokse opp.

Anonymkode: 09150...3a9

• Liker 2
Skrevet

Hadde gladelig overlevd på livmoren min om det var et reellt valg, dessverre har jeg ikke inntrykk av at menn har lyst å ta vare på meg, eller har noe som helst ønske om å fylle livmoren min med barn. Tvert i mot har jeg inntrykk av at livmoren min er menns største frykt fordi med den kommer ansvar. 

Anonymkode: 424ba...754

• Liker 33
Skrevet

Fordi jeg liker å være selvstendig. Liker å tjene egne penger som jeg har stått på for å tjene, liker å reise, innimellom kjøpe pene klær, sko og sminke og masse mer :)

• Liker 12
Skrevet
2 timer siden, Jonasmann skrev:

Hvordan skal jeg ellers kunne livnære meg? Jeg har vært eneansvarlig for flere barn i mange år. Hvordan skulle det vært for dem hvis jeg ikke hadde hatt arbeid? Nå er de voksne, og jeg har bare meg selv å sørge for og trenger ikke å drive meg selv så hardt.

• Liker 11
Gjest Jonasmann
Skrevet
11 timer siden, Arabella skrev:

Hvordan skal jeg ellers kunne livnære meg? Jeg har vært eneansvarlig for flere barn i mange år. Hvordan skulle det vært for dem hvis jeg ikke hadde hatt arbeid? Nå er de voksne, og jeg har bare meg selv å sørge for og trenger ikke å drive meg selv så hardt.

Ja, naturlig nok. Jeg tenkte helst på unge kvinner som kan finne en mann de er sikkre på ikke reiser. Må være et ekstremt enkelt liv.

Skrevet
1 minutt siden, Jonasmann skrev:

Ja, naturlig nok. Jeg tenkte helst på unge kvinner som kan finne en mann de er sikkre på ikke reiser. Må være et ekstremt enkelt liv.

Jeg tror de aller fleste kvinner vil være økonomisk selvstendige og ikke være prisgitt en manns herredømme.

• Liker 21
Gjest Jonasmann
Skrevet
Akkurat nå, Arabella skrev:

Jeg tror de aller fleste kvinner vil være økonomisk selvstendige og ikke være prisgitt en manns herredømme.

Mente heller ikke at de ikke skulle ha noen utdanning eller arbeid. Det jeg tenkte på er at mange tar høyere utdanning, svært lange utdanninger. Hvorfor ikke være litt latere? Du er jo ikke prisgitt en manns herredømme om en har et yrke å gå til, eks. etter videregående utdanning.

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet
14 timer siden, Jonasmann skrev:

Så da er spørsmålet, hvorfor gidder egentlig kvinner flest å arbeide hardt?

Av samme grunn som menn kanskje? At noen syns det er spennende, morsomt, utfordrende? 

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet (endret)
16 minutter siden, Jonasmann skrev:

Hvorfor ikke være litt latere? 

Hvorfor det? 

Endret av Wanda Maximoff
Skrevet

Får jeg vekslet inn min gullbelagte livmor i banken? Hva er kursen på gull om dagen? Cash is king!!  :danse:

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, Jonasmann skrev:

Livmor under magesekken? :fnise: Jeg foreslår at du leser deg opp om kvinners anatomi.

• Liker 9
Skrevet
4 timer siden, Wanda Maximoff skrev:

Hvorfor det? 

Fordi de ikke trenger det, mange unge jenter sliter emosjonelt og psykisk (mye pga det harde arbeidet), de får høyere krav til menn fordi de selv har arbeidet hardt osv. Det er mange grunner.

Anonymkode: 2b219...528

Gjest Jonasmann
Skrevet
3 timer siden, Arabella skrev:

Livmor under magesekken? :fnise: Jeg foreslår at du leser deg opp om kvinners anatomi.

Det er jo i realiteten under magesekken, selv om det kanskje ikke er rett under :)

Skrevet

Fordi det finnes så inn i h... mange tullinger man under ingen omstendighet ønsker å være økonomisk avhengig av! :nigo:

• Liker 17
Gjest Jonasmann
Skrevet
4 timer siden, canacas skrev:

Får jeg vekslet inn min gullbelagte livmor i banken? Hva er kursen på gull om dagen? Cash is king!!  :danse:

Du er sikkret på de fleste plan om du har livmor, grei personlig og ser grei ut (95 prosent av kvinner passer denne beskrivelsen).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...