AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #21 Skrevet 21. desember 2016 Blir spennende å sjekke i dag, nest siste sjanse. Juleposten, minutt for minutt Men får ikke så høye forventninger av å lese på Postens facebook-sider. Noen der som skriver at pakken deres har vært tur/retur Oslo-Bergen 8 ganger! Helt utrolig at sånt kan skje. Synd det ikke er sporing på mine så jeg kunne sett hvor bereist de er blitt denne julen Anonymkode: 9b805...38f
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #22 Skrevet 21. desember 2016 Bestilte julegaver på nett på lørdag og søndag. Det jeg bestilte på lørdag kom i går og det jeg bestilte på søndag kom i dag. Superfornøyd med posten 😊👍🏻! Anonymkode: e862f...8ea 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #23 Skrevet 21. desember 2016 Bestilte fra kappahl 12/12 og hm 9/12 de kom frem til postkontoret i dag. Kan ikke klage på posten, de har brukt 3 og 4 dager. Nettbutikkene derimot... Anonymkode: b0ceb...d76 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #24 Skrevet 21. desember 2016 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bestilte fra kappahl 12/12 og hm 9/12 de kom frem til postkontoret i dag. Kan ikke klage på posten, de har brukt 3 og 4 dager. Nettbutikkene derimot... Anonymkode: b0ceb...d76 Min ene pakke ble sendt for over seks uker siden, så med mindre nettbutikken lyver så må den ha blitt borte i posten et sted. I dag kom omsider en pakke bestilt for tre uker siden, så da blir det en gave mindre å nødkjøpe i hvert fall. Men tror nok jeg helst styrer unna netthandel til julegaver heretter. Glad jeg ikke er avhengig av å sende pakker i post selv i tillegg. Nå kan jeg fortsatt redde meg inn, men trodde aldri jeg skulle bli en av de som haster desperat rundt i butikkene på llille julaften. Anonymkode: 9b805...38f
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #25 Skrevet 22. desember 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Blir spennende å sjekke i dag, nest siste sjanse. Juleposten, minutt for minutt Men får ikke så høye forventninger av å lese på Postens facebook-sider. Noen der som skriver at pakken deres har vært tur/retur Oslo-Bergen 8 ganger! Helt utrolig at sånt kan skje. Synd det ikke er sporing på mine så jeg kunne sett hvor bereist de er blitt denne julen Anonymkode: 9b805...38f Hehe så der inne selv og der var det mye klaging,men jeg tror det er litt typisk da at fb-sider til bedrifter har mange kommentarer enten når det skal klages eller når det er konkurranser og folk kan få noe gratis..I usa er de bedre på å gi ros men I Norge så er vi flinke til å klage. Men du som skrev at posten blir ikke hentet på pib,det er vel da kundene som skal hente ut pakkene sine?Hentet selv en pakke på fredag og det var jo stappa fullt. Er ikke rart folk ikke får post når de ikke henter....på Hente mld min sto det t.o.m at de ba om at pakken skulle hentes fortest mulig pga mye post.. Ja vi får jo problemer på vinteren spesielt transport men det er da feks stengte veier,omkjøring etc. Anonymkode: 2ddc5...1d7 1
Aamu Skrevet 22. desember 2016 #26 Skrevet 22. desember 2016 Jeg sendte julekort 16.12, og de har i hvert fall ikke kommet frem!
ops2 Skrevet 22. desember 2016 #27 Skrevet 22. desember 2016 (endret) Alt blir sortert på bånd/leses elektronisk. Bruk helst ikke rød eller grønn tusj. Scanningen leser ikke slike farger. Rød konvolutt skjuler også skriften godt. Det maskinen ikke leser, må kodes manuelt. Bruk helst hvit/lys konvolutt/eske/papir, svart eller blå skrift, dropp all pynt som stikker ut. Kun flate klistremerker som pynt. Selv om du skriver "forsiktig" på julepakken, går den på rullebånd og detter i container. Bruk fast papir som ikke går i stykker. Sjekk at du har riktig postnummer. Det sitter ikke folk som har alle landets postnummer i hodet på postterminalene, mest innleide vikarer. Skriver du 7980 Vega, ikke 8980 Vega, så går sendingen til 7980 Terråk. Har du ikke 100% riktig gateadresse, så går brevet til søk. Nytter ikke å droppe gateadresse lenger. Postbudet får tilrettelagt posten fra postterminalen. Det ligger igjen 70 kassetter med post som skal søkes opp manuelt på min enhet. 1 kassett = ca en flytteeske. Det jobbes søndag, det jobbes natt. Men det blir ikke søkt på alle mulige skrivemåter av navnet. Mye går i retur på grunn av dette. Dette var for innenriks. For utlandet, vel, jeg brukte AliExpress Premium shipping og pakken ble sendt 15. desember og kom fram i går, 21. desember. Hadde jeg brukt gratis frakt, ville den sikkert ligget igjen flere steder både her og der. 【- - 】Delivered - Signed for by : - - - 2016-12-21 11:33:00 【- - - NORW】With delivery courier 2016-12-21 10:57:00 【- - - NORW】Arrived at Delivery Facility in - - - NORWAY 2016-12-21 08:50:00 【OSLO - NORWAY】Departed Facility in OSLO - NORWAY 2016-12-21 08:50:00 【OSLO - NORWAY】Processed at OSLO - NORWAY 2016-12-21 08:21:00 【OSLO - NORWAY】Clearance processing complete at OSLO - NORWAY 2016-12-21 07:54:00 【OSLO - NORWAY】Arrived at Sort Facility OSLO - NORWAY 2016-12-21 07:15:00 【OSLO - NORWAY】Customs status updated 2016-12-21 06:22:00 【COPENHAGEN - DEN】Departed Facility in COPENHAGEN - DENMARK 2016-12-21 06:20:00 【COPENHAGEN - DEN】Transferred through COPENHAGEN - DENMARK 2016-12-21 04:01:00 【LEIPZIG - GERMAN】Departed Facility in LEIPZIG - GERMANY 2016-12-20 23:23:00 【LEIPZIG - GERMAN】Processed at LEIPZIG - GERMANY 2016-12-20 20:31:00 【LEIPZIG - GERMAN】Arrived at Sort Facility LEIPZIG - GERMANY 2016-12-19 20:56:00 【HONG KONG - HONG】Processed at HONG KONG - HONG KONG 2016-12-19 20:46:00 【HONG KONG - HONG】Arrived at Sort Facility HONG KONG - HONG KONG 2016-12-19 18:26:00 【HONG KONG - HONG】Departed Facility in HONG KONG - HONG KONG 2016-12-19 16:52:00 【HONG KONG - HONG】Shipment picked up 2016-12-16 20:37:21 Received by line-haul successful 2016-12-16 14:04:00 【HONG KONG - HONG】Shipment information received China Original Country 2016-12-16 15:37:21 Outbound in sorting center 2016-12-16 15:07:21 Inbound in sorting center 2016-12-15 23:11:48 Accepted by carrier 2016-12-15 17:57:19 Waiting for pick up Endret 22. desember 2016 av ops2 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #28 Skrevet 22. desember 2016 1 time siden, ops2 skrev: Alt blir sortert på bånd/leses elektronisk. Bruk helst ikke rød eller grønn tusj. Scanningen leser ikke slike farger. Rød konvolutt skjuler også skriften godt. Det maskinen ikke leser, må kodes manuelt. Bruk helst hvit/lys konvolutt/eske/papir, svart eller blå skrift, dropp all pynt som stikker ut. Kun flate klistremerker som pynt. Selv om du skriver "forsiktig" på julepakken, går den på rullebånd og detter i container. Bruk fast papir som ikke går i stykker. Mange gode tips for avsender, men hjelper ikke oss som fortsatt venter på mottak ikke kommet noe i dag heller, skal sjekke igjen senere i kveld tilfelle postmannen ikke har vært her. Men jeg har en sterk følelse av at de ikke kommer hver dag lenger, posten har en tendens til å klumpe seg sammen på en eller to dager, og ellers kommer det ingenting. Anonymkode: 9b805...38f
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #29 Skrevet 22. desember 2016 Jeg bestilte en julegave den 25 november, fra England, som jeg enda venter på. Har egentlig gitt opp håpet. Nettbutikken brukte en uke på å sende pakken, men lovde den skulle være fremme 9. desember. Hjelper ikke akkurat at butikken sendte uten sporing og bruker mange dager på å svare på mail. Anonymkode: 57a60...b11
ops2 Skrevet 22. desember 2016 #30 Skrevet 22. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Mange gode tips for avsender, men hjelper ikke oss som fortsatt venter på mottak ikke kommet noe i dag heller, skal sjekke igjen senere i kveld tilfelle postmannen ikke har vært her. Men jeg har en sterk følelse av at de ikke kommer hver dag lenger, posten har en tendens til å klumpe seg sammen på en eller to dager, og ellers kommer det ingenting. Anonymkode: 9b805...38f Jeg vet det er for sent i år. Hvis du har bestilt noe, dobbeltsjekk at adressen er 100% rett. Kanskje den ligger og skal søkes opp. Det er for jævlig at det er slutt på ombæring av post lørdag. Det som ikke kommer i morgen, kommer ikke fram til jul. DHL kjører nok julaften formiddag? Vet ikke hva Postnord/Mypack gjør.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #31 Skrevet 22. desember 2016 Gå inn på dagbladet.no nå. Der er det artikkel om nettopp dette. 300 000 pakker som venter på at folk skal hente dem. Er ikke rart det blir problemet og sprengt kapasitet når det bugner av pakker på alle postkontor og pib....og ikke fortell meg at 300.000 personer ikke har fått Hente melding....gå og spør etter pakkene deres folkens!👍👍 Anonymkode: 2ddc5...1d7 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #32 Skrevet 22. desember 2016 21 minutter siden, ops2 skrev: Jeg vet det er for sent i år. Hvis du har bestilt noe, dobbeltsjekk at adressen er 100% rett. Kanskje den ligger og skal søkes opp. Det er for jævlig at det er slutt på ombæring av post lørdag. Det som ikke kommer i morgen, kommer ikke fram til jul. DHL kjører nok julaften formiddag? Vet ikke hva Postnord/Mypack gjør. Bring har express over natt så mulig å få sendt nå også😄 Anonymkode: 2ddc5...1d7 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #33 Skrevet 22. desember 2016 38 minutter siden, ops2 skrev: Jeg vet det er for sent i år. Hvis du har bestilt noe, dobbeltsjekk at adressen er 100% rett. Kanskje den ligger og skal søkes opp. Det er for jævlig at det er slutt på ombæring av post lørdag. Det som ikke kommer i morgen, kommer ikke fram til jul. DHL kjører nok julaften formiddag? Vet ikke hva Postnord/Mypack gjør. Adressen er lagret, dette er firma jeg bestiller fra ofte. Pleier ta 1-2 uker, nå er det snart to måneder. 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gå inn på dagbladet.no nå. Der er det artikkel om nettopp dette. 300 000 pakker som venter på at folk skal hente dem. Er ikke rart det blir problemet og sprengt kapasitet når det bugner av pakker på alle postkontor og pib....og ikke fortell meg at 300.000 personer ikke har fått Hente melding....gå og spør etter pakkene deres folkens!👍👍 Anonymkode: 2ddc5...1d7 Står faktisk mange på facebook som har ventet og ventet, og så har det vist seg at pakken lå posten. Jeg vet ikke, men jeg er sikkert ikke den eneste som ikke har tid til å stå i kø på posten hver dag hvis de ikke sender ut melding. Kan ikke tenke meg at de ønsker alle som venter på en pakke stående i kø før de får melding heller. De pakkene jeg venter på er småpakker som vanligvis kommer i postkassen, men gjør den ikke det må jeg jo få hentemelding. Anonymkode: 9b805...38f
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #34 Skrevet 22. desember 2016 Dett var dett, da kom ikke pakkene til jul. Heller ingen pakkelapp. Kan ikke si jeg gleder meg til å løpe ut i butikkene lille julaften for første gang. Den ene gaven var noe hun ene virkelig ønsket seg også, spørs om jeg finner den i norske butikker på så kort varsel. Dette var kjedelig, og ikke minst dyrt. Må vel sjekke om det går an å få pengene tilbake når leveringen blir så forsinket. Anonymkode: 9b805...38f
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #35 Skrevet 22. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dett var dett, da kom ikke pakkene til jul. Heller ingen pakkelapp. Kan ikke si jeg gleder meg til å løpe ut i butikkene lille julaften for første gang. Den ene gaven var noe hun ene virkelig ønsket seg også, spørs om jeg finner den i norske butikker på så kort varsel. Dette var kjedelig, og ikke minst dyrt. Må vel sjekke om det går an å få pengene tilbake når leveringen blir så forsinket. Anonymkode: 9b805...38f Har du sjekket hos postkontoret? Anonymkode: 2ddc5...1d7 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #36 Skrevet 22. desember 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du sjekket hos postkontoret? Anonymkode: 2ddc5...1d7 Nei, står mange nok i kø der om ikke alle vi som ikke har fått pakkelapp også skulle stå der. Dessuten er det småpakker som kommer i postkassen. Anonymkode: 9b805...38f
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #37 Skrevet 22. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, står mange nok i kø der om ikke alle vi som ikke har fått pakkelapp også skulle stå der. Dessuten er det småpakker som kommer i postkassen. Anonymkode: 9b805...38f Ja vel? Du vil ikke ha mulighet til å hente ut pakken din som kanskje ligger der pga kø? Anonymkode: 2ddc5...1d7 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #38 Skrevet 23. desember 2016 Håper dere som ikke har fått pakkene deres / fått hentelapp også sjekker mailen deres ofte? Ikke alle pakkene det kommer fysisk hentelapp på nemlig, kun beskjed via mail. Har selv fått mange pakker i posten nå i desember, og et stort flertall av disse har jeg ikke fått hentelapp/sms på, kun mail med beskjed om at pakken er ankommet hentested. Pakker sendt med postnord/ mypack har jeg noen ganger ikke fått hverken sms eller mail om, men da har jeg hatt sporingsnummer og selv følgd med pakken til den har ankommet hentested. Anonymkode: 86550...3fc 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #39 Skrevet 31. desember 2016 I dag stakk jeg innom posten og spurte, og da bare så de dumt på meg og sa at uten hentekode ante de ikke om det var noen pakke der til meg. Navn gikk visst ikke å sjekke på? Nei, da så. Må vel igang å kreve refusjon på bestillingene mine over nyttår. Aldri opplevd noe sånt før med tre ulike pakker bestilt på ulike tidspunkt. En gang opplevde jeg så lang leveringstid at jeg fikk refusjon, da kom pakken likevel til slutt. Men aldri har det tatt så lang tid som dette. Anonymkode: 9b805...38f
Honey Dew Skrevet 31. desember 2016 #40 Skrevet 31. desember 2016 På 22.12.2016 den 18.09, AnonymBruker skrev: Gå inn på dagbladet.no nå. Der er det artikkel om nettopp dette. 300 000 pakker som venter på at folk skal hente dem. Er ikke rart det blir problemet og sprengt kapasitet når det bugner av pakker på alle postkontor og pib....og ikke fortell meg at 300.000 personer ikke har fått Hente melding....gå og spør etter pakkene deres folkens!👍👍 Anonymkode: 2ddc5...1d7 Dette er gjerne pakker med ufullstendig adresse og pakker som har gått i oppløsning under transporten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå