AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #1 Skrevet 18. desember 2016 Jeg vet jo det er lengre leveringstid i desember, og var derfor tidlig ute (trodde jeg) og bestilte julegaver på nett i november. Den første ble sendt for seks uker siden og har ennå ikke kommet. Er dette normalt? Vet også om et vanlig innenlands brev som ble sendt for to uker siden, ennå ikke kommet. Anonymkode: 9b805...38f
Prestekragen Skrevet 19. desember 2016 #2 Skrevet 19. desember 2016 Har du bestilt fra utlandet? Kan hende den har vært litt stuck i tollen.
Outlander Skrevet 19. desember 2016 #3 Skrevet 19. desember 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet jo det er lengre leveringstid i desember, og var derfor tidlig ute (trodde jeg) og bestilte julegaver på nett i november. Den første ble sendt for seks uker siden og har ennå ikke kommet. Er dette normalt? Vet også om et vanlig innenlands brev som ble sendt for to uker siden, ennå ikke kommet. Anonymkode: 9b805...38f Jo, dette er alt for lenge og veldig unormalt. Har du ikke sporingsnummer på det? Jeg har en jobb hvor jeg får mange pakker i løpet av november/desember og lover deg et posten rundt verden er helt ELENDIG den tiden av året. Som at plutselig, i 2016, skjønner de fortsatt ikke at de må sette tusenvis ekstra folk inn for å dekke behovet.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #4 Skrevet 19. desember 2016 25 minutter siden, Outlander skrev: Jo, dette er alt for lenge og veldig unormalt. Har du ikke sporingsnummer på det? Jeg har en jobb hvor jeg får mange pakker i løpet av november/desember og lover deg et posten rundt verden er helt ELENDIG den tiden av året. Som at plutselig, i 2016, skjønner de fortsatt ikke at de må sette tusenvis ekstra folk inn for å dekke behovet. Tro meg.Vi setter inn mange ekstra og jobber helgene (som vi ikke gjør resten av året)Jobber 24/7. Igår var jeg på vakt 12t. Idag 10t. Problemet er først og fremst plassmangel men nå har vi jo bygd ut og kjøpt opp nye steder til terminaler📮 Anonymkode: 2ddc5...1d7 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #5 Skrevet 19. desember 2016 Opplever det samme her. 2 stk brevsendinger med riktig adresse, sendt fra to ulike landsdeler for ca 2,5 uker siden har ikke kommet. Brev fra det offentlige sendt for 1,5 mnd siden har ikke kommet pga feil adr, men har heller ikke kommet avsender i retur. Lurer på hva som skjer.. Anonymkode: 39814...b1c
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #6 Skrevet 19. desember 2016 1 time siden, Prestekragen skrev: Har du bestilt fra utlandet? Kan hende den har vært litt stuck i tollen. Ja, men rart om alle skal være stuck. Sjelden det skjer til vanlig. Skjer det ikke noe innen torsdag er det vel ut og nødhandle julegaver i siste liten. Det vil være første gang for min del. Får se om noen av de forsinkede gavene kan gis til neste år da Anonymkode: 9b805...38f
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #7 Skrevet 19. desember 2016 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tro meg.Vi setter inn mange ekstra og jobber helgene (som vi ikke gjør resten av året)Jobber 24/7. Igår var jeg på vakt 12t. Idag 10t. Problemet er først og fremst plassmangel men nå har vi jo bygd ut og kjøpt opp nye steder til terminaler📮 Anonymkode: 2ddc5...1d7 Kan det skje at pakker blir liggende på bunnen av en haug mens nye hele tiden slenges oppå? Eller er det noe køsystem der. Har dessverre ikke sporing på pakkene. Anonymkode: 9b805...38f 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #8 Skrevet 19. desember 2016 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men rart om alle skal være stuck. Sjelden det skjer til vanlig. Skjer det ikke noe innen torsdag er det vel ut og nødhandle julegaver i siste liten. Det vil være første gang for min del. Får se om noen av de forsinkede gavene kan gis til neste år da Anonymkode: 9b805...38f *Oppholdt* Anonymkode: 14431...e73
Outlander Skrevet 19. desember 2016 #9 Skrevet 19. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tro meg.Vi setter inn mange ekstra og jobber helgene (som vi ikke gjør resten av året)Jobber 24/7. Igår var jeg på vakt 12t. Idag 10t. Problemet er først og fremst plassmangel men nå har vi jo bygd ut og kjøpt opp nye steder til terminaler📮 Anonymkode: 2ddc5...1d7 Ut i fra innlegget ditt, mener du at dere er nok på jobb å handtere nov/des julepost?
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #10 Skrevet 19. desember 2016 Jeg har sendt flere brev og pakker i desember. De har kommet fram mellom 3-5 dager etter at de er levert på posten. bestilt fra flere nettsider i desember og alt har kommet fram innen maks 6 dager. Fra den ene nettbutikken kunne jeg hente varene mine ca 35 timer etter bestilling. alt dette har vært mellom forskjellige landsdeler + Sverige og UK Anonymkode: fde4a...fd8 3
Mis(s)Understood Skrevet 19. desember 2016 #11 Skrevet 19. desember 2016 Noen steder tar veldig lang tid ja. Bestilte et par støttestrømper til min mor. De brukte nærmere 4,5 uke på å komme seg over Nordsjøen (antageligvis i robåt utifra tiden å regne ). De kom heldigvis torsdag i forrige uke.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #12 Skrevet 20. desember 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan det skje at pakker blir liggende på bunnen av en haug mens nye hele tiden slenges oppå? Eller er det noe køsystem der. Har dessverre ikke sporing på pakkene. Anonymkode: 9b805...38f Hehe. Det er ikke sånn det fungerer. Altså,plassmangel+ekstreme mengder post=problemer. I tillegg til nye systemer og rutiner. Pakkepost øke hele tiden. Anonymkode: 2ddc5...1d7 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #13 Skrevet 20. desember 2016 12 timer siden, Outlander skrev: Ut i fra innlegget ditt, mener du at dere er nok på jobb å handtere nov/des julepost? Noen dager ja,andre dager nei. Anonymkode: 2ddc5...1d7 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #14 Skrevet 20. desember 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hehe. Det er ikke sånn det fungerer. Altså,plassmangel+ekstreme mengder post=problemer. I tillegg til nye systemer og rutiner. Pakkepost øke hele tiden. Anonymkode: 2ddc5...1d7 Hvordan fungerer det da? La oss si, av alle pakkene som ligger på lager nå siste uken før jul, hvordan velger man ut hvem som skal få pakkene sine til jul og hvem ikke? Hører jo at noen får etter bare noen dager mens andre venter i ukevis. Ingen av pakkene kom i dag heller dessverre, men et brev jeg har ventet på i tre uker kom til slutt. To dager til nå så er det ut på nødshopping... Anonymkode: 9b805...38f 2
_popcorn_ Skrevet 20. desember 2016 #15 Skrevet 20. desember 2016 I mars sendte jeg en pakke fra Oslo og nordover, det tok nesten 2 uker. På fredag sendte jeg en liten pakke som gikk som brev fra Oslo til Trondheim, den kom fram i dag. i høst bestilte jeg to ting fra forskjellige selgere via ebay, begge ble sendt fra usa samme dag, og kom fram med 4-5 ukers mellomrom.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #16 Skrevet 20. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan fungerer det da? La oss si, av alle pakkene som ligger på lager nå siste uken før jul, hvordan velger man ut hvem som skal få pakkene sine til jul og hvem ikke? Hører jo at noen får etter bare noen dager mens andre venter i ukevis. Ingen av pakkene kom i dag heller dessverre, men et brev jeg har ventet på i tre uker kom til slutt. To dager til nå så er det ut på nødshopping... Anonymkode: 9b805...38f Altså pakkene ligger ikke på lager og man velger ikke ut noen pakker som får reise videre😄 De kommer inn,blir sortert og sendes ut. Det er jo enkelte pakker som er prioritert foran andre fordi dette er viktigere pakker som kunden også har betalt for men 90% av de pakkene Privat kunder sender er jo Norgespakker som da ikke er prioritert. Prioritert er feks medisiner osv. Logistikk er jo et system feks så har bilene faste utkjøringstidspunkter. Sender du en pakke som er sortert kl 13 og bilen den skal på går kl 23 så går den da,ikke tidligere (selvfølgelig er det satt opp ekstra biler nå I jula da...) Det er som når du tar T-banen,går den 21 30 så går den da,kommer ikke en 21 20 for å plukke opp folk som venter. Fra feks nord Norge blir mye sendt via tog til oslo og alle vet jo at tog derfra kan ta 12 timer så må det hentes fra toget,kjøres på terminal,sorteres og kjøre ut med riktig bil. Noen vil nok tro at fordi de ikke har fått sin pakke så er det brist og problemer men når vi som jobber her vet at 98% kommer frem til angitt tid så er det slik det er. Får håpe du får pakken din snart. Kan være mye som har skjedd OM den ikke har kommet. Det kan være veldig mange grunner til det. Anonymkode: 2ddc5...1d7 4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #17 Skrevet 20. desember 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså pakkene ligger ikke på lager og man velger ikke ut noen pakker som får reise videre😄 De kommer inn,blir sortert og sendes ut. Får håpe du får pakken din snart. Kan være mye som har skjedd OM den ikke har kommet. Det kan være veldig mange grunner til det. Anonymkode: 2ddc5...1d7 Men ett eller annet sted må de jo bli liggende uten å komme seg videre av en eller annen grunn. Mens andre pakker fyker forbi i køen. Men den eneste lærdommen jeg kan ta er vel å bestille på sommeren neste år Anonymkode: 9b805...38f
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #18 Skrevet 20. desember 2016 På 19.12.2016 den 17.47, AnonymBruker skrev: Tro meg.Vi setter inn mange ekstra og jobber helgene (som vi ikke gjør resten av året)Jobber 24/7. Igår var jeg på vakt 12t. Idag 10t. Anonymkode: 2ddc5...1d7 Jeg har selv jobbet i posten i mage år, og da jobbet vi døgnet rundt hele året, med ekstra bemanning i hele desember. At det ikke er slik hele året lenger er forsåvidt greit, det er ikke nødvendig med natt- og helgejobbing når behovet ikke er det. Men jeg ble faktisk sjokkert da jeg fikk vite at det ikke ble hentet post fra postkontor/post i butikk i tidsrommet mellom kl 16 fredag, og kl 16 mandag, ikke engang nå i høysesongen! De som sorterer posten kan ikke klandres for dette, de gjør så godt de kan, men ledelsen bør ta en evaluering etter jul for å se om sparetiltakene har gått på bekostning av effektiviteten. Anonymkode: a1b38...1d6 2
Outlander Skrevet 21. desember 2016 #19 Skrevet 21. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har selv jobbet i posten i mage år, og da jobbet vi døgnet rundt hele året, med ekstra bemanning i hele desember. At det ikke er slik hele året lenger er forsåvidt greit, det er ikke nødvendig med natt- og helgejobbing når behovet ikke er det. Men jeg ble faktisk sjokkert da jeg fikk vite at det ikke ble hentet post fra postkontor/post i butikk i tidsrommet mellom kl 16 fredag, og kl 16 mandag, ikke engang nå i høysesongen! De som sorterer posten kan ikke klandres for dette, de gjør så godt de kan, men ledelsen bør ta en evaluering etter jul for å se om sparetiltakene har gått på bekostning av effektiviteten. Anonymkode: a1b38...1d6 DETTE
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #20 Skrevet 21. desember 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Men ett eller annet sted må de jo bli liggende uten å komme seg videre av en eller annen grunn. Mens andre pakker fyker forbi i køen. Anonymkode: 9b805...38f Nå vet jeg ikke hvordan det fungerer i dag, men jeg går ut i fra at det ikke er storte forskjellen mellom da og nå. Da jeg jobbet med sortering ble alle brev og pakker sortert i den rekkefølgen de kom inn til oss. Ekspresspakkene hadde en egen sortering, og ble prioritert ved avsending fra terminalen, men det gikk ikke ut over sorteringen og forsendelsen av de ordinære pakkene. Hvis brevet/pakken ble sen var det fordi det var mange foran i køen. "Først inn, først ut". Et brev eller en pakke blir aldri lagt til siden mens andre fyker forbi i køen. (Unntak hvis det er sendt som B-post, da A-post blir prioritert, men normalt sett skal det også B-post være fremme innen en uke) Det hender at uhell skjer, at innpakningen blir ødelagt, og da kan det være vanskelig å finne mottaker. Det hender også at en liten pakke kan falle i mellom sekker/traller, men da blir det vanligvis oppdaget ved pakking til forsendelse, og pakken må vente med å bli sendt med neste bil, men det var veldig sjeldent den gang jeg jobbet der, og jeg kan ikke tro at det fungerer annerledes i dag. Blir det forsinkelser, skyldes det vanligvis treghet fra avsender, feil adresse, eller forsinkelser under transport. Anonymkode: a1b38...1d6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå