AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #1 Skrevet 18. desember 2016 Og er blitt singel? Har noen "fasit" på det? Vil ikke splitte mine barn. Ex nr 1 er ikke skikket til å ha samvær mer enn annenhver helg, ex nr 2 vil ikke være helgepappa, han vil minimum ha 50% samvær..Brudd var egentlig det siste jeg ønsket denne gang, men kan ikke tvinge min ex-samboer til å bli igjen. Må jeg da bare "gi" fra meg yngste barnet på 2 år annenhver uke? Og ha den eldste sammen med meg hele tiden utenom annenhver helg? Må fikse arbeidstider, kan muligens ikke fortsette studiene mine da jeg har pendlet noe frem til nå ifb med studiet. Stiller ikke søskenrelasjoner sterkt når det gjelder samværsfordeling, hva tror dere de på mekling vil mene om dette? Anonymkode: c0a57...1e3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #2 Skrevet 18. desember 2016 2 år er for tidlig for 50/50 deling Men på sikt så må barnet over på 50/50 så lenge faren er oppegående. Barn nr 2 skal ikke lide for at far til nummer 1 ikke er i stand til å ha barnet mer. Forhåpentligvis kommer dere til en grei ordning der barna får tilbrakt så mye tid som mulig sammen når de er hos deg. Sånn er det når man går inn og ut av forhold med alt som følger med. Anonymkode: 27171...6fc 5
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #3 Skrevet 18. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 2 år er for tidlig for 50/50 deling Men på sikt så må barnet over på 50/50 så lenge faren er oppegående. Barn nr 2 skal ikke lide for at far til nummer 1 ikke er i stand til å ha barnet mer. Forhåpentligvis kommer dere til en grei ordning der barna får tilbrakt så mye tid som mulig sammen når de er hos deg. Sånn er det når man går inn og ut av forhold med alt som følger med. Anonymkode: 27171...6fc Hehe, den var da LITT unødvendig? Begge mine barn er fått i langvarige forhold. Barnefar nummer to er en oppegående fyr han altså, og en flink pappa. Det eldste barnet sin far er ikke det, dessverre. Anonymkode: c0a57...1e3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #4 Skrevet 18. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: 2 år er for tidlig for 50/50 deling Men på sikt så må barnet over på 50/50 så lenge faren er oppegående. Barn nr 2 skal ikke lide for at far til nummer 1 ikke er i stand til å ha barnet mer. Forhåpentligvis kommer dere til en grei ordning der barna får tilbrakt så mye tid som mulig sammen når de er hos deg. Sånn er det når man går inn og ut av forhold med alt som følger med. Anonymkode: 27171...6fc Det er tydelig at du ikke er skikket til å svare på denne typen spørsmål. Og barnet MÅ ikke over på 50/50 da søsken også veier tungt. Anonymkode: 8c3bb...354 4
Zienna Skrevet 18. desember 2016 #5 Skrevet 18. desember 2016 Som jeg ser det er du nødt til å la den yngste bli kjent med pappaen sin. Det er også barnets juridiske rett, som du skal legge til rette for. Når den yngste er hos pappaen sin, vil den eldste være sammen med deg. Klart han/hun vil undre seg, om de føler seg som søsken. Her har du en pedagogisk jobb å gjøre. Etter hvert, når den yngste blir større, vil pappaen forstå at de to små er knyttet til hverandre. Er han oppegående, vil han invitere begge barna til seg.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #6 Skrevet 18. desember 2016 Jeg skjønner ikke helt hvordan du mener søskenrelasjonen skal spille inn her? Mener du at faren til den eldste også skal ha 50% samvær (til tross for at du sier han ikke er skikket til det) eller at faren til den yngste også skal ha samvær med den eldste, som ikke er hans barn? Barna dine har to forskjellige fedre med forskjellige forutsetninger og samværsønsker/-muligheter, det får du ikke endret på uansett hvor gjerne du vil. Anonymkode: e8bad...bbc 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #7 Skrevet 19. desember 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke helt hvordan du mener søskenrelasjonen skal spille inn her? Mener du at faren til den eldste også skal ha 50% samvær (til tross for at du sier han ikke er skikket til det) eller at faren til den yngste også skal ha samvær med den eldste, som ikke er hans barn? Barna dine har to forskjellige fedre med forskjellige forutsetninger og samværsønsker/-muligheter, det får du ikke endret på uansett hvor gjerne du vil. Anonymkode: e8bad...bbc Nei? Aner ikke hva som er best. Han er da som en far for den eldste og har vært i livet hennes i mange år, er da litt samvær så galt? 50% samvær er jeg enig i, ikke rett han skal ha samvær halve mnd når han ikke er hennes biologiske far. Anonymkode: c0a57...1e3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #8 Skrevet 19. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei? Aner ikke hva som er best. Han er da som en far for den eldste og har vært i livet hennes i mange år, er da litt samvær så galt? 50% samvær er jeg enig i, ikke rett han skal ha samvær halve mnd når han ikke er hennes biologiske far. Anonymkode: c0a57...1e3 Du kan ikke hverken pålegge, forvente eller kreve at han skal ha samvær med eldstemann. Men hvis han vil ha litt innimellom for å være grei, så er jo det bare positivt. Anonymkode: ebd1d...b13 1
Peter007 Skrevet 19. desember 2016 #9 Skrevet 19. desember 2016 (endret) Nå er det slik at det ikke er du Ts. som bestemmer samværet alene. Vil den ene far ha mye samvær, og den andre lite /ikke noe kan du ikke stoppe noen av delene. Du plikter å behandle de to barna, som individer individuelt. Du kan ikke stoppe høyt samvær, eller delt bosted på det ene barnet med begrunnelse I at det andre barnets forhold. Dette vil du ikke komme langt med juridisk. Det er vel noe du bare må innse at mennesker er forskjellig, og ta konsekvensene av dine handlinger. Du kan ikke skyve dine valg over på andre. Det virker være dette du er I ferd med å gjøre. Endret 19. desember 2016 av Peter007 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå