AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #1 Skrevet 18. desember 2016 Og hvor ofte får den/de det? Anonymkode: 77e24...e75
Krokanis Skrevet 18. desember 2016 #2 Skrevet 18. desember 2016 Felleskjøpets snaddermix😊 Får en bit ca annenhver dag, gjerne i forbindelse med at hun skal være alene hjemme noen timer, eller hvis vi er på besøk og vil at hun skal ligge rolig
Tabris Skrevet 19. desember 2016 #3 Skrevet 19. desember 2016 Fryst kotelett eller fryst kong. Førstnevnte får han et par ganger i året, sistnevnte når han skal være hjemme alene en stund, jeg er syk eller annet som gjør at det ikke skjer så mye.
DysterPytten Skrevet 19. desember 2016 #4 Skrevet 19. desember 2016 Egentlig ingenting men det han oftest vil ha en nötskiver fra dogman. Får kjøpt det på xxl og plantasjen her hvor jeg bor.
MrsPiggyBank Skrevet 19. desember 2016 #5 Skrevet 19. desember 2016 Min elsker alt som er mat, men jeg liker å gi frossen Kong når hun er alene og bullysticks (tørket oksepenis - ugh) en gang i blandt (max en gang i uka eller annenhver). Hun elsker frukt, og får av og til små biter av banan/eple/gulrot/jordbær når jeg spiser det. Samme med peanøttsmør og yogurt - bruker de til å forsegle Kong's av og til, eller til overtalelse (brukte det mye når vi trente på å klippe klør, og smurte det inni buret hennes de første gangene hun kjørte bil). Elsker ideen om en frossen kjøttbit - det skal jeg prøve! Som trenings-snacks når vi er ute eller trener i distraherende omgivelser bruker jeg gjerne grillpølse, tørrfôr med tran på, kyllingbiter eller ost. Hjemme og i mindre krevende situasjoner går det mest i tørrfôr og frokostblanding - har funnet noen fullkorns peanøttkuler som er veldig populære og koster ca ingenting. Synes vanlig hundegodis er dyrt og/eller har litt vel lang ingrediensliste, og unødvendig når hunden min motiveres av smuler av hva som helst
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #6 Skrevet 19. desember 2016 Tørket oksepenis. Foretrekker å kjøpe den som er vasket for den lukter ikke så mye, men de er så dyre så ender stort sett opp med uvasket fra den nærmeste butikken Anonymkode: 41740...324
Sugerøret Skrevet 19. desember 2016 #7 Skrevet 19. desember 2016 (endret) Min elsker : Naturlig tørket grisehaler/ører. Oksehale som er rå og frossent.Eller frossen nakkekotelett,Tørrfisk Dette får han 3 ganger i uka ca gir ikke disse "beina" av pressed hud Endret 19. desember 2016 av Kårky 1
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 19. desember 2016 #8 Skrevet 19. desember 2016 Tørrfisk og oksehale-biter, fårikålkjøtt med bein, og bein fra lammelår med litt kjøtt på (rått). Kylling og kalkun i alle former, bruker tørkede rå kyllin- og kalkunbiter for ekstra gode trenings-godbiter. Hun får noe av dette hver dag, det er en del av maten hennes. Gir av og til tørrfisk for særlig bra adferd som jeg vil ha mere av hjemme, f.ex. komme kjapt inn når jeg roper etter hun har vært ute på egen hånd og tisset. Gir av og til frossen Kong når jeg husker på å fylle en.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #9 Skrevet 2. januar 2017 På 12/19/2016 den 14.59, MrsPiggyBank skrev: Min elsker alt som er mat, men jeg liker å gi frossen Kong når hun er alene og bullysticks (tørket oksepenis - ugh) en gang i blandt (max en gang i uka eller annenhver). Hun elsker frukt, og får av og til små biter av banan/eple/gulrot/jordbær når jeg spiser det. Samme med peanøttsmør og yogurt - bruker de til å forsegle Kong's av og til, eller til overtalelse (brukte det mye når vi trente på å klippe klør, og smurte det inni buret hennes de første gangene hun kjørte bil). Elsker ideen om en frossen kjøttbit - det skal jeg prøve! Som trenings-snacks når vi er ute eller trener i distraherende omgivelser bruker jeg gjerne grillpølse, tørrfôr med tran på, kyllingbiter eller ost. Hjemme og i mindre krevende situasjoner går det mest i tørrfôr og frokostblanding - har funnet noen fullkorns peanøttkuler som er veldig populære og koster ca ingenting. Synes vanlig hundegodis er dyrt og/eller har litt vel lang ingrediensliste, og unødvendig når hunden min motiveres av smuler av hva som helst Nøtter skal ikke gis til hunder, så det ville jeg vært forsiktig med. Anonymkode: 01a51...004 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #10 Skrevet 2. januar 2017 Når hun skal være alene hjemme eller før leggetid får hun okseøre/lammeøre, tyggeben av grønnsaker, peanøttsmør"sticks" og gulrot, men det beste hun vet er en kong fylt med litt leverpostei. Hun får faktisk en av disse stort sett hver dag (hun er 5 mnd og det klør en del i tennene enda) Når vi trener går det i pølser, fiskekaker, skinke eller godbiter fra butikken. Anonymkode: a7f4c...0d1
Sulosi Skrevet 3. januar 2017 #11 Skrevet 3. januar 2017 Tråden er ryddet for upassende svar som strider mot norsk lov. Sulosi, mod.
MrsPiggyBank Skrevet 3. januar 2017 #12 Skrevet 3. januar 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Nøtter skal ikke gis til hunder, så det ville jeg vært forsiktig med. Anonymkode: 01a51...004 Hæ? Jeg har aldri hørt at peanøtter er feil til hunder? Det er jo hundrevis av hundesnacks med peanøtter i, og veldig vanlig å gi til hunder i andre land. Jeg har hørt at andre nøtter (på bakken) skal unngåes, men hadde fått det for meg at det var fordi nøttene kunne ha mugg osv på seg, skallet er hardt og de har høyt fettinnhold. Nå skal det sies at jeg liker å kjøpe peanøttsmør uten tilsatt salt og olje, så da bruker jeg det samme til hunden min - og i moderate mengder. Ser ikke at det er galt, men opplys meg gjerne
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #13 Skrevet 3. januar 2017 bein fra jaktsesongen. lårbein fra elg varer i en hel evighet Anonymkode: 79a8e...c39
Kragebein Skrevet 3. januar 2017 #14 Skrevet 3. januar 2017 Oksemuskel, griseører, grisehaler og Dentastix er favorittene hans. Han liker best det det er lengst siden han har fått Han får det 4-5 ganger i uken.
tørkestativ Skrevet 3. januar 2017 #15 Skrevet 3. januar 2017 Oksehudrull, tyggebein, jumbone og dentastix går det mest i her. Hun er forøvring mer glad i å gjemme det, enn å spise det..
ArtyFarty Skrevet 3. januar 2017 #16 Skrevet 3. januar 2017 Lite som slår tørrfisk her, selv om de er generelt glade i mat. På grunn av pris og antall bikkjer får de ikke akkurat det mer enn en gang i uka da.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #17 Skrevet 3. januar 2017 2 timer siden, MrsPiggyBank skrev: Hæ? Jeg har aldri hørt at peanøtter er feil til hunder? Det er jo hundrevis av hundesnacks med peanøtter i, og veldig vanlig å gi til hunder i andre land. Jeg har hørt at andre nøtter (på bakken) skal unngåes, men hadde fått det for meg at det var fordi nøttene kunne ha mugg osv på seg, skallet er hardt og de har høyt fettinnhold. Nå skal det sies at jeg liker å kjøpe peanøttsmør uten tilsatt salt og olje, så da bruker jeg det samme til hunden min - og i moderate mengder. Ser ikke at det er galt, men opplys meg gjerne http://www.klikk.no/foreldre/article813999.ece Står litt der og mer hvis du Google. Er vel spesielt valnøtter og macadamia. Anonymkode: 01a51...004 1
MrsPiggyBank Skrevet 3. januar 2017 #18 Skrevet 3. januar 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: http://www.klikk.no/foreldre/article813999.ece Står litt der og mer hvis du Google. Er vel spesielt valnøtter og macadamia. Anonymkode: 01a51...004 Jeg finner flere kilder som nevner peanøtter som OK for hunder, og fortsatt ingen kilder som nevner dem spesifikt som dårlige. Det kan kanskje bli litt mye fett, men det kan det jo med ost, pølse og tran også, liksom.. I artikkelen du linker til har de satt nøtter generelt som noe hunder ikke tåler, men mer detaljerte kilder har nevnt særlig valnøtter, pecannøtter og macadamia. Legg også merke til at peanøtter rent botanisk ikke er nøtter - de er belgfrukter på lik linje med erter. Men nå begynner jeg kanskje å spore litt av her - unnskyld!
Cat92 Skrevet 3. januar 2017 #19 Skrevet 3. januar 2017 Min liker allerbest de bittesmå godbitene fra Dogman. Han vet hvor de står og stiller seg opp så pent han kan i håp om å få en bit eller to.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå