AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #1 Skrevet 18. desember 2016 Hei! Jeg har chattet og webcam snakket med en gutt i ca ett halvt år. Vi har blitt enige om at han skal besøke meg på lillejulaften og bli til første juledag. Han har ikke et godt forhold med familien sin og er ikke glad i jul. Jeg skal feire hos familien min og han skal derfor sitte alene hos meg på julaften, noe han sier går helt fint. Men jeg føler jo veldig på dette, men samtidig vet jeg at foreldrene mine vil reagere hvis jeg tar med en gutt jeg har nettopp har mætt. Julaften er jo en viktig dag. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: a7ff7...f21
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #2 Skrevet 18. desember 2016 Min mor hadde blitt rasende om jeg hadde latt noen sitte alene hos meg på julaften. Spør om du kan ta med en venn som ikke har noe sted å være? Anonymkode: 2ab18...ade 12
Ananas. Skrevet 18. desember 2016 #3 Skrevet 18. desember 2016 Skal du la noen du egentlig ikke kjenner være hos deg i to dager, og attpåtil alene i leiligheten din en god del av tiden? Er du helt sikker på at det er lurt? 28
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #4 Skrevet 18. desember 2016 Hørtes meget spesielt ut. På alle måter. Enig med begge over her btw Anonymkode: 81168...681 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #5 Skrevet 18. desember 2016 Ojda. Må han reise langt for å komme til deg? Anonymkode: 783a7...838
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #6 Skrevet 18. desember 2016 Hvorfor velger dere å møte hverandre PP lille julaften? Hvorfor ikke vente til etter nytt år? Gjøre det litt enklere.. Anonymkode: 9a4f0...642 7
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #7 Skrevet 18. desember 2016 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min mor hadde blitt rasende om jeg hadde latt noen sitte alene hos meg på julaften. Spør om du kan ta med en venn som ikke har noe sted å være? Anonymkode: 2ab18...ade Min mor hadde blitt rasende dersom jeg tok med meg noen jeg nettopp hadde møtt (i virkeligheten) på julemiddag Anonymkode: 70bdc...982 7
2a1m Skrevet 19. desember 2016 #8 Skrevet 19. desember 2016 Er du seriøs? Hvis dere har chattet i 6 mnd kan dere fortsette med det til over nyttår! Ærlig talt, du kan da ikke ha fremmede i huset dit i flere dager og i tillegg er det jul og du lar han sitte alene på selve julaften? Leser jo stadig hvordan folk åpner hjemmene sine på julaften...mens du åpner hjemmet ditt, men lar han være alene?? Hvorfor er det så viktig og treffes i jula? 7
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #9 Skrevet 19. desember 2016 Ja, er enig med den over. Dette hørtes veldig merkelig ut. Ts har du tenkt igjennom hvorfor dere skal ta det i julen? Hvorfor ikke vente til et litt bedre tidspunkt? Anonymkode: 9a4f0...642 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #10 Skrevet 19. desember 2016 51 minutter siden, 2a1m skrev: Er du seriøs? Hvis dere har chattet i 6 mnd kan dere fortsette med det til over nyttår! Ærlig talt, du kan da ikke ha fremmede i huset dit i flere dager og i tillegg er det jul og du lar han sitte alene på selve julaften? Leser jo stadig hvordan folk åpner hjemmene sine på julaften...mens du åpner hjemmet ditt, men lar han være alene?? Hvorfor er det så viktig og treffes i jula? Det er jo en grunn til at de ikke har møtt hverandre på disse seks månedene, og beste tidspunkt er i julen der TS er hjemme hos familien sin. Når det gjelder TS: Jeg forstår at juletiden er viktig for familien din, men jeg synes alle bør være rause nok til å invitere en person som ikke har noen å dele kvelden med. Denne personen er jo også viktig for deg, selv om dere ikke har kjent hverandre så lenge. Han betyr jo nok for deg til at du har snakket med han så lenge og prioriterer han i juletiden. Anonymkode: e8453...4b5
Gjest up2u Skrevet 19. desember 2016 #11 Skrevet 19. desember 2016 En med et sabotert forhold til egne foreldre bør du være skeptisk til i alle tilfeller, å arrangere dette er absurd. Er en grunn til hans dårlige forhold til foreldrene.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #13 Skrevet 19. desember 2016 3 timer siden, up2u skrev: En med et sabotert forhold til egne foreldre bør du være skeptisk til i alle tilfeller, å arrangere dette er absurd. Er en grunn til hans dårlige forhold til foreldrene. For noe tull! Anonymkode: 010ae...e06 5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #15 Skrevet 19. desember 2016 Kan han ikke sitte alene hjemme hos seg selv da? Hvorfor skal han sitte alene i din leilighet? Hvilket land er han fra? Hvis han ikke feirer jul i sin kultur, kan det være en ypperlig anledning til å få et innblikk i norsk julefeiring. Anonymkode: 621fe...23f
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #16 Skrevet 19. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan han ikke sitte alene hjemme hos seg selv da? Hvorfor skal han sitte alene i din leilighet? Hvilket land er han fra? Hvis han ikke feirer jul i sin kultur, kan det være en ypperlig anledning til å få et innblikk i norsk julefeiring. Anonymkode: 621fe...23f må man virkelig være utenlandsk for å ikke like jul? ts: kanskje du kan spørre om du kan ta med en venn som blir alene julaften? trenger jo ikek si at dere akkurat har møttes, dere har jo snakket sammen så lenge så det burde jo ikke være så vanskelig å holde igang en samtale eller? men hvorfor kan han ikke sitte hjemme hos seg selv om han uansett ikke skal feire jul? mye enklere å få til noe over nyttår tenker jo jeg. Anonymkode: f266d...332 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #17 Skrevet 19. desember 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har chattet og webcam snakket med en gutt i ca ett halvt år. Vi har blitt enige om at han skal besøke meg på lillejulaften og bli til første juledag. Han har ikke et godt forhold med familien sin og er ikke glad i jul. Jeg skal feire hos familien min og han skal derfor sitte alene hos meg på julaften, noe han sier går helt fint. Men jeg føler jo veldig på dette, men samtidig vet jeg at foreldrene mine vil reagere hvis jeg tar med en gutt jeg har nettopp har mætt. Julaften er jo en viktig dag. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: a7ff7...f21 Så du har ikke møtt denne gutten i virkeligheten ennå? I så tilfelle ville jeg møtt ham ute i offentligheten først. Anonymkode: 0d4b5...0c4 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #18 Skrevet 19. desember 2016 Jeg er helt for at man skal kunne invitere noen som ellers ville ha sittet hjemme alene på julaften, men du bør møte dem først. Dessuten er jo dette en date. Nei, her ville jeg faktisk vært skeptisk, man lar ikke noen man aldri har møtt før bo hjemme hos seg selv i noen dager mens man er et annet sted selv, uansett om det er julaften eller ikke. Anonymkode: b3f0d...9a7 4
Ny Bruker Skrevet 19. desember 2016 #19 Skrevet 19. desember 2016 Jeg tenker ikke så mye om det å føle seg alene i en fremmed leilighet som om å la en ukjent person ha tilgang til din leilighet og alt du eier mens han vet du er borte og ikke kommer hjem på noen timer!!! Har du forsikring på innbo? 2
Tibbie Skrevet 19. desember 2016 #20 Skrevet 19. desember 2016 Jeg ville spurt han om vi ikke heller kunne tatt det over nyttår. Du kan lett si at du får så dårlig samvittighet over at han skal sitte alene på julafen, selv om han sier at det er ok. Det går bra, det viser bare medlidenhet. Hva om han heller kommer en av de to siste dagene i romjula, så kan dere feire nyttårsaften sammen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå