Gå til innhold

Vanskelig å gå ned noen få kilo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jo juletiden her! Så klarer ikke å gå ned noe nå tror jeg. Men fra 1 januar vil jeg gå ned i vekt.

Jeg er 163 cm og veier 56 kilo. Jeg vil ned i 50. Jeg trives ikke med det ekstra fettet på bena og magen. Resten ser ok ut. 

Men er det vanskelig å få vekk alt? Handler det mest om kosthold eller trening? 

Vet ikke hvordan jeg skal få det vekk. Føler vekten står stille om jeg skal prøve å slanke meg. 

Hva gjorde dere når kroppen ikke ville gå ned i vekt mer? 

Hilsen jente 25 år :)

Anonymkode: 56953...3e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lettere å gå ned i vekt jo større du er. I og med at du allerede er ganske slank så vil det være vanskelig for deg å gå ned i fettvekt. Hva med å heller trene mer, slik at du blir fastere i fisken? Jeg var på størrelse med deg før (165 cm og 56 kg) og jeg hadde ikke noe fett å bli kvitt, noe som imidlertid hadde gjort meg både sunnere og mer stram i kroppen hadde vært å trene mer. Definerte muskler er råsexy, mye mer sexy enn en mager og utrent kropp :)

Anonymkode: 1d07e...08d

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke sikkert at kiloene går av akkurat på magen og beina. Kroppen kan finne på å miste kilo i ansikt eller pupper også.

Men å slanke seg dreier seg jo rett og slett om å bruke mer næring, enn man får i seg. Trening og kosthold er viktig begge deler. Muskler tar også mindre plass enn fett, så hvis du trener ser du det ikke nødvendigvis på vekten, men på målebånd.:)

Anonymkode: 2cbe1...9ac

Skrevet

Ja, jeg har tenkt på det med trening. Men hva burde jeg trene for å bli fast i fisken? Og hvor mye? 

Jeg er virkelig slapp i fisken :\

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jo juletiden her! Så klarer ikke å gå ned noe nå tror jeg. Men fra 1 januar vil jeg gå ned i vekt.

Jeg er 163 cm og veier 56 kilo. Jeg vil ned i 50. Jeg trives ikke med det ekstra fettet på bena og magen. Resten ser ok ut. 

Men er det vanskelig å få vekk alt? Handler det mest om kosthold eller trening? 

Vet ikke hvordan jeg skal få det vekk. Føler vekten står stille om jeg skal prøve å slanke meg. 

Hva gjorde dere når kroppen ikke ville gå ned i vekt mer? 

Hilsen jente 25 år :)

For det første så trenger du ikke gå ned i vekt, og vil ikke anbefale deg å gå ned mer enn et par kilo. Men du må være motivert, det hjelper ikke å tenke at "kroppen vil ikke gå ned i vekt", for det vil den gjøre om du har et kaloriunderskudd. Slanking er 80% kosthold, så ville begynt her. 

Når jeg trenger å gå ned et par kilo, så gjør jeg ikke noe drastisk, men strammer inn på småspisingen mellom måltider og kutter ut søtsaker en periode. Så tar det den tiden det tar, uten at jeg trenger telle kalorier eller ikke spise meg mett. 

Anonymkode: a4fee...0e4

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har tenkt på det med trening. Men hva burde jeg trene for å bli fast i fisken? Og hvor mye? 

Jeg er virkelig slapp i fisken :\

Det du må gjøre er å starte med et treningsprogram som du kan opprettholde året rundt, i mange år fremover. Om du trener i 2-3 mnd og så slutter så får du jo ikke resultater for mer enn akkurat den perioden. Jeg trener fast på ellipsemaskin 3 kvelder i uken nå (var jeg som var 165/56 kg), men denne motivasjonen kom ikke før etter at jeg fikk tre barn i løpet av fem år og endte opp som 165 cm/60 kg. Kan hende du er som meg og ikke klarer å sparke treningen i gang før kroppen virkelig begynner å forfalle :laugh: 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det første så trenger du ikke gå ned i vekt, og vil ikke anbefale deg å gå ned mer enn et par kilo. Men du må være motivert, det hjelper ikke å tenke at "kroppen vil ikke gå ned i vekt", for det vil den gjøre om du har et kaloriunderskudd. Slanking er 80% kosthold, så ville begynt her. 

Når jeg trenger å gå ned et par kilo, så gjør jeg ikke noe drastisk, men strammer inn på småspisingen mellom måltider og kutter ut søtsaker en periode. Så tar det den tiden det tar, uten at jeg trenger telle kalorier eller ikke spise meg mett. 

Når jeg var på størrelse med TS så småspiste jeg så og si ingenting, det var sjelden snakk om godteri og jeg hadde allerede kuttet ut alt av smør, dressinger, sukker på grøten, kaffe latte osv. Jeg tror TS allerede er så tynn som hun makter, og at hvis hun ønsker en strammere kropp så må hun sette i gang med å trene i stedet for å sulte seg enda mer.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg var på størrelse med TS så småspiste jeg så og si ingenting, det var sjelden snakk om godteri og jeg hadde allerede kuttet ut alt av smør, dressinger, sukker på grøten, kaffe latte osv. Jeg tror TS allerede er så tynn som hun makter, og at hvis hun ønsker en strammere kropp så må hun sette i gang med å trene i stedet for å sulte seg enda mer.

Det er din erfaring, men det er ikke min. Og det trenger heller ikke være TS sin. Jeg er 54 kg og 168 cm, og trenger overhodet ikke leve på noen sultekur for å holde denne vekten. Spiser helt normalt, men strammer inn litt når jeg har lagt på meg litt for å holde vekten stabil. 

• Liker 1
Skrevet

Ts her. Jeg spiser normalt jeg og. Går ikke på sultekur en plass! Spiser akkurat hva jeg vil og når jeg vil og hvor mye jeg vil :laugh:

Jeg burde trene mer sikkert. Har veldig lyst til å få penere mage og ben. Liker de ikke så godt som de er. Min kjære sier jeg snakker tull. Men han vet ikke hvordan det er å være kvinne. 

Skrevet

Hei. Jeg er 164 og 54 kg. Skal selv ned til rund 49-48. Spiser vanligvis det jeg vil når jeg vil men føler meg personlig best med lavere vekt. 

Anonymkode: 85c6c...9aa

Skrevet

Hvorfor ikke i desember? Er det lettere i Januar? Jeg ser ingen glede i å stappe i meg overflødig mat uansett mnd. Skal ta meg en marsipangris på julaften, men får bli etter trening! Jepp. Trener hver dag.

Anonymkode: 5769b...c5e

• Liker 1
Skrevet

nettopp  dette jeg har merket selv. de siste 3-4 kg sitter som støpt. så ufattelig irriterende. har ikke tid til å trene hver dag heller.

med hilsen fra

jon are

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...