Gå til innhold

Hvordan vet man om man er irriterende?

Anbefalte innlegg

I sosiale og andre settinger, på nett og i det virkelige liv, hvordan kan man vite når og om man blir oppfattet som irriterende av andre? Uten å spørre. Hvordan kan man se på seg selv og sin oppførsel hva som kan oppfattes slik for andre?

Anonymkode: 3e035...267

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1072951-hvordan-vet-man-om-man-er-irriterende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, men er det noe man kan tenke over når det gjelder sin egen oppførsel, selv om ingen har sagt noe og man ikke nødvendigvis blir oversett, eller er usikker på om man blir oversett? (Gjelder både nett og virkeligheten.)

• Liker 2

Du kan være enkel og ha sære vaner, men dersom du er ydmyk og villig til å innrømme at du tar feil er det som regel ok i de flestes øyne. Folk aksepterer irriterende oppførsel om de merker at personen under er ydmyk og prøver. Det er når folk er påståelige, bastante osv at folk begynner å irritere seg. Aksepterer du menneskene rundt deg og behandler andre bra uten å trykke egne meninger ned i halsen deres vil de som regel ikke bli så irritert på deg

Anonymkode: 5c4a0...2b7

• Liker 5
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, men er det noe man kan tenke over når det gjelder sin egen oppførsel, selv om ingen har sagt noe og man ikke nødvendigvis blir oversett, eller er usikker på om man blir oversett? (Gjelder både nett og virkeligheten.)

Ikke å høre etter og kun skulle snakke selv er irriterende. Om jeg f.eks. forteller at jeg har vondt i hodet og noen da må fortelle om sin hodepinehistorie som er myyye verre. Grøss!

Anonymkode: 96503...c61

• Liker 3

Annonse

Hvorfor spør du, føler du deg irriterende? Da er du nok det. Les signaler fra de rundt deg, speil deg i dem. Kanskje du er litt mye, dårlig til å la andre slippe til. Eller rett og slett har en lite tiltalende personlighet; er frekk, provoserende, intolerant eller rett og slett bare dum. 

Eller kanskje du bare innbiller deg det? Spør noen du er fortrolig med, så får du kanskje er ærlig svar

• Liker 4
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I sosiale og andre settinger, på nett og i det virkelige liv, hvordan kan man vite når og om man blir oppfattet som irriterende av andre? Uten å spørre. Hvordan kan man se på seg selv og sin oppførsel hva som kan oppfattes slik for andre?

Hvis folk himler med øynene nær deg kanskje? Eller hvis folk unngår deg, eller hvis noen sier og skriver det rett og. :) 
Spørsmålet blir, hvor mye lar du deg irritere og av hvem? Hvis du ga personen en sjangse hvis du irriterte deg over den - ville det gått over for dem? SLike ting spiller trolig en liten rolle i det hele vil jeg tro.

Anonymkode: ed747...c9c

6 minutter siden, Nappetass1 skrev:

Hvorfor spør du, føler du deg irriterende? Da er du nok det. Les signaler fra de rundt deg, speil deg i dem. Kanskje du er litt mye, dårlig til å la andre slippe til. Eller rett og slett har en lite tiltalende personlighet; er frekk, provoserende, intolerant eller rett og slett bare dum. 

Eller kanskje du bare innbiller deg det? Spør noen du er fortrolig med, så får du kanskje er ærlig svar

Det skal så lite til altså?

:link:

Endret av fuglekvitter__
  • Liker 1
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, takk.

Hva er "reglene" for akseptabel oppførsel? Ikke spørre for mye, ikke ta for mye plass, ikke være overhøflig osv?

Det handler nok mye å kunne slappe av og føle at man kan være seg selv. Da faller det andre naturlig på plass. Hvis man bruker for mye tid sammen med mennesker hvor man føler man må prestere eller være på en viss måte for å bli godtatt så er ikke det nødevendigvis de beste bekjentskapene. Men ofte så legger man forventninger på seg selv som andre ikke har så det er en balansegang. Å føle seg god nok i egne og andres øyne er nok stikkordet :)

Anonymkode: 841e3...a0a

• Liker 1
7 minutter siden, Nappetass1 skrev:

Jeg føler meg ikke nødvendigvis irriterende, men lurer på om andre tenker sånn, for det er jo ikke sikkert jeg ser det selv. Det kan hende jeg innbiller meg det, men det vet jeg jo ikke. Det hender jeg spør noen, ja.

Jeg er helt enig med de som sier at man ville unngått personen, men det kommer jo litt an på hvor godt man kjente personen. Kjente jeg personen godt ville jeg sagt at det var irriterende. Men hvis personen ble veldig irritert så hadde jeg aldri fortalt om at jeg mente at han eller er/var irriterende. Dette var irriterende/irriterende.

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis folk himler med øynene nær deg kanskje? Eller hvis folk unngår deg, eller hvis noen sier og skriver det rett og. :) 
Spørsmålet blir, hvor mye lar du deg irritere og av hvem? Hvis du ga personen en sjangse hvis du irriterte deg over den - ville det gått over for dem? SLike ting spiller trolig en liten rolle i det hele vil jeg tro.

Jeg lar meg egentlig ikke så ofte irritere av andre, og hvis jeg gjør det så er det ingen spesielle personer det er snakk om.

Annonse

1 minutt siden, Nappetass1 skrev:

?

Ja, dersom man innehar de mindre sjarmerende personlighetstrekkene nevnt etter semikolonet. Eller gadd du ikke lese hele setningen?

Men du innehar ikke fasiten på hva som er en såkalt mindre sjarmerende personlighet. Du skriver jo bare generelt om personlighet, du går liksom ikke i dybden i det.

• Liker 1
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du innehar ikke fasiten på hva som er en såkalt mindre sjarmerende personlighet. Du skriver jo bare generelt om personlighet, du går liksom ikke i dybden i det.

Skal si meg enig i det. Dog aldri møtt noen som setter pris på frekke, provoserende, intolerante eller dumme mennesker. Har du? Kverulererende mennesker er heller ikke så attraktive ;) 

• Liker 2
Annonse
6 timer siden, Nappetass1 skrev:

?

Ja, dersom man innehar de mindre sjarmerende personlighetstrekkene nevnt etter semikolonet. Eller gadd du ikke lese hele setningen?

Noen har bare bestemt seg for at de hater visse mennesker og vil gjøre alt for å prøve å være utrivelig og gjøre livet surt for dem. Tror det finnes en hel del beskrivende ord for slike. Skulle nesten tro de ikke hadde fått oppdragelse hjemmefra.

Anonymkode: 44562...9e5

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva som oppleves irriterende kan sikkert være forskjellig fra person til person, men jeg ville kanskje ha tenkt at det som ofte går igjen er for mye innadvendt eller alt for pratsom, ofte kranglete og kverulant, overkjører folk i diskusjoner osv. Man må finne en måte å lære seg til at ikke alle liker hverandre like godt. Folk er rett og slett forskjellige. Jeg vet at det sikkert er ubehagelig å oppleve at man ikke blir likt av alle, men tror egentlig ikke det er så mye man får gjort noe med. 

6 timer siden, Nappetass1 skrev:

Skal si meg enig i det. Dog aldri møtt noen som setter pris på frekke, provoserende, intolerante eller dumme mennesker. Har du? Kverulererende mennesker er heller ikke så attraktive ;) 

Tja. Kjenner noen som kan være både òg, og som gjerne er sta, men ikke nødvendigvis trenger å være de mest slitsomme. Det er jo én fordel, også, med stahet, og det er et tegn på sterk personlighet. Visstnok kan jo politiske diskusjoner osv bli fryktelig slitsomt, spesielt når det krangles så busta fyker:krangle:. Men skal ikke akkurat påstå at enkelte bastante mennesker ikke kan ha en styrke i seg. Men det blir håpløst når folk krangler over ting man ikke trenger å krangle om(som politikk). Noen ganger synes jeg sta vilje er en fordel, men noen ganger hender det folk blir sta over aldri så lite. For ikke å snakke om på diverse forumer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...