Gå til innhold

Dømt pga fortiden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man først har fått ett dårlig rykte så virker det som det varer uansett hvor mye man forandrer seg. Jeg bor i en liten by hvor mange vet hvem hverandre er. For 9 år siden var jeg i ett dårlig miljø i ca to år, etter dette har jeg skjerpet meg, har gode venner og nulltoleranse for dop. Jeg har slitt mye med selvtilliten og har gjort dårlig valg av kjærester. Fant ut at siste kjæresten min ruset seg i skjul og det ble slutt pga dette. Han tok ikke bruddet bra og jeg har opplevd å bli uthengt på Internett og få ett vindu knust. Dette er over ett år siden.

Jeg føler at selv om jeg er en annen person idag enn for 9 år siden, så blir jeg allikevel dømt for fortiden min. I tillegg blir jeg også dømt for ekskjæresten min, selv om jeg gjorde det slutt da jeg fant ut hva han gjorde. Jeg får høre ting om meg selv som overhodet ikke stemmer, at jeg ruser meg og ligger rundt. Jeg verken ruser meg eller har sex. Vil ikke ha sex utenom forhold. Jeg syntes det er veldig sårt å bli dømt for hva jeg har gjort for så mange år siden når jeg lever et helt annet liv idag. Nå vurderer jeg om det kanskje burde være en god ide å flytte til en ny plass og starte på nytt. 

Har noen her lignende erfaring? Blir dere dømt for hva dere har gjort? 

Anonymkode: 81086...c17

Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man først har fått ett dårlig rykte så virker det som det varer uansett hvor mye man forandrer seg. Jeg bor i en liten by hvor mange vet hvem hverandre er. For 9 år siden var jeg i ett dårlig miljø i ca to år, etter dette har jeg skjerpet meg, har gode venner og nulltoleranse for dop. Jeg har slitt mye med selvtilliten og har gjort dårlig valg av kjærester. Fant ut at siste kjæresten min ruset seg i skjul og det ble slutt pga dette. Han tok ikke bruddet bra og jeg har opplevd å bli uthengt på Internett og få ett vindu knust. Dette er over ett år siden.

Jeg føler at selv om jeg er en annen person idag enn for 9 år siden, så blir jeg allikevel dømt for fortiden min. I tillegg blir jeg også dømt for ekskjæresten min, selv om jeg gjorde det slutt da jeg fant ut hva han gjorde. Jeg får høre ting om meg selv som overhodet ikke stemmer, at jeg ruser meg og ligger rundt. Jeg verken ruser meg eller har sex. Vil ikke ha sex utenom forhold. Jeg syntes det er veldig sårt å bli dømt for hva jeg har gjort for så mange år siden når jeg lever et helt annet liv idag. Nå vurderer jeg om det kanskje burde være en god ide å flytte til en ny plass og starte på nytt. 

Har noen her lignende erfaring? Blir dere dømt for hva dere har gjort? 

Anonymkode: 81086...c17

Er hvel slik det ofte fungerer på bygdene, om jeg ikke tar feil. Kan i hvert fall virke som at alle vet om alle, om man skal dømme etter det folk sier. 'Bygdesladder', som det kalles. Har nok ikke det, men om jeg hadde vært mer åpen om ting jeg tidligere hadde gjort(og ikke alt dette er så veldig pent, men ikke noe man får gjort noe med i ettertid), så kan man ikke garantere at det ville vært godt mottatt, nei. Men i en situasjon der folk likevel er klar over det- så er det egentlig litt vanskelig å forandre på andre mennesker. Kanskje det lureste er å prøve å tenke på hva du selv har klart å oppnå med å legge det bak seg, ikke hva andre mener om det. Hvis de fortsatt dømmer deg, er det heller deres sak. 

Gjest Eugene Wrayburn
Skrevet

Folk blir dømt for fortiden

Folk blir dømt for hvem foreldrene er

Folk blir dømt for hva man jobber med

Folk blir dømt for alt

Hva skal man gjøre med det ?

Jo man skal drite i hva folk tenker om deg.

Skrevet

Vi blir vell alle vurdert/bedømt på bakgrunn av våre egne handlinger, og det er kanskje ikke så unaturlig heller. Det er tross alt handlingene våre som viser hvem vi er. Er vi helt ærlige må nok de fleste av oss innrømme at vi gjør det samme selv.

Skrevet

Flytt.

Anonymkode: b4e08...66a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...