Gjest Anonym i dag Skrevet 1. desember 2004 #1 Skrevet 1. desember 2004 Hei! Velger å være anonym i dag... Jeg er veldig usikker på mine følelser for tiden...vet faktisk ikke om jeg er glad i min samboer lenger :-( Vi har vært sammen i snart 8 år, og har to barn. Han var min første store kjærlighet. Jeg har bare vært sammen med tre gutter før han, og dette var bare korte forhold...og uten sex. Jeg har vært veldig glad i han, men nå vet jeg ikke hva jeg føler... Det å være glad i han er liksom blitt en vane...vi flyttet fort sammen, så vi har vært samboere i nesten 8 år og. Føler at alt er en vane. Men jeg greier ikke å finne ut om jeg lenger elsker han, eller bare er glad i han som den han er... Huff, dette er vanskelig...er det noen som i det hele tatt skjønner hva jeg mener? Hvordan kan jeg finne ut om jeg egentlig elsker han, eller kun er glad i han som en venn? Det er jo en trygghet å være i et forhold, han er en å komme hjem til, og en å vente på at kommer hjem etter jobb. Jeg er jo glad for å ha han her...og jeg trenger han her... Når det gjelder sexlivet er det i dvale. Han er veldig glad i sex, og nærmest krever det daglig. Får han ikke sex daglig blir han sur på meg. Men jeg greier ikke lenger å ha sex med han, så jeg sier mye nei... Det har blitt slik at jeg gir han sex så han tier stille, men jeg gjør ingenting selv i akten...ligger bare å stirrer i taket og venter på at han er ferdig...jeg føler ingenting. Ikke orker jeg at han tar på meg heller...det gjør meg nesten kvalm. Jeg er jo glad i han fordi han er en snill og omsorgsfull person, og han elsker meg for den jeg er. Jeg er veldig overvektig, så jeg kommer aldri til å finne meg en ny mann slik jeg ser ut nå. Dette gjør at jeg fortsetter i dette forholdet...selv om det selvfølgelig ikke er snilt mot han. Hva skal jeg gjøre..er det noen som kan hjelpe meg?
Gjest Madam Felle Skrevet 1. desember 2004 #2 Skrevet 1. desember 2004 Som jeg ser det med en gang når jeg leser hele innlegget ditt, virker det som om "kravet" på sex kan ha fått deg til å miste de riktige følelsene for han. At du rett og slett ikke får tid og mulighet til å opparbeide deg en lyst, men det blir krevd av deg. Dette er noe jeg syns er veldig viktig i et forhold, for jeg hadde ikke orket å ha sex bare for å ha sex hele tiden heller. Derfor burde du egentlig snakke med han, og få han til å forstå at han må gi deg litt tid. Når det er sagt, så er ikke overvekt en hindring for folk å finne den rette. Det er faktisk mange menn der ute, som liker at kvinnen har litt kjøtt på kroppen. En annen ting som også kan være greit for deg, er å få deg en hel helg/uke for deg selv. Der du får tenkt igjennom tingene, og du vil jo merke om du savner han på en uke i alle fall. En helg kan kanskje bli for kort, for det kan være du bare syns det er deilig å komme seg vekk litt. Men på en uke vil du kanskje savne han litt, eller ikke. Og savner du han ikke på en uke, er det kanskje ikke de rette følelsene å bygge videre på forholdet. Så er det jo familieterapi, som kanskje kan være til hjelp. Uansett ønsker jeg deg lykke til, og håper du finner ut av tingene.
Gjest Milah Skrevet 1. desember 2004 #3 Skrevet 1. desember 2004 Jeg er veldig overvektig, så jeg kommer aldri til å finne meg en ny mann slik jeg ser ut nå. Dette gjør at jeg fortsetter i dette forholdet...selv om det selvfølgelig ikke er snilt mot han. Jeg garanterer deg at vekten din ikke vil gjøre det umulig for deg å finne en ny partner, men den innstillingen der derimot.....er ikke spesiellt attraktiv! Ellers må jeg si meg enig med Madam Felle.
Gjest Malina Skrevet 1. desember 2004 #4 Skrevet 1. desember 2004 Det kunne vært interessant og visst om du har sexdrift i kroppen din for tiden, og om du onanerer?
Gjest Milah Skrevet 1. desember 2004 #5 Skrevet 1. desember 2004 Det kunne vært interessant og visst om du har sexdrift i kroppen din for tiden, og om du onanerer? Hmmmm.. :klø:
Gjest Anonym i dag Skrevet 1. desember 2004 #6 Skrevet 1. desember 2004 Det kunne vært interessant og visst om du har sexdrift i kroppen din for tiden' date= og om du onanerer? Nei, føler ikke noe for sex i det hele tatt, blir kvalm av hele greia. Jeg liker ikke å ta på meg selv eller la andre ta på meg. Dette er pga at jeg selv ikke liker kroppen min, og sliter med lavt selvbilde.
Gjest Anonym i dag Skrevet 1. desember 2004 #7 Skrevet 1. desember 2004 Som jeg ser det med en gang når jeg leser hele innlegget ditt, virker det som om "kravet" på sex kan ha fått deg til å miste de riktige følelsene for han. At du rett og slett ikke får tid og mulighet til å opparbeide deg en lyst, men det blir krevd av deg. Dette er noe jeg syns er veldig viktig i et forhold, for jeg hadde ikke orket å ha sex bare for å ha sex hele tiden heller. Derfor burde du egentlig snakke med han, og få han til å forstå at han må gi deg litt tid. Når det er sagt, så er ikke overvekt en hindring for folk å finne den rette. Det er faktisk mange menn der ute, som liker at kvinnen har litt kjøtt på kroppen. Jeg vet det er mange menn der ute som liker de litt større, men nå er det ikke bare overvekt, men fedme jeg sliter med. Liker ikke å bruke ordet fedme, men for å få fram bedre hvor ille min vekt er tyr jeg til det. Min bmi tilsvarer fedme. En annen ting som også kan være greit for deg, er å få deg en hel helg/uke for deg selv. Der du får tenkt igjennom tingene, og du vil jo merke om du savner han på en uke i alle fall. En helg kan kanskje bli for kort, for det kan være du bare syns det er deilig å komme seg vekk litt. Men på en uke vil du kanskje savne han litt, eller ikke. Og savner du han ikke på en uke, er det kanskje ikke de rette følelsene å bygge videre på forholdet. En uke for meg selv hadde vært vidunderlig. Jeg har aldri vært lenge borte fra barna og den eldste er snart 7 år. Men sambo blir sur bare jeg tar en tur i butikken alene... :-x Så er det jo familieterapi, som kanskje kan være til hjelp. Uansett ønsker jeg deg lykke til, og håper du finner ut av tingene.
Gjest Hmmm Skrevet 1. desember 2004 #8 Skrevet 1. desember 2004 Du tror vel ikke du har spist litt for mye vel, trent litt for lite hmm? Nå gjør du dine problemer til andres. GET A GRIP!!
Gjest anonym eg også nå.... Skrevet 4. desember 2004 #9 Skrevet 4. desember 2004 Hei! Å som eg kjenner meg igjen! Er akkurat som om eg skulle ha skrevet det selv!! Har vært sammen med sambo i 13 år, har et barn på åtte år.. Nå vet eg ikke hva eg føler lenger... Orker ikke at han tar i meg, vrir meg unna, hater å ha sex med han.. Og han vil mye oftere enn meg, og når eg ikke vil så blir han dritsur... :evil: Og da blir eg sur også, for det er ingen forståelse å få.... Det har vært slutt mellom oss noen ganger, men har alltid kommet sammen igjen... Noe som eg angrer på nå... Eg hadde et forhold til en annen for noen år siden, men det er slutt... Nå tror eg at eg har følelser for en annen.... og eg aner virkelig ikke hva eg skal gjøre... Har lyst å komme meg vekk fra dette forholdet... Men så er det det å få fingen ut å gjøre det.... Eg kan simpelten ikke skjønne annet enn at når en ikke klarer at han tar i deg, sex er ubehagelig og noe som en ikke har lyst til, så er ikke de riktige følelsene der lenger... vil veldig gjerne være venner med han, for barnets skyld... men eg er redd for hvordan han vil ta et evnt brudd... Det er vanskelig å si hva DU skal gjøre, eg vet hva eg burde gjøre, men eg får meg ikke til å gjøre det... Det ligger litt andre ting bak, bl a hans måte og takle et evnt brudd.... Er redd for at han vil gjøre noe dumt... Om eg hadde visst at vi kom til å være venner etter bruddet, så hadde eg gjort det for lenge siden.... Tror du at dere kan være venner etterpå? La ikke vekten din være hindringen for å gå fra han.. vær stolt av den du er, har noen kg for mye eg også, men det skal ikke hindre meg i å evnt gå fra han... Ble kanskje litt rotete dette, ønsker deg lykke til! (ser det er noen teite kommentarer her, håper du ikke lar det gå inn på deg)
Gjest happyending Skrevet 4. desember 2004 #10 Skrevet 4. desember 2004 På meg virker det som om at mye av problemet ligger i hvordan du føler deg med deg selv.. Det er mange flotte, overvektige damer, absolutt.. Men hva om du feks legger om kosthold, begynner å gå litt turer, kjøper deg noe nytt tøy eller ny sminke.. Gjør noen småting som får deg til å føle deg bra? Og da anbefaler jeg deg ikke å spise godterier og slikt, det får deg til å føle deg bra der og da, men ikke på sikt.. Vitaminer, mosjon og slikt gir en helt annerledes stimulanse som gjør at du føler deg bedre fysisk.. Du trenger ikke å slanke deg hvis du ikke vil, du får bare mer energi.. Og når du forhåpentligvis føler deg bedre med deg selv, SÅ kan du ta stilling til om du vil være sammen med han eller ikke.. Hvertfall still krav til sexen, at du ikke vil ha sex hvis det er bare han som skal bli tilfredsstilt liksom... Mye rot, men det er viktig å føle seg bra med seg selv, både for en selv og andre.. klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå