Polly Ester Skrevet 18. desember 2016 #1 Skrevet 18. desember 2016 Jeg laget After-Eight-lookalike i dag. Med smeltet kokesjokolade og melisglasur med peppermyntedråper mellom sjokoladelagene. Det smakte godt, men kokesjokolade er jo kokesjokolade, så selve sjokoladen ble jo ganske stiv. Hvordan kan jeg lage sjokolade som er myk sånn som det er utenfor mintlaget i ekte After Eight? Brukte denne oppskriften og mine ble seende akkurat ut som oppskriften: Hjemmelaget After Eight
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #2 Skrevet 18. desember 2016 Blande i litt Delfiafett, kanskje? Anonymkode: 221f0...cfa
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #3 Skrevet 18. desember 2016 Husk også at sjokoladen på After Eight er mye tynnere enn den på oppskriften du lenker til, så den vil føles mykere. Anonymkode: ce621...46a
Kruset Skrevet 19. desember 2016 #4 Skrevet 19. desember 2016 Mitt forslag er også delfiafett, men vær litt forsiktig med mengden - brukes det mye vil det smelte fort i romtemperatur
Muscae Skrevet 19. desember 2016 #5 Skrevet 19. desember 2016 Litt delfiafett eller cocosa vil gjøre sjokoladen mykere, som flere har nevnt. Vær opprmerksom på at sjokoladen smelter veldig fort, og om du tar på den mens du holder på vil det fort komme fingermerker pga varmen fra fingrene dine. Om du skyller hendene i kaldt vann innimellom mens du jobber vil det bli litt enklere å unngå dette.
Polly Ester Skrevet 19. desember 2016 Forfatter #6 Skrevet 19. desember 2016 Takk for svar. Det beste er kanskje å bruke konfektformer? Jeg kan prøve litt Cocosa, det vil sikkert gi en god smak også. Men, det også er ganske rennende i romtemperatur, så det kan ikke ligge lenge før det blir for bløtt. Det er nok Delfia som er det beste sikkert. Jeg må bare prøve meg fram tenker jeg. Leste litt på nettet om temperering av sjokolade nå og tenkte jeg kanskje skulle prøve det for å se om sjokoladen blir bedre da. Noen som har gjort det? Er det enkelt med en gang, eller må det mye øvelse til?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå