AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #1 Skrevet 18. desember 2016 Hei! Jeg er en jente på 22 år. Jeg har begynt å få litt små linjer under øynene, samt i pannen. Vil gjerne starte med antirynkekrem allerede nå, noe jeg har fått bekreftet av hudpleier at egentlig er ganske smart. Forebygging, forebygging. Det jeg har lest meg opp hittil, og funnet ut at jeg vil kremen min skal inneholde, er A-vitaminsyre (retinol, osv.) og AHA-syrer. Men problemet mitt er; kremen bør jo ha en viss mengde av f.eks. retinol (jeg syntes 1% hører rimelig ut), men det står ikke prosentandel i beskrivelsen på noen av kremene.. Så - er det noen som har noen kremer å anbefale, med A-vitaminsyrer og AHA-syrer, gjerne med dokumentert effekt? Takk! Anonymkode: 4bbb7...f39
GlitterGlitter Skrevet 18. desember 2016 #2 Skrevet 18. desember 2016 1% retinol er helt sinnsykt mye, og selges ikke over disk helt uten videre. Zo medical som er en medisinsk serie selger en krem som heter Retamax med 1% retinol og har den høyeste prosentandelen på markedet, men den krever at du får oppfølging av en hudlege eller kosmetisk sykepleier. Du finner ikke fuktighetskremer med 1% retinol, men egne "behandlinger". Hvis du bruker 1% retinol vil du flasse som bare det og se veldig rød ut i en periode. Dette er altså ikke noe du bare kan smøre deg inn med uten videre. Denne er effektiv, men du må regne med mange bivirkninger! Likevel finnes det kremer med retinol, men dette er snakk om mye mindre doser som du kan bruke daglig. Sjekk ut Zo skin health sin ommerse daily renewal cream. 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #3 Skrevet 18. desember 2016 Stod ikke så mye om den kremen på nett, og den må tydeligvis kjøpes gjennom forhandler. Vil gjerne høre fra dem som vet om kremer med høye konsentrasjoner av de aktive stoffene, vet om kremer med dokumentert effekt, eller har personlig erfaring med kremer som har vist seg å være bra. Å finne en krem med retinol kan jeg nok klare selv på et blunk, så :-) Og hvis 1% er veldig høyt, så har jeg nok misforstått litt av hva som er "vanlig" prosentandel av retinol i kremer. Anonymkode: 4bbb7...f39
GlitterGlitter Skrevet 18. desember 2016 #4 Skrevet 18. desember 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stod ikke så mye om den kremen på nett, og den må tydeligvis kjøpes gjennom forhandler. Vil gjerne høre fra dem som vet om kremer med høye konsentrasjoner av de aktive stoffene, vet om kremer med dokumentert effekt, eller har personlig erfaring med kremer som har vist seg å være bra. Å finne en krem med retinol kan jeg nok klare selv på et blunk, så :-) Og hvis 1% er veldig høyt, så har jeg nok misforstått litt av hva som er "vanlig" prosentandel av retinol i kremer. Anonymkode: 4bbb7...f39 Jeg sier ikke at du ikke kan få tak i retinol, men du kan ikke få tak i veldig høye doser retinol helt uten videre (med mindre du handler på nett, selvsagt). Finnes massevis av kremer med retinol, og den kremen jeg henviste til inneholder ren retinol. Jeg har brukt den lenge nå, og har veldig gode erfaringer. Du kan kjøpe den på mange hudpleieklinikker, så det er ikke noe problem. Tenker du å handle på nett? Paulas choice har flere kremer med høy prosentandel med retinol, blant annet denne: https://skincity.no/no/clinical-1-retinol-treatment
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #5 Skrevet 19. desember 2016 Tusen takk for tips, den kremen der skal jeg se på. Kanskje det er noe jeg kan begynne å bruke på natten med en god fuktighetskrem over, og ikke på dagen? Noen som har tips til bruk av den kremen der, siden prosentnadelen av retinol er såpass høy? Anonymkode: 4bbb7...f39
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #6 Skrevet 19. desember 2016 Som det skrives over her er retinol det eneste som faktisk fjerne rynker. Men du snakker jo om noe annet, nemlig forebygging. Den eneste kremen som virker forebyggende er solkrem. Du kommer langt med å ikke røyke, få nok søvn og generelt leve sunt også. Selv om retinol funker er bivirkningene enorme, så du burde vurdere om det er verdt det. Å ha noen linjer når man har tippet 20 er ikke uvanlig og sjangsen er stor for at det bare er du som ser det. Husk: Spør du en pølsemaker om du burde spise mer pølser er svaret ja. Spør du en som lever av å selge dyre hudbehandlinger om du trenger dyre hudbehandlinger er svaret selvfølgelig også ja. Det betyr ikke at det er sant. Anonymkode: 193a0...62e 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #7 Skrevet 19. desember 2016 Vil bivirkningene av å bruke 1% retinol-kremen henvist til ovenfor her, være store? TS Anonymkode: 4bbb7...f39
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #8 Skrevet 19. desember 2016 Sykt å være besatt av rynker alder 22. Se utover deg selv TS, det er virkelig ikke sunt å fokusere så mye på idioti. Anonymkode: 8f47f...284
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #9 Skrevet 19. desember 2016 Det spiler vel egentlig ingen rolle hva du velger. Det er stort sett bare søppel uansett... Anonymkode: f392a...913
GlitterGlitter Skrevet 19. desember 2016 #10 Skrevet 19. desember 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Som det skrives over her er retinol det eneste som faktisk fjerne rynker. Men du snakker jo om noe annet, nemlig forebygging. Den eneste kremen som virker forebyggende er solkrem. Du kommer langt med å ikke røyke, få nok søvn og generelt leve sunt også. Selv om retinol funker er bivirkningene enorme, så du burde vurdere om det er verdt det. Å ha noen linjer når man har tippet 20 er ikke uvanlig og sjangsen er stor for at det bare er du som ser det. Husk: Spør du en pølsemaker om du burde spise mer pølser er svaret ja. Spør du en som lever av å selge dyre hudbehandlinger om du trenger dyre hudbehandlinger er svaret selvfølgelig også ja. Det betyr ikke at det er sant. Anonymkode: 193a0...62e Enig! Solkrem er hvertfall noe du burde vurdere å bruke hver dag hele året, det er den beste måten å forebygge aldring. Selv om sola ikke alltid skinner i Norge betyr det ikke at den er veldig ødeleggende. Det finnes mange fine solkremer nå som ikke gjør deg helt kritthvit i ansiktet, og noen har faktisk litt farge i seg og! Prøv å se etter faktor 30 og 50, da er du hvertfall trygg. Dersom du bruker retinol bør du hvertfall bruke høy faktor, ellers kan det bare gjøre vondt verre. Husk også at det ikke er alle som tåler å begynne på en så høy dose med retinol, så du bør kanskje prøve deg frem med lavere doser først.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #11 Skrevet 19. desember 2016 Forebyggende nr 1 er høy faktor og unngå overdrevent soling, og ikke glem aftersun! . Nok fuktighet. Ellers rense huden morgen og kveld, bruke kremer som er tilpasset din hudtype. Boots No 7 sine kremer protect and perfect kan også brukes istedenfor de dyre fra hudpleien. Anonymkode: de0ad...4aa
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #12 Skrevet 19. desember 2016 Det aller beste du gjør for huden din, er å spise sunt. Huden blir best behandlet fra innsiden. Det som smøres på huden trekkes ikke så langt inn, kun i det øverste laget. Kremer gjør lite sånn sett. Unngå for mye sol, bruk solkrem, drikk vann, spis a-vitaminer (gulrot, spinat, egg etc). Retinol er vitamin- A1 Anonymkode: 20575...39c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå