Gå til innhold

Å skrive en personlig dagbok og skjule den godt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som jente skrev jeg ting i en dagbok og det er noe jeg kunne tenkt meg å fortsette med nå som jeg er voksen. Jeg har bare ett problem, og det er at jeg frykter å skrive om veldige personlige ting i tilfelle noen finner den og leser alt sammen. Nå bor jeg alene da, så det skal jo litt til for at noe kan skje, men en dag vil jeg flytte til et hus, og der vil jeg nok ikke bo alene hele tiden. Jeg får fryktelig vondt i magen av å tenke på at noen kan finne den dagboken og eventuelt lese mine mest sårbare tanker en dag.

Men hva er poenget med å skrive en dagbok hvis jeg ikke kan dele det med meg selv i boken?

Noen her som skjønner hvordan jeg føler det og som har funnet en måte å takle det? Jeg ønsker eventuelt å finne et godt skjulested for boken, og vil trenge tips til gjemmesteder. Hvor kan jeg sørge for at boken ligger trygt og mitt privatliv blir vernet?

Anonymkode: da169...29b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan opprette en blogg og sette den privat, og begynne å skrive i den. Men tenkte du mer på en håndskrevet dagbok?  

Legg boken i en skoeske som du skjuler sammen med flere andre skoesker, hvis du har. Eller hva med under madrassen på senga di?

Anonymkode: ccc44...678

Gjest Hold the door
Skrevet (endret)

-

Endret av Hold the door
  • 3 år senere...
Skrevet

Lurer jeg også på

Anonymkode: 3e53f...b47

Skrevet

Kan du ikke låse den inn et sted? Enten om du har et skrivebord med lås på en skuff, eller eventuelt at du kjøper en låsbar boks av noe slag? Hvis du har noe med kodelås er det heller ingen fare for at noen finner nøkkelen.

Anonymkode: 2e9ab...61f

Skrevet

Kjøp deg en safe. 
uansett om folk leser dagboken din er ikke de verdt å ha i livet ditt. 

Og når du dør, da blir historiene historisk.

Anonymkode: ea6e0...975

Skrevet

Lage din egen bokstavkode? - Så får de som finner den etter din bortgang et ekte mysterie. 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...