AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #1 Skrevet 18. desember 2016 Jeg går på BI. Har byttet studielinje på samme skole. Går nå i første klasse... igjen. I andre klasse får man velge valgfag, men jeg har ikke muligheten til det sier studieadministrasjonen, fordi jeg har brukt opp valgfag-mulighetene mine da jeg gikk på forrige linjen. Jeg vil erstatte noen av valgfagene med nye, men gidder ikke å betale 10.000 kr for hver valgfag. Går det an å ta enkelemne på UiO samtidig som når jeg går i andre klasse på BI? Anonymkode: 235f1...f7e
Strixvaria Skrevet 18. desember 2016 #2 Skrevet 18. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg går på BI. Har byttet studielinje på samme skole. Går nå i første klasse... igjen. I andre klasse får man velge valgfag, men jeg har ikke muligheten til det sier studieadministrasjonen, fordi jeg har brukt opp valgfag-mulighetene mine da jeg gikk på forrige linjen. Jeg vil erstatte noen av valgfagene med nye, men gidder ikke å betale 10.000 kr for hver valgfag. Går det an å ta enkelemne på UiO samtidig som når jeg går i andre klasse på BI? Anonymkode: 235f1...f7e Da må du søke deg inn på UiO som enkeltemnestudent. Da stiller du bakerst i køen etter at studentene ved UiO har hatt sine runder med fagvalg, og du har da et svært begrenset utvalg fag som blir tatt etter "førstemann til mølla"-prinsippet idet studentweb åpner for restplass-søkerne den dagen. Så du er ikke garantert å få det ene eller andre faget, eller det ene eller andre fagfeltet - det vet ingen før lista over emner med ledige plasser legges ut. De pleier å legges ut et par dager før sånn at man kan se hva som er ledig, hva som kreves av oppmøte, oppgaver, eksamener osv. Og det er altså førstemann på tastene som får. Men det er alltid mye ledig innenfor både SV og HF. Noe spesielt du tenkte deg? Det er heller ikke gitt at du får innpass for fagene dine på BI, bare så du er klar over det. Dette bør du sjekke ut med studieadministrasjonen din så du ikke kaster bort masse tid på noe du ikke får brukt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå