Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg kjenner et søskenpar (to jenter) som bor sammen og som regel er de veldig omtenksomme og søte. Problemet er at de er så usikre på seg selv og blir såret av ting jeg aldri ville ha tenkt to ganger over.

Jeg er nærmest med hun ene av dem, og hun betror seg stadig til meg at hun oppfører seg kranglete og dårlig mot søsteren som nå har vært på en del dater med en fyr. Hun sier hun gjør det fordi hun blir såret og redd for at søsteren skal finne en før henne og flytte ut. 

Jeg opplever at det plutselig blir dårlig stemning når vi alle er sammen, eller at den dårlige stemningen allerede er der så snart de dukker opp. Plutselig er det "Jeg føler meg ikke helt bra, tror jeg drar hjem snart", samtidig som det er tydelig at problemer er mellom de to. 

De tre siste gangene vi har møttes alle sammen har det blitt dårlig stemning. Nå viser det seg at hun jeg ikke er nærmest med er sjalu på forholdet søsteren har med meg. 

De er utrolig søte hver for seg, og det er ofte hyggelig med begge to til stede, men det blir så fort drama og surmuling.

I forrige uke spredde det seg til at hun jeg er nærmest ble sinnsykt forbanna på meg for noe jeg hadde gjort, men det kom gjennom søsteren hennes etter at hun hadde sagt at det gikk bra og at alt var fint. Jeg hadde til og med snakket med henne på tlf og bedt om unnskyldning og at det ikke var ment sånn på noen som helst måte (klarte å glemme å svare på en melding og plutselig eksploderte det med at "hvis jeg ikke ønsket å være sammen med henne så kunne jeg bare si det".

Hva skal jeg gjøre? Synes det er utrolig hyggelig å være med dem, men det begynner å bli mer og mer "forurenset" av søskenrivalisering. Noen som har opplevd noe lignende? Vurderer å bare være mest med hun ene jeg er nærmest med, og kun møte alle sammen når vår fjerde venninne er med (vi er fire gamle studievenninner).

Anonymkode: a5af2...99b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du bør oppfordre dem til å ta en skikkelig prat med hverandre. Mye som er sårt, usikkert og usnakket her.

Skrevet

Be dem om å oppføre seg som folk. Herregud, de klarer vel å ta seg såpass sammen at ikke det blir dårlig stemning? Si i fra så får de noe å tenke over.

Anonymkode: 61f4e...707

Skrevet

Hvor gamle er dere? Du får sette foten ned og si at hva enn som er mellom de to, har ingenting med deg å gjøre og at du skal ha deg frabedt å være utløp for frustrasjon som de har mellom seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...