TÞfflÄ Skrevet 18. desember 2016 #1 Skrevet 18. desember 2016 Jeg er pÄ dag 4 uten snus. I prinsippet gÄr det ganske greit. Det Ä trykke en snus i kjeften frister mindre enn jeg var forberedt pÄ, det er utelukkende positivt. Men... jeg har en helt merkelig fÞlelse inni meg - jeg er lei meg, ikke deprimert, men lei meg! Hadde fint kunne satt meg ned og grÄtt nÄ, men har det under kontroll. Samt det at jeg sliter med Ä sovne om kvelden. MÄ tilslutt ut av egen seng og kapre en annen seng. Min mann synes selvsagt ikke dette er kjekt :-( men alt irriterer meg. Og lydene han lager nÄr han sovner (rykker enormt mye) er ekstremt forstyrrende og irriterende akkurat nÄ. NÄr jeg fÞrst har sovnet sÄ vÄkner jeg annenhver time, sovner igjen - men det er jo ikke greit. Jeg trenger motivasjon til Ä kunne se lyset. Vite at alt det jeg nevner gÄr over. SÞvn er jo alfa og omega. Hjelp!!!
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #2 Skrevet 18. desember 2016 Dette klarer du! Om det rÞyner pÄ, spÞr legen om du kan fÄ noe mildt Ä sove pÄ en ukes tid, men kamillete osv hjelper godt pÄ. Det stÄr ikke pÄ sÄ lenge, i verste fall sÄ tar det en 2 uker eller sÄ. Anonymkode: c0aeb...deb
TÞfflÄ Skrevet 18. desember 2016 Forfatter #3 Skrevet 18. desember 2016 Jeg er en smule hissig og alt av lyder irriterer meg. SÄ bare den minste bevegelse (og til tider ganske mye bevegelse) fra han ved siden av gjÞr at jeg ligger og irriterer meg. SÄ da fÄr jeg ikke sovne :-( MÄlet er Ä holde ut - helt klart, forferdelig slitsomt er det hvertfall. Kan folk dele erfaringer? Lei meg og gruer meg til Ä ikke fÄ sove.0
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #5 Skrevet 19. desember 2016 Hei! Er det noe du kan gjÞre for Ä fÄ sove bedre om kveldene? Kan du foreksempel ta deg en tur ut i frisk luft fÞr du skal sove? Noen foreslo kamille-te. Kanskje det er verdt et forsÞk? Det som er viktig er Ä huske pÄ at det gÄr over etter en stund. Det vil ikke alltid fÞles sÄnn som dette. Du har allerede klart deg i 4 dager. Det er kjempe bra og virkelig noe du kan vÊre stolt av! Anonymkode: ddfcc...047 1
KaffefrĂžken Skrevet 19. desember 2016 #6 Skrevet 19. desember 2016  Helt normale abstinens symptomer. For meg ga de seg etter 3. mnd., men folk er forskjellig. Som motivasjon kan du tenke pĂ„ alt stresset over snus du vil slippe i fremtiden (jeg mĂ„ ha snus, har jeg igjen snus, mĂ„ jeg kjĂžpe mer snus idag), du slipper dĂ„rlig Ă„nde, du sparer masse penger, du er ikke nikotinavhengig lenger, pulsen vil gĂ„ ned til normalen, du vil ikke fryse sĂ„ mye pĂ„ hender/fĂžtter som fĂžr, du forminsker risikoen for mage/tarm/hals/tunge/munnhulekreft (munnhulekreft er en av de verste, den er en av de mest smertefulle og en av de mest dĂždelige) og du sparer en hel del pĂ„ tannlegeutgifter. Takk for at du lot meg ramse opp en hel del, som gjĂžr at jeg selv kan klappe meg selv pĂ„ skulderen.Â
TĂžfflĂ„ Skrevet 19. desember 2016 Forfatter #7 Skrevet 19. desember 2016 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Er det noe du kan gjĂžre for Ă„ fĂ„ sove bedre om kveldene? Kan du foreksempel ta deg en tur ut i frisk luft fĂžr du skal sove? Noen foreslo kamille-te. Kanskje det er verdt et forsĂžk? Det som er viktig er Ă„ huske pĂ„ at det gĂ„r over etter en stund. Det vil ikke alltid fĂžles sĂ„nn som dette. Du har allerede klart deg i 4 dager. Det er kjempe bra og virkelig noe du kan vĂŠre stolt av! Anonymkode: ddfcc...047 Jeg drakk kamillete og dusjet osv... men ventet nok for lenge. Kjente det seg pĂ„. RĂžmt sengen og kapret guttungen sin. Lagt i to timer og vridd meg. Fortvilende! Tusen takk for gode ord. Det trengs nĂ„ đą
TÞfflÄ Skrevet 19. desember 2016 Forfatter #8 Skrevet 19. desember 2016 23 minutter siden, KaffefrÞken skrev:  Helt normale abstinens symptomer. For meg ga de seg etter 3. mnd., men folk er forskjellig. Som motivasjon kan du tenke pÄ alt stresset over snus du vil slippe i fremtiden (jeg mÄ ha snus, har jeg igjen snus, mÄ jeg kjÞpe mer snus idag), du slipper dÄrlig Ände, du sparer masse penger, du er ikke nikotinavhengig lenger, pulsen vil gÄ ned til normalen, du vil ikke fryse sÄ mye pÄ hender/fÞtter som fÞr, du forminsker risikoen for mage/tarm/hals/tunge/munnhulekreft (munnhulekreft er en av de verste, den er en av de mest smertefulle og en av de mest dÞdelige) og du sparer en hel del pÄ tannlegeutgifter. Takk for at du lot meg ramse opp en hel del, som gjÞr at jeg selv kan klappe meg selv pÄ skulderen. Slet du like mye med sÞvn?!
KaffefrÞken Skrevet 19. desember 2016 #9 Skrevet 19. desember 2016 6 minutter siden, TÞfflÄ skrev: Slet du like mye med sÞvn?!  Ja, absolutt. Men bare den fÞrste mnd. etter den gikk det seg til med sÞvnen iallfall, men var fortsatt irritabel og litt deppa de to resterende mÄnedene. Men det finnes folk som kun trengte tre uker fÞr de kom over kneika. Uansett, lykke til! :-) 1
TÞfflÄ Skrevet 19. desember 2016 Forfatter #10 Skrevet 19. desember 2016 11 timer siden, KaffefrÞken skrev:  Ja, absolutt. Men bare den fÞrste mnd. etter den gikk det seg til med sÞvnen iallfall, men var fortsatt irritabel og litt deppa de to resterende mÄnedene. Men det finnes folk som kun trengte tre uker fÞr de kom over kneika. Uansett, lykke til! :-) HÄper det gÄr seg til her og. Fire timer med sÞvn i natt. Blir koko og lei meg av dette :-( Tusen takk for gode ord. 1
TĂžfflĂ„ Skrevet 19. desember 2016 Forfatter #11 Skrevet 19. desember 2016 Dag 5 uten snus; Fire timer med sĂžvn i natt, men vĂ„knet ikke nĂ„r jeg fĂžrst hadde sovnet. Meket meg avgĂ„rde pĂ„ spinning i en sinnsyk tĂ„ke av tretthet og lei meg. Lunka meg gjennom timen. I bilen pĂ„ vei hjem presser tĂ„rene pĂ„ og jeg blir lei meg. Knekker fullstendig sammen i dusjen. Livet er utrolig kjipt akkurat nĂ„. Jeg klarer Ă„ vĂŠre en noenlunde OK mamma oppi dette for mine to sĂžte smĂ„. Vil ha nattesĂžvnen min tilbake đȘ  Og fremdeles er det ikke slik at jeg kjenner trang til Ă„ putte en snus under leppen. Det er bare fĂžlelsen hele slutten har gitt meg. Irritasjon, sinne og mangel pĂ„ sĂžvn (sliter med Ă„ sovne).Â
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #12 Skrevet 19. desember 2016 Du kan kanskje fÄ meltatonin av legen? For Ä sove altsÄ Lykke til! Det er fÊlt, men det er sÄ deilig Ä vÊre fri fra nikotinen. Det tok noen mÄneder med meg ogsÄ, men ble litt bedre hver uke. Anonymkode: d22ca...42d 1
TÞfflÄ Skrevet 19. desember 2016 Forfatter #13 Skrevet 19. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan kanskje fÄ meltatonin av legen? For Ä sove altsÄ Lykke til! Det er fÊlt, men det er sÄ deilig Ä vÊre fri fra nikotinen. Det tok noen mÄneder med meg ogsÄ, men ble litt bedre hver uke. Anonymkode: d22ca...42d Takk! Trenger at folk sier at dette gÄr over :-( Brukte du melatonin? Har du erfaring?
*Pixie* Skrevet 19. desember 2016 #14 Skrevet 19. desember 2016 6 minutter siden, TĂžfflĂ„ skrev: Dag 5 uten snus; Fire timer med sĂžvn i natt, men vĂ„knet ikke nĂ„r jeg fĂžrst hadde sovnet. Meket meg avgĂ„rde pĂ„ spinning i en sinnsyk tĂ„ke av tretthet og lei meg. Lunka meg gjennom timen. I bilen pĂ„ vei hjem presser tĂ„rene pĂ„ og jeg blir lei meg. Knekker fullstendig sammen i dusjen. Livet er utrolig kjipt akkurat nĂ„. Jeg klarer Ă„ vĂŠre en noenlunde OK mamma oppi dette for mine to sĂžte smĂ„. Vil ha nattesĂžvnen min tilbake đȘ  Og fremdeles er det ikke slik at jeg kjenner trang til Ă„ putte en snus under leppen. Det er bare fĂžlelsen hele slutten har gitt meg. Irritasjon, sinne og mangel pĂ„ sĂžvn (sliter med Ă„ sovne). Jeg fĂžlte det pĂ„ samme mĂ„ten, var urolig og fĂžlte at alt var kjipt. Det gĂ„r over!Â
TÞfflÄ Skrevet 19. desember 2016 Forfatter #15 Skrevet 19. desember 2016 1 minutt siden, *Pixie* skrev: Jeg fÞlte det pÄ samme mÄten, var urolig og fÞlte at alt var kjipt. Det gÄr over! Det er sÄ godt Ä hÞre deg si det, du aner ikke! Hvordan overlevde du sÞvnlÞsheten og kjipe dager?
*Pixie* Skrevet 19. desember 2016 #16 Skrevet 19. desember 2016 6 timer siden, TÞfflÄ skrev: Det er sÄ godt Ä hÞre deg si det, du aner ikke! Hvordan overlevde du sÞvnlÞsheten og kjipe dager? De mÄtte bare rusle og gÄ egentlig. Det varte ikke sÄ lenge. Det er hardt nÄr det stÄr pÄ, men du glemmer plutselig plagene. En dag var de bare borte. NÄ sover jeg bedre enn noen sinne.
TĂžfflĂ„ Skrevet 19. desember 2016 Forfatter #17 Skrevet 19. desember 2016 (endret) 4 minutter siden, *Pixie* skrev: De mĂ„tte bare rusle og gĂ„ egentlig. Det varte ikke sĂ„ lenge. Det er hardt nĂ„r det stĂ„r pĂ„, men du glemmer plutselig plagene. En dag var de bare borte. NĂ„ sover jeg bedre enn noen sinne. Er det sant? Gud bedre meg det er hĂ„p. Er helt knust i dag. BĂ„de psykisk og i det hele tatt đ Endret 19. desember 2016 av TĂžfflĂ„
*Pixie* Skrevet 19. desember 2016 #18 Skrevet 19. desember 2016 20 minutter siden, TĂžfflĂ„ skrev: Er det sant? Gud bedre meg det er hĂ„p. Er helt knust i dag. BĂ„de psykisk og i det hele tatt đ Ja! Det gĂ„r bra! Man kommer seg igjennom det. De fĂžrste to ukene er harde, men det gĂ„r over. Hold ut!
TĂžfflĂ„ Skrevet 20. desember 2016 Forfatter #19 Skrevet 20. desember 2016 (endret) Da er vi igang med dag 6 uten snus. La meg litt tidligere enn jeg har pleid disse dagene, istedet for Ă„ legge seg 00.30 (noe som aldri har vĂŠrt et problem) la jeg meg 23.15 istedet. Dette av den enkle grunn om det skulle drĂžye ut i like lang vĂ„kentid, sĂ„ sovner jeg hvertfall noenlunde innen "normal" tid. Sovnet med en gang. Drakk kamille te og sovnet med en gang. Tok Valerina forte (skal taes  1 1/2 time fĂžr leggetid, disse ble inntatt 1/2 time fĂžr jeg var under dynen, sĂ„ disse hadde nok ikke effekt) men herlighet, jeg sovnet. Skal sies at jeg hadde sengen helt for meg selv, og at jeg hadde lĂžpt en helt rolig lĂžpetur pĂ„ kvelden i en time ca og fĂžlte meg friskere i topplokket. Den lĂžpeturen var rein tvang. Snakk om Ă„ tvinge seg til noe en virkelig ikke vil. LĂžpeturen var preget av masse snĂžrr og tĂ„rer (heldigvis mĂžrkt ute) og havregryngrĂžt med melk har aldri smakt bedre. VĂ„knet 05.30 i morges og var svett i luggen - begynt med nattesvette etter jeg sluttet. Er det normalt? Sovnet ganske kjapt igjen og vĂ„knet relativt uthvilt like fĂžr 07.30. Mannen er tilbake i sengen i kveld og hĂ„per ikke det har noe Ă„ si for nattesĂžvnen min. Jeg er begynt pĂ„ dag 6 uten snus og hĂ„per pĂ„ en bedre dag i dag. Utgangspunktet er bedre med flere timer sĂžvn i banken. Merker jeg er lei meg baki der, og at jeg ser negativt pĂ„ en del ting. Men hĂ„per dette gĂ„r over đą Endret 20. desember 2016 av TĂžfflĂ„
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #20 Skrevet 20. desember 2016 Du er flink. Hold ut! Det gÄr over!  Anonymkode: 9797d...c65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ