Tøfflå Skrevet 18. desember 2016 #1 Del Skrevet 18. desember 2016 Jeg er på dag 4 uten snus. I prinsippet går det ganske greit. Det å trykke en snus i kjeften frister mindre enn jeg var forberedt på, det er utelukkende positivt. Men... jeg har en helt merkelig følelse inni meg - jeg er lei meg, ikke deprimert, men lei meg! Hadde fint kunne satt meg ned og grått nå, men har det under kontroll. Samt det at jeg sliter med å sovne om kvelden. Må tilslutt ut av egen seng og kapre en annen seng. Min mann synes selvsagt ikke dette er kjekt :-( men alt irriterer meg. Og lydene han lager når han sovner (rykker enormt mye) er ekstremt forstyrrende og irriterende akkurat nå. Når jeg først har sovnet så våkner jeg annenhver time, sovner igjen - men det er jo ikke greit. Jeg trenger motivasjon til å kunne se lyset. Vite at alt det jeg nevner går over. Søvn er jo alfa og omega. Hjelp!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #2 Del Skrevet 18. desember 2016 Dette klarer du! Om det røyner på, spør legen om du kan få noe mildt å sove på en ukes tid, men kamillete osv hjelper godt på. Det står ikke på så lenge, i verste fall så tar det en 2 uker eller så. Anonymkode: c0aeb...deb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøfflå Skrevet 18. desember 2016 Forfatter #3 Del Skrevet 18. desember 2016 Jeg er en smule hissig og alt av lyder irriterer meg. Så bare den minste bevegelse (og til tider ganske mye bevegelse) fra han ved siden av gjør at jeg ligger og irriterer meg. Så da får jeg ikke sovne :-( Målet er å holde ut - helt klart, forferdelig slitsomt er det hvertfall. Kan folk dele erfaringer? Lei meg og gruer meg til å ikke få sove.0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøfflå Skrevet 18. desember 2016 Forfatter #4 Del Skrevet 18. desember 2016 Hjelp 😢 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #5 Del Skrevet 19. desember 2016 Hei! Er det noe du kan gjøre for å få sove bedre om kveldene? Kan du foreksempel ta deg en tur ut i frisk luft før du skal sove? Noen foreslo kamille-te. Kanskje det er verdt et forsøk? Det som er viktig er å huske på at det går over etter en stund. Det vil ikke alltid føles sånn som dette. Du har allerede klart deg i 4 dager. Det er kjempe bra og virkelig noe du kan være stolt av! Anonymkode: ddfcc...047 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaffefrøken Skrevet 19. desember 2016 #6 Del Skrevet 19. desember 2016 Helt normale abstinens symptomer. For meg ga de seg etter 3. mnd., men folk er forskjellig. Som motivasjon kan du tenke på alt stresset over snus du vil slippe i fremtiden (jeg må ha snus, har jeg igjen snus, må jeg kjøpe mer snus idag), du slipper dårlig ånde, du sparer masse penger, du er ikke nikotinavhengig lenger, pulsen vil gå ned til normalen, du vil ikke fryse så mye på hender/føtter som før, du forminsker risikoen for mage/tarm/hals/tunge/munnhulekreft (munnhulekreft er en av de verste, den er en av de mest smertefulle og en av de mest dødelige) og du sparer en hel del på tannlegeutgifter. Takk for at du lot meg ramse opp en hel del, som gjør at jeg selv kan klappe meg selv på skulderen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøfflå Skrevet 19. desember 2016 Forfatter #7 Del Skrevet 19. desember 2016 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Er det noe du kan gjøre for å få sove bedre om kveldene? Kan du foreksempel ta deg en tur ut i frisk luft før du skal sove? Noen foreslo kamille-te. Kanskje det er verdt et forsøk? Det som er viktig er å huske på at det går over etter en stund. Det vil ikke alltid føles sånn som dette. Du har allerede klart deg i 4 dager. Det er kjempe bra og virkelig noe du kan være stolt av! Anonymkode: ddfcc...047 Jeg drakk kamillete og dusjet osv... men ventet nok for lenge. Kjente det seg på. Rømt sengen og kapret guttungen sin. Lagt i to timer og vridd meg. Fortvilende! Tusen takk for gode ord. Det trengs nå 😢 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøfflå Skrevet 19. desember 2016 Forfatter #8 Del Skrevet 19. desember 2016 23 minutter siden, Kaffefrøken skrev: Helt normale abstinens symptomer. For meg ga de seg etter 3. mnd., men folk er forskjellig. Som motivasjon kan du tenke på alt stresset over snus du vil slippe i fremtiden (jeg må ha snus, har jeg igjen snus, må jeg kjøpe mer snus idag), du slipper dårlig ånde, du sparer masse penger, du er ikke nikotinavhengig lenger, pulsen vil gå ned til normalen, du vil ikke fryse så mye på hender/føtter som før, du forminsker risikoen for mage/tarm/hals/tunge/munnhulekreft (munnhulekreft er en av de verste, den er en av de mest smertefulle og en av de mest dødelige) og du sparer en hel del på tannlegeutgifter. Takk for at du lot meg ramse opp en hel del, som gjør at jeg selv kan klappe meg selv på skulderen. Slet du like mye med søvn?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaffefrøken Skrevet 19. desember 2016 #9 Del Skrevet 19. desember 2016 6 minutter siden, Tøfflå skrev: Slet du like mye med søvn?! Ja, absolutt. Men bare den første mnd. etter den gikk det seg til med søvnen iallfall, men var fortsatt irritabel og litt deppa de to resterende månedene. Men det finnes folk som kun trengte tre uker før de kom over kneika. Uansett, lykke til! :-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøfflå Skrevet 19. desember 2016 Forfatter #10 Del Skrevet 19. desember 2016 11 timer siden, Kaffefrøken skrev: Ja, absolutt. Men bare den første mnd. etter den gikk det seg til med søvnen iallfall, men var fortsatt irritabel og litt deppa de to resterende månedene. Men det finnes folk som kun trengte tre uker før de kom over kneika. Uansett, lykke til! :-) Håper det går seg til her og. Fire timer med søvn i natt. Blir koko og lei meg av dette :-( Tusen takk for gode ord. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøfflå Skrevet 19. desember 2016 Forfatter #11 Del Skrevet 19. desember 2016 Dag 5 uten snus; Fire timer med søvn i natt, men våknet ikke når jeg først hadde sovnet. Meket meg avgårde på spinning i en sinnsyk tåke av tretthet og lei meg. Lunka meg gjennom timen. I bilen på vei hjem presser tårene på og jeg blir lei meg. Knekker fullstendig sammen i dusjen. Livet er utrolig kjipt akkurat nå. Jeg klarer å være en noenlunde OK mamma oppi dette for mine to søte små. Vil ha nattesøvnen min tilbake 😪 Og fremdeles er det ikke slik at jeg kjenner trang til å putte en snus under leppen. Det er bare følelsen hele slutten har gitt meg. Irritasjon, sinne og mangel på søvn (sliter med å sovne). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #12 Del Skrevet 19. desember 2016 Du kan kanskje få meltatonin av legen? For å sove altså Lykke til! Det er fælt, men det er så deilig å være fri fra nikotinen. Det tok noen måneder med meg også, men ble litt bedre hver uke. Anonymkode: d22ca...42d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøfflå Skrevet 19. desember 2016 Forfatter #13 Del Skrevet 19. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan kanskje få meltatonin av legen? For å sove altså Lykke til! Det er fælt, men det er så deilig å være fri fra nikotinen. Det tok noen måneder med meg også, men ble litt bedre hver uke. Anonymkode: d22ca...42d Takk! Trenger at folk sier at dette går over :-( Brukte du melatonin? Har du erfaring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Pixie* Skrevet 19. desember 2016 #14 Del Skrevet 19. desember 2016 6 minutter siden, Tøfflå skrev: Dag 5 uten snus; Fire timer med søvn i natt, men våknet ikke når jeg først hadde sovnet. Meket meg avgårde på spinning i en sinnsyk tåke av tretthet og lei meg. Lunka meg gjennom timen. I bilen på vei hjem presser tårene på og jeg blir lei meg. Knekker fullstendig sammen i dusjen. Livet er utrolig kjipt akkurat nå. Jeg klarer å være en noenlunde OK mamma oppi dette for mine to søte små. Vil ha nattesøvnen min tilbake 😪 Og fremdeles er det ikke slik at jeg kjenner trang til å putte en snus under leppen. Det er bare følelsen hele slutten har gitt meg. Irritasjon, sinne og mangel på søvn (sliter med å sovne). Jeg følte det på samme måten, var urolig og følte at alt var kjipt. Det går over! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøfflå Skrevet 19. desember 2016 Forfatter #15 Del Skrevet 19. desember 2016 1 minutt siden, *Pixie* skrev: Jeg følte det på samme måten, var urolig og følte at alt var kjipt. Det går over! Det er så godt å høre deg si det, du aner ikke! Hvordan overlevde du søvnløsheten og kjipe dager? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Pixie* Skrevet 19. desember 2016 #16 Del Skrevet 19. desember 2016 6 timer siden, Tøfflå skrev: Det er så godt å høre deg si det, du aner ikke! Hvordan overlevde du søvnløsheten og kjipe dager? De måtte bare rusle og gå egentlig. Det varte ikke så lenge. Det er hardt når det står på, men du glemmer plutselig plagene. En dag var de bare borte. Nå sover jeg bedre enn noen sinne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøfflå Skrevet 19. desember 2016 Forfatter #17 Del Skrevet 19. desember 2016 (endret) 4 minutter siden, *Pixie* skrev: De måtte bare rusle og gå egentlig. Det varte ikke så lenge. Det er hardt når det står på, men du glemmer plutselig plagene. En dag var de bare borte. Nå sover jeg bedre enn noen sinne. Er det sant? Gud bedre meg det er håp. Er helt knust i dag. Både psykisk og i det hele tatt 😭 Endret 19. desember 2016 av Tøfflå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Pixie* Skrevet 19. desember 2016 #18 Del Skrevet 19. desember 2016 20 minutter siden, Tøfflå skrev: Er det sant? Gud bedre meg det er håp. Er helt knust i dag. Både psykisk og i det hele tatt 😭 Ja! Det går bra! Man kommer seg igjennom det. De første to ukene er harde, men det går over. Hold ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøfflå Skrevet 20. desember 2016 Forfatter #19 Del Skrevet 20. desember 2016 (endret) Da er vi igang med dag 6 uten snus. La meg litt tidligere enn jeg har pleid disse dagene, istedet for å legge seg 00.30 (noe som aldri har vært et problem) la jeg meg 23.15 istedet. Dette av den enkle grunn om det skulle drøye ut i like lang våkentid, så sovner jeg hvertfall noenlunde innen "normal" tid. Sovnet med en gang. Drakk kamille te og sovnet med en gang. Tok Valerina forte (skal taes 1 1/2 time før leggetid, disse ble inntatt 1/2 time før jeg var under dynen, så disse hadde nok ikke effekt) men herlighet, jeg sovnet. Skal sies at jeg hadde sengen helt for meg selv, og at jeg hadde løpt en helt rolig løpetur på kvelden i en time ca og følte meg friskere i topplokket. Den løpeturen var rein tvang. Snakk om å tvinge seg til noe en virkelig ikke vil. Løpeturen var preget av masse snørr og tårer (heldigvis mørkt ute) og havregryngrøt med melk har aldri smakt bedre. Våknet 05.30 i morges og var svett i luggen - begynt med nattesvette etter jeg sluttet. Er det normalt? Sovnet ganske kjapt igjen og våknet relativt uthvilt like før 07.30. Mannen er tilbake i sengen i kveld og håper ikke det har noe å si for nattesøvnen min. Jeg er begynt på dag 6 uten snus og håper på en bedre dag i dag. Utgangspunktet er bedre med flere timer søvn i banken. Merker jeg er lei meg baki der, og at jeg ser negativt på en del ting. Men håper dette går over 😢 Endret 20. desember 2016 av Tøfflå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #20 Del Skrevet 20. desember 2016 Du er flink. Hold ut! Det går over! Anonymkode: 9797d...c65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå