AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #1 Skrevet 18. desember 2016 Hei! jeg har to jobber. I uka ligger jeg på 26- 32 t i arbeidstid på den ene, og 6t annen hver uke, inkl ekstra på den andre. Nå som det snart er jul har jeg steppa opp mye for arbeidsplassen min hvor jeg jobber mest.. tror ikke jeg har hatt "ordentlig" helg på 3 uker nå. Har derimot kanskje fri én ukedag eller to, men ikke sammenhengende. Den andre arbeidsplassen spør nå om jeg vil jobbe på min ENESTE fridag før jul (jobber også jul). Og jeg jobber i tillegg første januar-uka. Sa ja til ekstra for litt siden og endte med 7 dagers arbeidsuke (gode penger forsåvidt!), og ble spurt igjen nå om å ofre min siste fridag. Er jeg da grusom som sier nei til ekstra nå i kommende uke når de har sykdom? 🙄 Anonymkode: ac4ce...ccd
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #3 Skrevet 18. desember 2016 Selvsagt ikke, du har rett til å si nei. Du trenger ikke gi en grunn en gang. Regner med de har flere vikarer å ta av, hvis ikke kan de bare ha det så godt:P Anonymkode: a1789...883
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #5 Skrevet 18. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt ikke, du har rett til å si nei. Du trenger ikke gi en grunn en gang. Regner med de har flere vikarer å ta av, hvis ikke kan de bare ha det så godt:P Anonymkode: a1789...883 Det er det... det er bare meg og en annen som er ekstra. Føler bare at jeg sier nei ofte eller ikke kan, fordi jeg alt jobber på min andre arbeidsplass. Så det blir mye "nei" i utgangspunktet. Sjefen vet det jo. Og skjønner det, men.. ja, redd han tenker "herregud. Hu har jo fri. Hun kan jo!" Også får jeg dårlig rykte.. Anonymkode: ac4ce...ccd
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #6 Skrevet 18. desember 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er det... det er bare meg og en annen som er ekstra. Føler bare at jeg sier nei ofte eller ikke kan, fordi jeg alt jobber på min andre arbeidsplass. Så det blir mye "nei" i utgangspunktet. Sjefen vet det jo. Og skjønner det, men.. ja, redd han tenker "herregud. Hu har jo fri. Hun kan jo!" Også får jeg dårlig rykte.. Anonymkode: ac4ce...ccd Om de kun har deg og en annen som ekstravikarer så er det sjefen din sin tabbe, ikke din. Det er ikke ditt ansvar å sørge for at det er nok vikarer:) Når de ringer og du jobber på den andre plassen, sier du det i telefonen, altså at sorry, jeg jobber på xx i dag? Da kommer det jo frem at det er derfor. Og om sjefen din vet om det så bør han jo skjønne såpass. Om du er redd for dårlig rykte(dog får man nå ikke det bare fordi man sier nei til ekstravakter), så kan du jo bare føre en logg over hvor ofte du sier ja og hvor ofte du sier nei, og hvorfor. Så blir det spørsmål er det jo bare å legge den frem. Anonymkode: a1789...883 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #7 Skrevet 18. desember 2016 Man har jo rett til å si nei, men om man gjør det for ofte så får man jo ikke ekstravakter lenger. Det er få som gidder å fortsette med ekstrahjelp som stort sett bare sier nei. I min bransje er det uansett ikke noe som heter "nei" i forhold til en leder, uansett om man har fast eller løs stilling. Hvis leder sier hopp, så hopper man. Ellers er det ut døra. Anonymkode: 59807...e20
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #8 Skrevet 18. desember 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man har jo rett til å si nei, men om man gjør det for ofte så får man jo ikke ekstravakter lenger. Det er få som gidder å fortsette med ekstrahjelp som stort sett bare sier nei. I min bransje er det uansett ikke noe som heter "nei" i forhold til en leder, uansett om man har fast eller løs stilling. Hvis leder sier hopp, så hopper man. Ellers er det ut døra. Anonymkode: 59807...e20 Oi? Det er vel ikke helt sundt eller bra? Er det på arbeidsplassen i fht arbeidsoppgaver skjønner jeg det, men når man ikke er på jobb bør det jo ikke være tilfellet. Altså. Egentlig er jeg vel fast ansatt 10%, men alle kaller meg for ekstra, så derfor gjorde jeg det selv nå. Jobber sjeldent utenom mine faste fordi jeg er fullbooka på min andre jobb som regel. Starta derimot som ekstra og jobba myyyyyyye ekstra, så vi burde hatt flere ansatte her- for det er et behov. Vi har bare ikke råa. Anonymkode: ac4ce...ccd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå