MrsPiggyBank Skrevet 18. desember 2016 #1 Skrevet 18. desember 2016 Hva slags morsom sminke og hudpleie ville du kjøpt med fra USA, som ikke finnes i Norge eller er mye dyrere i Norge? Jeg tenker både til meg selv og som gaver til venninner. Både drugstore og Sephora/Ulta er aktuelt, men helst ikke i aller høyeste prisklasse ettersom dette ikke er noe jeg eeeegentlig trenger.
Gjest Holititten Skrevet 18. desember 2016 #2 Skrevet 18. desember 2016 Kjøper Too Faced Chocolate de Solei solpudder og Bare Minerals pudder foundation på Sephora. Tror jeg har hørt at det er vanskelig å få tak i solpudderet i Norge selv i nettbutikker, og mineralpudderet er mye rimeligere. I butikk kjøper jeg alltid en del maskaraer, og concealer/foundation, uavhengig om det er L'Oréal til 80% avslag ift Norge, eller et annet merke. Milani har fantastiske blusher, spesielt fargen luminoso. Ellers har jeg hørt mye bra om Revlon! Begge på drugstores. Ellers er neglelakk billigere, også Essie! Og rettetanger/krølltenger i god kvalitet til et par hundrelapper! Drugstorene har mye bra hudpleie som er billigere, men dyrere merker har jeg inntrykk av at ikke ligger så langt unna norske priser. På Sephora har de også Naked Palette, altså øyenskygger, dersom dere bruker det. Du får unnskylde rotete svar, skrev bare mens jeg kom på :-) Du f
MrsPiggyBank Skrevet 18. desember 2016 Forfatter #3 Skrevet 18. desember 2016 Tusen takk! Oi, er det såpass mye rimeligere med L'oreal? Skal sammenligne priser på ting jeg er interessert i Jeg har en blusher fra Milani i en annen farge, den er veldig pigmentert, og har lurt på luminoso.. Har vært på utkikk etter noe morsom hudpleie fra drugstores, men er skeptisk til mange av merkene. Pixi glow skal jeg kjøpe med, og vurderer noen andre ting fra Pixi. Annen hudpleie?
Gjest Holititten Skrevet 18. desember 2016 #5 Skrevet 18. desember 2016 1 time siden, MrsPiggyBank skrev: Tusen takk! Oi, er det såpass mye rimeligere med L'oreal? Skal sammenligne priser på ting jeg er interessert i Jeg har en blusher fra Milani i en annen farge, den er veldig pigmentert, og har lurt på luminoso.. Har vært på utkikk etter noe morsom hudpleie fra drugstores, men er skeptisk til mange av merkene. Pixi glow skal jeg kjøpe med, og vurderer noen andre ting fra Pixi. Annen hudpleie? Er ganske god forskjell på L'Oréal ja! Det er litt dyrere enn de billigste drugstore-merkene, men sammenlikner du med norske priser er det gull. Volume Million Lashes Maskara koster rundt 170 i Norge, men det koster 60-70 kr i USA. De har ofte slike "kjøp en få nr 2 til halv pris" på slike varer også. Jeg er kjempefornøyd med luminoso. Det er deres mest populære blush.
Gjest Holititten Skrevet 18. desember 2016 #6 Skrevet 18. desember 2016 Forresten, du kan søke opp produkter på Target sine nettsider for å få priser mens du er hjemme og vil planlegge. Så ser du forskjellen i pris.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #7 Skrevet 18. desember 2016 Kjøper den oransje mascaraen fra covergirl 😍 Anonymkode: 1b631...09e
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #8 Skrevet 18. desember 2016 Urban Decay er mye billigere i USA, vi snakker halvparten av pris i Norge. De har andre paletter enn Naked også, mange veldig kule og det er en merke av god kvalitet. En annen kul merke inne sminke er Lorac. Igjen, veldig fine øyeskyggepaletter. Av billigere ting, du må innom så kalte pharmacystores, de selger sminke- og andre kosmetikk merker mye billigere enn i Norge, som Loreael ble nevnt men også Maybeline, MaxFaxtor, Nyx, og mye annet. Også Joico og Redken sjampoo for eksempel. Også vet ikke deres alder, men Victoria Secret parfymerte spray bruker å være en populær gave, de er billige, og ikke så ekstremt parfymerte som "ordentlige" parfymer. Anonymkode: bd716...d96
Athene Skrevet 18. desember 2016 #9 Skrevet 18. desember 2016 (endret) Jeg kjøper alltid hårprodukter fra Rickys (NY), Laura Mercier sminke, NYX sminke, Essie Neglelakk, Steve Madden sko, Victoria Secret undertøy, Sko fra DSW (amerikanske merker som Mikael Kors), Banana Republic klær, Marc Jacobs tilbehør... Og sikkert mer jeg ikke kommer på akkurat nå. Endret 18. desember 2016 av Athene
MrsPiggyBank Skrevet 18. desember 2016 Forfatter #10 Skrevet 18. desember 2016 Tusen takk for alle svar Jeg bor i USA, men flytter snart hjem igjen, så jeg er ikke helt oppdatert på hva som finnes eller ikke i Norge og hva det eventuelt koster. Den L'oreal maskaraen har jeg hørt mye bra om, det var en lur idé. Jeg har lett rundt etter min favorittfoundation fra L'oreal (True Lumi et-eller-annet), men den finnes visst ikke lenger. Men kanskje jeg skal kjøpe med en ny foundation derfra hjem. Mer klær og sko er uaktuelt - jeg har ikke såååå mye plass i kofferten/eskene mine. Men som gaver hjem da? Ser for meg at Too faced og UD er hyggeligere å få enn sminke fra NYX, selv om NYX gjerne har bra saker. Har også plukket opp Glow Tonic fra Pixi i ulike varianter.. er det en OK gave? Er Essie noe særlig billigere?
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #11 Skrevet 18. desember 2016 Pringles Anonymkode: 80fd2...c18
fresia Skrevet 19. desember 2016 #12 Skrevet 19. desember 2016 Bourjois Healthy Mix Serum Foundation <3 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #13 Skrevet 19. desember 2016 NYX selger de jo på H&M hjemme, så det er ikke sååå spennende Anonymkode: 1b631...09e
Outlander Skrevet 19. desember 2016 #14 Skrevet 19. desember 2016 Bare gå på Sephora og kjøpe alt! MAC er en veldig bra sminke produsent.
MrsPiggyBank Skrevet 19. desember 2016 Forfatter #15 Skrevet 19. desember 2016 Var på Sephora en kjapp tur i dag og byttet en gave mot et gavesett fra Belif. Det er en skummel butikk - særlig alle de småvarene på vei til kassa.. Kjøpte med en sheet mask fra Boscia og en mini-palett fra Tarte (tartlette) som jeg tenker ha liggende som universelle gaver. Så NYX er på HM nå?? Whuuut? Ja, da kan jeg roe ned hamstringen litt. Neutrogena da?
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #16 Skrevet 20. desember 2016 På 18.12.2016 den 18.31, AnonymBruker skrev: Urban Decay er mye billigere i USA, vi snakker halvparten av pris i Norge. Anonymkode: bd716...d96 Det er jo bare tull, klart det er litt billigere, men ikke halvparten. Prisforskjellen på naked-pallettene er sånn 15-75 kr, og en leppestift koster 50 kr mer i Norge... Anonymkode: 73eed...f89
fl0wy Skrevet 20. desember 2016 #17 Skrevet 20. desember 2016 Jeg pleier å kjøpe Urban Decay, Rimmel Lasting Finish 25hr foundation (mener noen norske butikker fører Rimmel sminke men har aldri funnet den eksakte foundationen i Norge), The Balm sminke, Benefit Roller Lash mascara (verdens beste mascara!!), undertøy/chilleklær på Victoria Secret/Pink, Essie neglelakk, Batiste tørrshampo og løsvipper fra Kiss eller Ardell. Har også pleid å kjøpe noe hudpleieprodukter fra Estee Lauder (elsker Estee Lauders Perfectly Clean foam) men litt usikker på prisforskjellen i forhold til Norge på det.
Gjest Holititten Skrevet 20. desember 2016 #18 Skrevet 20. desember 2016 1 time siden, fl0wy skrev: Jeg pleier å kjøpe Urban Decay, Rimmel Lasting Finish 25hr foundation (mener noen norske butikker fører Rimmel sminke men har aldri funnet den eksakte foundationen i Norge), The Balm sminke, Benefit Roller Lash mascara (verdens beste mascara!!), undertøy/chilleklær på Victoria Secret/Pink, Essie neglelakk, Batiste tørrshampo og løsvipper fra Kiss eller Ardell. Har også pleid å kjøpe noe hudpleieprodukter fra Estee Lauder (elsker Estee Lauders Perfectly Clean foam) men litt usikker på prisforskjellen i forhold til Norge på det. Rimmel selges vel ikke i Norge nå lenger, tror jeg. Men Batiste tørrshampo er ikke billigere enn i Norge. Er jo et av de billigste og greieste merkene her, men i USA er det regnes som litt dyrere og bedre. Koster ca akkurat det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå